+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur

Member marcelmaria is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 12-Jan-17
    Credits
    976
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2

Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur

Beste Highflow.

Ik heb sinds kort de Lian Li PC-O8 weer draaiend. Helaas met schrikbarende temps. GPU 76 (Water)

Rads. 1x 240 rad bovenzijde 1x 360 Rad rechterzijde. Allebei van het merk alphacool.
    Nu wil ik graag de temps wat lager zien te krijgen door de 240 te verwijderen en enkel hier 2 fans als outake en de 360 rad vervangen voor een dubbele of 3 dubbele exemplaar. Het lijkt mij namelijk dat de 240 de watertemperatuur juist opwarmt doordat de warmte de radiateur in gaat en zodoende het water ook opwarmt. Door deze te verwijderen en enkel de 360 te gaan gebruiken (wel vervangen voor een betere/dikkere rad). Wat zouden jullie aanraden ?

Op dit filmpje zie ik 2 doorkoppelingen welke bovenin zitten vast gedraaid kan iemand mij vertellen welke dit zijn ? Dit zou ideaal zijn voor het opbouwen,

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    6.872
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    28
    Hoe heb je de fan positionering? Zuigt de 240 radiator warmte vanaf boven naar beneden? Want dan heb je aanvoer van koele lucht. Wanneer de 360 rad aan de zijkant ook als intake is, dan maakt het niets uit qua temps. Vooral ook omdat de 360 gescheiden is van de 240 rad.

Wellicht zouden dikkere rads beter van dienst kunnen zijn? Geen idee welke drads je nu gebruikt.
    INTEL 7800K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

Member marcelmaria is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 12-Jan-17
    Credits
    976
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    Ik heb 1x een 240 rad van alphacool boven intake zodat inderdaad koude lucht in de case komt. De enkele 120mm fan achterop de pc is als outake gemonteerd. De 360 rad van alphacool (Enkel) Zit in de rechterzijde.

Heb via tweakers een leuke rad kunnen bemachtigen voor een leuke prijs. EK-CoolStream XE 360 (Triple) deze zal de 260 in de linkerzijde gaan vervangen. De bedoeling was dat deze het hele setup moet gaan koel houden en de 240 verwijderd wordt mede omdat dit mooier uit komt en kwa hardtube beter uitkomt.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten