• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

570X Single rad

spinexx

Member
Beste

Ik wil een i7-7700K met een GTX 1070 koelen in een Corsair RGB 570X case. Op de EK configurator raden ze me een 360 Slim rad en een single rad aan. Maar die single rad verpest de looks een beetje.

Is deze single rad nodig volgens jullie? Of kan zo'n 360 dit met gemak aan?

Grtz
 
Een 360 radiator heeft meer koeloppervlak van de stock Intel CPU cooler en stock GTX1070 cooler.
Daarbij is waterkoeling veel effectiever dan enkel een heatsink+fans.
Dus als je het zo bekijkt, is dat zeker voldoende :)

Tenzij je flink wilt gaan overclocken, dan kan je niet radiator oppervlak genoeg hebben.
 
Je hoeft het niet eraf te knippen.
Met de tool voorzichtig de pinnen eruit drukken/trekken, dan kabels door de cable comb en alles weer terug prikken in de connector.
Misschien moet je bij de pinnen het "flapje" met een standy mesje o.i.d. terug buigen, zodat het weer goed kan vastklikken in de connector.
Mocht je niet weten wat ik bedoel, als je eenmaal ermee aan de slag gaat, dan weet je wel wat ik bedoel :)
 
Wat vinden jullie van deze setup? https://www.highflow.nl/index.php?d...id=1562&hash=21152f73dbe4de312f268a5a8cd4615a

Ik zou graag de pomp onder de PSU shroud van de corsair 570x verstoppen en een tube reservoir op de shroud leggen onder de grafische kaart.
Heeft er iemand dit al gedaan en weet een pomp die laag genoeg? En een reservoir met 2 uitgangen aan de top(hij gaat platliggen), kan dit?

Zoals je kan zien heb ik RGB fittingen gekozen met dikke buizen maar ik heb op een youtube review gehoord dat het beter zou werken met pastel water. Ikzelf dacht pure water te nemen(heb hier nog een bus staan) en hier wat UV reactief additief bij te doen.

Met welk merk van rigid tubing hebben jullie de beste ervaring? Ik heb deze gekozen omwille het aantal en de prijs maar lees op fora dat mensen sommige tubing slecht vinden. En aangezien ik soms slechte bends heb is, zou het interessant zijn om eens iets anders te proberen.

Zo zou ik de tubing doen:
wc.jpg
 
Een DDC pomp is het platst, die kan je overwegen (een andere top erop, zodat je de fitting ook op top kan schroeven).

Voor reservoirs kan je andere tops nemen voor meer aansluitingen.
Als je een EKWB reservoir neemt: https://www.highflow.nl/watercooling/reservoirs/toebehoren/ek-res-x3-multiport-top.html
Als je een Bitspower reservoir neemt: https://www.highflow.nl/watercoolin...ii-with-g1-4-x3-pom-version-bp-wtzpc2-bk.html
https://www.highflow.nl/watercoolin...i-with-g1-4-x-2-pom-version-bp-wtzpc3-bk.html

Tubing zijn vergelijkbaar, de techniek en geduld van de gebruiker is wat het meeste verschil maakt (en de gereedschap).
 
Bedankt!

Ik heb een Swiftech MCP35X Pump gekozen omdat deze al aansluitingen heeft voor mijn fittingen.

Kan u nakijken of alles past? Is er trouwens een goedkopere optie voor die pomp? Is dit niet overkill? De PSU Shroud is 9cm hoog. Misschien is er een iets grotere goedkopere optie die ook G1/4 aansluitingen heeft en die ook voldoet?

Qua reservoir dacht ik aan de Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM BP-WTZM250P-BK omdat die zo te zien 2 uitgangen heeft aan de top. Klopt dit?

Winkelwagen: https://www.highflow.nl/index.php?d...id=1562&hash=02a03e0483f7f7ec54ef962c022c94cf

Grtz
Een DDC pomp is het platst, die kan je overwegen (een andere top erop, zodat je de fitting ook op top kan schroeven).

Voor reservoirs kan je andere tops nemen voor meer aansluitingen.
Als je een EKWB reservoir neemt: https://www.highflow.nl/watercooling/reservoirs/toebehoren/ek-res-x3-multiport-top.html
Als je een Bitspower reservoir neemt: https://www.highflow.nl/watercoolin...ii-with-g1-4-x3-pom-version-bp-wtzpc2-bk.html
https://www.highflow.nl/watercoolin...i-with-g1-4-x-2-pom-version-bp-wtzpc3-bk.html

Tubing zijn vergelijkbaar, de techniek en geduld van de gebruiker is wat het meeste verschil maakt (en de gereedschap).
 
De MCP35X is geen overkill, je krijgt daarvoor een kleine goede stille pomp en is prima voor jouw systeem.
Je kan ook een D5 pomp overwegen, bijvoorbeeld deze met top:
https://www.highflow.nl/watercoolin...-thread-including-eisdecke-d5-acetal-v.3.html

Het Bitspower reservoir heeft aan 1 kant meerdere aansluitingen en aan de andere kant 1.
Als je aan beide kanten meerdere aansluitingen wilt, dan zal je dus een andere top moeten nemen (zie vorige bericht).

Je hebt zo een goede set wat op elkaar past.
Voor het buigen kan je eventueel nog kijken naar hulpmiddelen:
https://www.highflow.nl/watercooling/acrylic-rigid/acrylic-rigid-tools/
 
Dag Freddy

Ik ben vandaag aan de build begonnen maar de Tubes passen niet op de RGB thermaltake fittingen. Kan u nakijken welke ik nodig heb?

Het moeten erg dikke buizen zijn denk ik.
Ik zou graag rigid en soepele buizen willen bestellen.

Kunnen deze retour? er is 1 doosje beschadigd met het openen.

Mvg
 
Had je de Alphacool Eisrohr 16/13mm tubes besteld?
Zo ja, dan moet het passen of je hebt de verkeerde tubes ontvangen.

Kan je controleren of de EAN code klopt op de verpakking van de tubes: 4250197185141
Als dat klopt, dan moet je wel de juiste hebben ontvangen.

Offff Alphacool heeft de verkeerde tubes in de verpakking gedaan, je kan dat controleren of door de buitendiameter van de tubes op te meten, dat moet dus +/- 16mm zijn.
 
Ah ik zie het al, je hebt de TT Pacific RGB fittings, die fittingen hebben nog een "binnenstuk" en dan gaat jouw 16/13 fittingen inderdaad niet passen.
Je kan dan de tubes bestellen die Hightower al aangaf.

De Alphacool tubes kan je uiteraard terugsturen, alles omtrent bestellingen (wijzigingen, terugsturen, RMA etc.) a.u.b. mailen.
Je kan reageren op de bevestigingsmail van jouw bestelling, zodat alle info gelijk bij de hand is.
 
Bedankt ik zal deze straks bestellen.

Maar ik heb nog een probleem. Het EK 360 SLIM rad kan ik niet mounten als de fans er achter staan. Er is geen threading in de mounting holes. Ik wil de 3 voorste als intake en de 3 anderen als outtake(zo zie je de mooie fans aan de voorkant).

Wat denken jullie? Not done?

Verder moet ik hier ergens nog een reservoir in krijgen. Ik dacht onderin op de PSU Shroud en de pomp onder de shroud maar die fittingen zijn veel groter dan ik dacht! Dit krijg ik niet gebend. Ik dacht eerst zo'n photon reservoir en pomp in 1 te plaatsen maar nogmaals die fittingen zijn huge en ik ga echt tigh moeten benden wat dus niet goed lukt. Hoe zouden jullie het doen?

Ik ga allesinds nog een deel EK Angled G1/4 fittingen bestellen om het makkelijker te maken.

wc.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
M Corsair 570x modden! -beginnende modder- Cases en Modding 0
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
kier CORSAIR CRYSTAL 570X Mod -WTLO- Gallery & Build Logs 8
Jason Singularity Computers Resonance Single & Dual HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Singularity Computers Ethereal Single, Dual en Core 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
R Single slot bracket for AMD Vega HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
TinusB Single of dual loop Waterkoeling 3
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
G XSPC X20 500 Single bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
R XS-PC X2O 200 Single Bay Reservoir Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p IN-ACTIVE] 2x Aqua-Computer Aquadrive Single + 2x Aqua-Computer Aquadrive Dual Verkocht 0
Tath Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 150 Kit 150 (Black POM Cap) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
k.3nny [IN-ACTIVE] Nvidia single GPU (wc prefered) Gevonden 7
K EK-BAY SINGLE RES - Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
J EK-FC295 GTX Single PCB - Acetal HighFlow Computer Cooling Shop 1
Xtrafresh Magicool 180mm rads, single (180mm), dual (360mm) en triple (520mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A [IN-ACTIVE] Koolance VID-NX295 single PCB waterblok Gevonden 0
C [User-Review] Alphacool VPP655 Single Edition pump im Cartago´s Review HighFlow Product Reviews 0
arwin74 [VERKOCHT] XSPC Single 5.25 Bay Reservoir Verkocht 4
P EK GTX 480 Single slot bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M 2 MCP655's of 1 genoeg voor grote single loop? Waterkoeling 4
soppy single/dual loop? Waterkoeling 4
Sparky single slot cover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J Single MegaRad Single Loop vs Multi Rad Single Loop vs Single Rad Multi Loop Waterkoeling 7
D Single loop vs Dual loop Waterkoeling 3
Freddy GTX295 Single waterblokken in de aanbieding: 50% Korting! HighFlow Computer Cooling Shop 5
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
T Troman's Custom Single Stage Overige Koeling 30
Craven Single bay 5.25" koeler met HDD mount? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
H 1x triple radiator of 2x single Advies Waterkoeling Setup 6
C GTX 295 v2 (Single PCB) waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
Havvie Single loop, dual pump Waterkoeling 27
M single bay reservoir met 2 x inlet en 2 x outlet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
baretsu Single loop? Zijn de rads voldoende? Waterkoeling 32
D 3e rad plaaten? Waterkoeling 1
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
R 3080 + 3090 op 1 360mm rad? Waterkoeling 1
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
G [TKA-RAD] EKWB Coolstream PE240 Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan