+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: HD5850 in Crossfire op MSI P55-GD65

Junior Member Kadett is on a distinguished road Kadett's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    3

HD5850 in Crossfire op MSI P55-GD65

Hey luitjes, long time no see. Aardige tijd afwezig geweest wat betreft gamen en alles maar weer terug

Heb nog steeds zelfde systeem en draait sinds installatie zonder problemen (en zonder onderhoud )
    Nu heb ik een 2de HD5850 incl EK block 2dehands gekocht om in Crossfire te draaien. Alleen ben ik er alweer aardig uit wat betreft de benodigde kennis van de onderdelen

Dus hier mijn probleem/vraagstelling

Mijn P55 bord zitten de PCIE-2 sloten, 2 slots uit elkaar. Ik ben van plan, omdat het een single loop is, de kaarten parallel te koelen. Dit ook omdat het aftap punt op de onderste kaart aan de onderkant van het blok komt te zitten. Hiervoor zal ik waarschijnlijkheid een 90 graden fitting erbij moeten bestellen omdat het zeer krap gaat worden met de voeding onderin de kast.

Maar de hamvraag!!

Is vanwede de 2slots ruimte van het P55-GD65 bord genoeg ruimte om 2 compression fittings tussen te plaatsen inclusief een stuk Tygon slang? Of moeten daarvoor echt stubby's gebruikt worden? Wou het liefst dezelfde EK compressie fittings gebruikt (7/16) die ik in de rest van het systeem ook gebruik.

Zo is de huidige setup

En zo word ie

Hoor het graag!
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 2pt4bja.jpg  

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Dat kan je zelf heel snel uitrekenen, je neem 1 fitting en meet de hoogte, dan X2 en meet ongv hoe dat jij denk dat de fittingen komen in je pc dan zie je snel genoeg of het past of niet, Maar Zover ik kan raden, gaaat het op 1cm lukken
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    3
    Had zelf inderdaad ook even onder het bureau kunnen kruipen

Net even de 2de kaart ernaast vastgehouden, maar met compressie fitting worden het allemaal wel HEEL erg krap. Alsin, niet te doen met de 1ste kaart nog geinstalleerd en wil eigenlijk zo min mogelijk eruit halen, sterker nog, laatste meeste water er ook inzitten als de kast op zijn zijkant ligt

Denk dat ik maar voor 4x Bitspower C47 fittings ga icm crystal tubes. Bestel dan wel de langste versie van die tubes en kort die in naar correcte lengte.

Die Tubes worden per 3 geleverd toch?

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    yes, in 1 pakje zitten 3 buisjes
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    3
    Zo na 3 weken dan eindelijk de 2de kaart erin kunnen zetten. De C47 waren aardig lang onderweg. Denk dat de metalen nog gedolven moesten worden

1 buis van 84mm ingekort naar 2x ~40mm en ertussen gezet. Ook maar de moeite genomen mijn radiator met lucht schoon te blazen evenals alle ventilatoren. Maar het veel reuze mee voor een systeem wat al 22 maanden zonder onderhoud draaide Kan er duidelijk weer 2 jaar tegen aan.

De Tygon tubing is aardig rot Maar heb toch geen zijpaneel en alles draait goed. Heb dus gekozen voor een paralel koel systeem voor de kaarten. Merk eigenlijk niets in flow afname. De bovenste kaart word wel 6 graden warmer dan de onderste kaart!? In Furmark 3D 58c vs 52c.

Maar toch netjes met 1 TFC 360 rad met 3x 120mm fans @ 1000rpm en een i5 750 @ 4,4 Ghz

En belangrijkste, BF3 draait heerlijk 60 FPS (V Sync) continue @ 1920x1200 @ Ultra/High settings.

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Netjessss, mooi ook die kaarten zo aangesloten.

zwarte slangen een optie?
    Mayhem

Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    3
    Is mogelijk ja, ik draai toch zonder kleurstof

Heb wel een rare maat 7/16iID 5/8OD. Enige zwarte slang is die van XSPC, any good?

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten