+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Minerale olie koeler

Moderator dopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nice dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    fans in de mineraal olie zal wel lukken hoor...
    alleen moet je gewoon goeie fans nemen (zoals een san ace of delta) dit zijn dikkere fans met veel meer trekkracht
    misschien de je met een scythe ultra kaze al wegkomt...

ps: neem aan dat je deze al kent?

Vissa! Vissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to behold Vissa's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 13-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    Toch aardig stroperig spul zo te lezen, gaat wel richting smeerolie qua viscositeit. Het is iig een stuk stroperiger dan plantaardige olie.

Ben bang dat normale WC pompjes het toch te moeilijk gaan krijgen met de olie die jij gebruikt. Kan het niet met zekerheid zeggen natuurlijk, het is proberen.

Junior Member StrifeJunior is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 06-Dec-11
    Reputatie Macht
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopestuff Bekijk Berichten
    fans in de mineraal olie zal wel lukken hoor...
    alleen moet je gewoon goeie fans nemen (zoals een san ace of delta) dit zijn dikkere fans met veel meer trekkracht
    misschien de je met een scythe ultra kaze al wegkomt...

ps: neem aan dat je deze al kent?
    YEA ode aan youtube, ik kwam hun project een hele tijd geleden al eens tegen en vond het toen al gaaf, nu heb ik al veel te lang temperatuur problemen en leek het me een leuk idee om hun project over te nemen

Spullen zijn inmiddels besteld al is het iets anders geworden als eerst de bedoeling was... Zodra de spullen binnen zijn en is geinstalleerd plaats ik een paar foto's of filmpjes
    Laatst gewijzigd door StrifeJunior; 22-12-11 om 17:46. Reden: voorkomen dubbel post...

it's OVER 9000! thijs2163 will become famous soon enough thijs2163's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Feb-11
    Reputatie Macht
    2
    Misschien zou je ook aan een peltier element kunnen denken, die dingetjes kunnen flink wat warmte afstaan Heb er zelf geen verstand van, maar heb wel (op dit forum dacht ik) ergens gelezen dat iemand deze gebruikte in zijn waterkoeling en de temperatuur onder het vriespunt kreeg

EDIT:
    Heb je trouwens wat fototjes van hoe het er nu bij staat?

Rez
    Rez is offline.
    Junior Member Rez is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 01-Dec-09
    Reputatie Macht
    3
    Bekijk het eens anders,
    een rad erin leggen, met een wc loop erbuiten.

De vraag is alleen boven of onder... :+

voor referentie: ik pas het soort van anders toe : mijn wc loop loopt door mn vijver (ligt een rad in).

Senior Member B0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 18-Apr-10
    Reputatie Macht
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rez Bekijk Berichten
    Bekijk het eens anders,
    een rad erin leggen, met een wc loop erbuiten.

De vraag is alleen boven of onder... :+

voor referentie: ik pas het soort van anders toe : mijn wc loop loopt door mn vijver (ligt een rad in).
    een vijver heeft wel wat meer contactoppervlakte dan een aquarium
    ben nog steeds benieuwd hoe dit verder gaat gaan
    Greetz B0B0

Rez
    Rez is offline.
    Ingeschreven
    Tue 01-Dec-09
    Reputatie Macht
    3
    Waar heeft een vijver meer contactoppervlak op dezelfde radiator?

Door middel van warmteopname van de rad in t bakkie met olie en een andere rad buiten t bakkie om (met fans) voor warmteafgifte is waar ik op doel...

Beetje omslachtig koelen, maar bij mij is het in ieder geval effectief , jij zit met de viscositeit van olie die je rond wilt pompen, maar als je de temperatuur het werk laat doen glipt de olie gewoon lekker langs de vinnetjes van je radiator die je erin hebt liggen

Senior Member B0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 18-Apr-10
    Reputatie Macht
    7
    beetje overdone en ik doel op het contactoppv. lucht/water van je vijver
    en gewoon de olie koelen lijkt me veel effectiever, dan is er tenminste circulatie en een beetje goede pomp krijgt dat wel rond (mijn eheim die pompte pure antivries onverdund ook rond en dat was nu ook niet bepaald het meest vloeibaarste goedje )

Greetz B0B0

Rez
    Rez is offline.
    Ingeschreven
    Tue 01-Dec-09
    Reputatie Macht
    3
    We zijn met zn allen gewoon aan het meedenken

Mijn eheimpompen moeten een slordige 15 meter doorpompen met een koelblok of 5 ertussen etc, dus jah, eheims kunnen wel wat hebben

+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum Rechten