+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: i7 990x temps

Junior Member valke is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 05-Jun-10
    Reputatie Macht
    2

i7 990x temps

Heb gister mijn 930 vervangen voor een 990x.
    De 930 liep op 4,2 met 1,37 vcore temps waren 40graden idle en 62 stressed.
    nu met de 990x met dezelfde settings(om snel wat te proberen) is deze idle 20 en stressed 38.
    Ook op mijn x58 classified mobo zegt hij op dat rode display zelfs dat de cpu 10graden is en dit was eerst wat ongeveer in realtemp stond.

Dit kan toch nooit correct zijn.. tijd voor een bios update mss?
    Vind het geen probleem dat temp zo laag is maar dit is wel een heel erg groot verschil.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    meschien een bios reset en een bios update je draait nu met een totaal andere chip als voorheen.
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Sat 05-Jun-10
    Reputatie Macht
    2
    Bios resetten was het eerste wat ik deed
    Blijk nu ook dat ik de laatste versie van het bios al heb volgens de evga site.

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    10 graden is onmogelijk tenzij je op een kamer zit waar het 3 graden is.
    Aangezien het buiten al een aangename graad of 10 is momenteel moet je dan wel een aantal diepvriezers open hebben staan.

Ingeschreven
    Sat 05-Jun-10
    Reputatie Macht
    2
    Dat was mijn reactie ook.
    Kan vanavond als ik thuis ben pas verder kijken.

Moderator dopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nice dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    staat in realtemp de TJmax wel goed ingesteld??

l3p
    l3p is offline.
    Moderator l3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond repute l3p's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Reputatie Macht
    39
    Dit hebben volgens mij wel meer 6 core extreme editions, mijn core temps zijn ook lager dan de watertemp.

All Projects : www.l3p.nl

Remy Das Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to beholdDas Experiment is a splendid one to behold Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Reputatie Macht
    12
    Same here.

Ingeschreven
    Sat 05-Jun-10
    Reputatie Macht
    2
    Heb net toch maar bios opnieuw erop gezet maar geeft nog steeds hetzelfde aan.
    In het bios staat bij cpu temp nog steeds 9-10 graden.
    Als het verder geen kwaad kan dan laat ik het zo wel.

Vissa! Vissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to beholdVissa is a splendid one to behold Vissa's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 13-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    Welke bios versie heb je?

Ingeschreven
    Sat 05-Jun-10
    Reputatie Macht
    2
    E76077
    Vreemd genoeg werkt nu ineens alle weer naar behoren hij sprong net ineens naar de normale cpu temp(27) ook in het bios staat hij weer goed.
    Snap er helemaal niks van......

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Kan in principe geen kwaad als je dan maar in de gaten houdt wat de echte temperatuur ongeveer is.
    Als je bijvoorbeeld gaat overclocken en je gaat tot 1,5 V dat je niet denkt: "Oh, 40 graden is niet slecht"
    Het beste kan je in mijn ogen een losse temperatuur sensor op de rand van de IHS tussen koelblok en processor steken.
    Dit zal niet de correcte coretemp aangeven, maar zal wel de meest betrouwbare indicatie van temperatuur geven.

Ingeschreven
    Sat 05-Jun-10
    Reputatie Macht
    2
    Denk dat ik dat maar ga doen.
    zal eens in de webshop kijken wat er is.
    iedereen word bedankt voor het meedenken

Banned anti_noob is an unknown quantity at this point
    Ingeschreven
    Fri 22-Apr-11
    Reputatie Macht
    0
    van nehalem naar gufltown is normaal dat hij koeler zal gaan draaien.

Member HHawk is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 26-Oct-10
    Reputatie Macht
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anti_noob Bekijk Berichten
    van nehalem naar gufltown is normaal dat hij koeler zal gaan draaien.
    Is inderdaad een wereld van verschil. Jammer dat de prijs nog net iets te hoog is. Maar ja, Ebay maar eens in de gaten houden.

Hardware Master X-Tripiot is a jewel in the roughX-Tripiot is a jewel in the roughX-Tripiot is a jewel in the roughX-Tripiot is a jewel in the rough X-Tripiot's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 09-Jul-09
    Reputatie Macht
    6
    koop je toch een 990x es die wisselen voor 650 van eigenaar

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten