+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen?

Member Ronald92 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 21-Mar-17
    Credits
    588
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1

Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen?

Hallo,
    misschien heb ik een hele domme vraag maar ik stel deze toch

in mijn nieuwe build heb ik extreem weinig ruimte voor een bepaalde bocht..
    echter ben ik de alphacool HF-l fitting tegen gekomen en dat lijkt de oplossing te zijn (zie afbeelding)

nu is mijn vraag of je de oriŽntatie enigszins kan beÔnvloeden.
    Ik weet dat dit geen fitting is die kan roteren, maar kan je de oriŽntatie bepalen door middel van het inschroeven van de fitting.

Wanneer je dan begint met de opening aan een kant dat deze dan ook die kant uitsteekt wanneer de fitting helemaal ingeschroefd is, en als je de opening aan een andere kant hebt bij het beginnen van inschroeven dat de opening dan ook de andere kant op zal staan.

Zelfde idee als je een deksel van op pot los draait en weer vast en in eens zit de logo anders ten opzichte van de label op de pot

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    1.114.766
    Mentioned
    185 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    114
    Deze fitting heeft inderdaad beperkte mogelijkheid qua richting, maar het is wel enigszins te beÔnvloeden zoals je het zelf al schreef.
    De O-ring hoeft ook niet volledig super plat, als de O-ring een beetje samengeperst is, dan is dat meestal al waterdicht, dus dat geeft ook wat meer speling qua richting.

Member Ronald92 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 21-Mar-17
    Credits
    588
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    Ik hoef de fittingen maar in 2 richtingen te hebben ten opzichte van de radiator

ff foto ter verduidelijking
    gratis-schip-240-draad-mond-10-buis-aluminium-watergekoelde-computer-waterkoeling-laptop-desktop.jpg

Moet geen probleem zijn denk je?

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    1.114.766
    Mentioned
    185 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    114
    Dat zou moeten lukken, maar is niet 100% te garanderen.
    Als je voor zekerheid wilt, kan je beter iets meer uitgeven aan een rotary fitting, dan zit je altijd goed.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten