+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: I7 930 en OCZ GOLD 2000 triple channel

Junior Member mike30 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 12-Jun-11
    Reputatie Macht
    0

I7 930 en OCZ GOLD 2000 triple channel

Goedendag, ik heb een i7 930 die ik via blck iets heb overgeklokt naar 3,6 Ghz. Ik heb er ook 6 GB OCZ gold 2000 mhz geheugen inzitten. Alleen met een latency van 10. Heb het ook nog nooit op 2000 gekregen. Tot 1632 loopt het wel maar daarna krijg ik overclocking failed. Kan het te maken hebben met de latency van het geheugen? Het is bijna tot niet meer verkrijgbaar en ik wilde toch 12 gb hebben. Kan ik beter ander geheugen kopen? En zo ja wat raden jullie aan? Heb een Rampage 3 extreme mobo dus maximaal 2133 Mhz maar liever 1600 of 2000 Mhz.

Alvast bedankt!!

Senior Member Bullus is a jewel in the roughBullus is a jewel in the roughBullus is a jewel in the rough Bullus's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 03-Sep-08
    Reputatie Macht
    6
    Lees je even in op wat oc-guides,
    3-stappen guide

Dan zie dat je op de laatste stap pas de mem gaat oc-en/tweaken.
    qpi/vtt is dan de waarde die moet verhogen.
    i7 2500K|Maximus Gene-Z|RipJawX 4GB 2133 7-9-7-27-1T|HD 7950 |2x SSD 60 GB OCZ V2|CM 1000M|Samsung T240|

Ingeschreven
    Sun 12-Jun-11
    Reputatie Macht
    0
    Bedankt voor de snelle reactie, maar nog een vraag. Er is op tweakers alleen nog 1 webwinkel die dit geheugen verkoopt. Is het de moeite om er nog 6 gb van bij te halen of kan ik beter voor wat ander geheugen gaan kijken. Ook ivm dat het heel moeilijk te verkrijgen is en waarschijnlijk een ramp word als het stuk gaat ?

Moderator dopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nice dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    heb je ze al op het goeie voltage ingesteld?

Ingeschreven
    Sun 12-Jun-11
    Reputatie Macht
    0
    Ja had ze meer volts gegeven maar ging niet helemaal goed. Zal me er nog s goed over inlezen. Denk dat ik ergens toch wat verkeerd gedaan heb. CPU loopt stabiel op 3,69 GHz. Zodra ik aan m'n geheugen ga beginnen gaat het fout. In het ergste geval kan er iets mis zijn met m'n geheugen?

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Nooit meer voltage dan 1,65 V op je ram modules zetten, anders blaas je de internet geheugen controler in je processor sneller op dan je lief is.

Het minst verstandige dat je kan doen met geheugen dat niet goed loopt is nog een set erbij nemen...
    Zeker omdat 6 banken altijd minder stabiel zijn dan 3 stuks.

Nu is er weinig mis met OCZ geheugen in het mid range segment, maar ik moet toch stellen dat wanneer het echt om high end clocks gaat ze een beetje tekort schieten.
    Ik zou je iets aanraden in de zin van Corsair Dominator GT, G-skill Ripjaws, GEiL Evo One/Two's.

Ingeschreven
    Sun 12-Jun-11
    Reputatie Macht
    0
    Dank je, had al wat zitten kijken. Moet ik nog echt op CL waardes letten? Ik neig persoonlijk meer naar dat dominator GT, ga er wel ff goed voor zitten

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Een lagere CAS latency is altijd beter.
    Er zijn dominator modules die 2000 mhz doen op Cl7, maar die zijn ontzettend duur en worden zelfs niet eens meer gemaakt geloof ik.
    Dan heb je de 8-8-8 modules die nog steeds vrij prijzig zijn.
    Zelf heb ik de 8-9-8-24 2000mhz varianten, die in 2x2 kitjes komen voor 100 euro momenteel. Ik geloof dat de tripple channel kits ergens tussen de 130 en 150 euro uitkomen.
    Persoonljk vind ik dat een schappelijke prijs en ze zijn zeker het geld waard.

Senior Member mukkel will become famous soon enoughmukkel will become famous soon enough mukkel's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Reputatie Macht
    3
    OCZ en Asus bordjes willen wel eens botsen.
    Zelf heb ik ook ocz 2000Mhz setje en een P6T deluxe.
    Hier het zelfde verhaal, kom ik in de buurt van de 2000, dan boot de pc niet en krijg ik na een reset de melding OC failed.
    Het ligt niet aan de voltages. Ik krijg dit ook als de cpu stock loopt met alleen mem tegen de 2000.

Ik krijg het wel goed lopent op 1900Mhz.
    Probeer het eens op die snelheid.

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten