Thread automatically updated every 5 second(s).
Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle
-
Herlaad
-
Junior Member
- Reputatie Macht
- 4
Max. Temp Q6700
Ik heb mijn Q6700 altijd gedraaid @ 3000 Mhz met stock voltage op mijn Striker Extreme (Bios 1305).
Nu ben ik eens aan het kijken hoe ver ik kan gaan met deze combinatie.
Ik heb hem nu stabiel draaien @ 3312 Mhz met een Vcore van 1,3870 V. Dit is met Bios 1303. Na 8 uur prime95 zie ik dat de max. temperatuur gemeten met RealTemp 71 graden voor 2 cores is.
Als ik prime stop zakt de temperatuur direct naar zo'n 50-55 graden.
Normaal gesproken draait een processor natuurlijk geen 8 uur achter elkaar full load.
Wat vinden jullie dat de max temp. mag zijn in zo'n geval?
Alles draait op waterkoeling en heb pas de koelpasta van de processor vernieuwd (MX-2)
-
wat voor een waterkoelings set heb je (misschien pics?)
-
Junior Member
- Reputatie Macht
- 4
Mijn waterkoeling ziet er als volgt uit: Swiftech MCP355 - Southbridge - 8800GTX - 8800GTX - Northbridge - Swiftech Apogee GTZ - Mosfet 1 - Mosfet 2 - TFC 360 - XSPC reservoir

-
Senior Member
- Reputatie Macht
- 3
Lijkt me best ok op een enkele tfc360
Als je die 2 gtx'en nog gaat belasten zal de temp wel stijgen.
Mijn e6600 draaide op 1.5V 3.7ghz en ong 80-85C op een 480 rad met fans op 800rpm watertemp was 23C
Sent from my LT15i using Tapatalk
-
inderdaad een enkele 360 radiator om dat allemaal te koelen lijkt mij aan de weinige kant...
over het algemeen is er een vuistregel bij waterkoelen: als je tijdens belasting duidelijk warme lucht van je radiator af voelt komen heb je meer rad oppervlakte nodig
Forum Rechten