Thread automatically updated every 5 second(s).
Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle
-
Herlaad
-
Junior Member
- Reputatie Macht
- 1
Winkelwagen Check.. GPU Waterkoeling GTX580 SLI
Ik ben van plan waterkoeling te gaan aanschaffen voor mijn 2 GTX 580's van EVGA (Dus de rest blijft air)

Let niet op de slordige Kabelmanagement.
Koelpasta heb ik nog van mijn Noctua. Fans heb ik ook al 3x Coolermaster sickleflow.
Koolance Pump PMP-450S
Spuitfles - 1000ML
Koolance Hose Clamp / Slangklem (1/2) Zwart
13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks)
13MM (1/2 ID - 5/8 OD) Koolance Schroeffitting 90 graden - G1/4 (2 stuks) NZL-L13P
EK-FC580 GTX - Acetal
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - RED r
PSU Bridging Tool 24 pin
Code: BP-WTP-J02 - SKU: BP-WTP-J02
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Swiftech MCRES-Micro Rev2 Reservoir
Trechter
Slangknipper (10-40MM)
Koolance HX-CU1020V 360 Radiator - Vertical
EK-Ekoolant CLEAR premix 1000mL
Bitspower Multi-Link (SLI/CF) Adapter BP-WTP-C47 Silver Shining
-
Deze fittingen gaan niet passen: NZL-L13P
Die zijn namelijk voor slang met 5/8" OD, jij hebt nu slang met 3/4 OD.
Je hebt dan deze 90 graden fittingen nodig: 13MM (1/2) Schroeffitting 90 graden - G1/4
Of je neemt wat extra rechte Bitspower schroeffittingen en bestel je paar van deze erbij: Bitspower G1/4 Silver Shiny Rotary 90 Degree ID 1/4 Adapter BP-90R
Controleer ook even goed of jouw blok past op jouw videokaart, dat kan je hier doen:
CoolingConfigurator.com
Het Swiftech MCRES2 reservoir is momenteel slecht leverbaar, als je spoed hebt met je bestelling, is het aan te raden dat je een ander reservoir neemt.
Voor jouw SLI fittingen heb je nog Crystal tussenstukjes nodig, deze vindt je ook in de SLI/Crossfire fitting categorie.
Het zou fijn zijn als je even een link geeft naar jouw opgeslagen winkelwagen, dan kunnen we gelijk de aantallen van de fittingen controleren.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?
“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee
"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali
-
Junior Member
- Reputatie Macht
- 1
Bedankt Freddy! Sorry ik zit nu even op school. Zodra ik thuis ben geef ik je de Link. Kan jij mijn winkelwagen ook aanpassen als je iets spot wat niet klopt? Of moet ik dit zelf doen.
Over de videokaart check... Ik snap dat er een verschil is tussen heatspreaders.
http://www.coolingconfigurator.com/s...t?gpu_gpus=351
Please double-check your PCB to see whether your GPU has IHS (heatspreader) over the die. This block is only compatible with GF110 GPUs featuring heatspreader.
Kan ik dit op een manier controleren zonder de Videokaart open te schroeven? Ik heb de boxes nog.
-
Ik kan jouw link/winkelwagen niet aanpassen, maar zal je uiteraard wel tips/verbeterpunten geven, zodat je het zelf kan aanpassen 
Het beste manier is toch even de videokaart openschroeven, dan weet je zeker dat je het juiste blok gaat aanschaffen.
“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee
-
Junior Member
- Reputatie Macht
- 1
Ok, Mijn GTX580 komt exact overheen met de Nvidia Reference PCB Design van mijn GTX580 is dit OK?
Mijn winkelwagen Winkelwagens :: GTX580 SLI Evga - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
Tussen mijn SLI opstelling zit geen ruimte (Sabertooth x58) Ik vind het nogal lastig iets als een juiste SLI fitting te vinden.
Alvast bedankt
-
-
Junior Member
- Reputatie Macht
- 1
Bestelling geplaatst
-
-
-
Junior Member
- Reputatie Macht
- 1
Foto's komen er uiteraard aan zodra het gemaakt is.
-
Junior Member
- Reputatie Macht
- 1
Het is me gelukt na een dagje hobbyen!
Weinig problemen tegengekomen. Behalve met de pomp monteren op het reservoir. Er werd een andere pomp en ander reservoir als voorbeeld gebruikt in de handleiding. wat het niet heel gemakkelijk maakten. Ohja en de slangklemmen zijn echt een enorme bitch... kan ze niemand aanraden. Ze zitten strak genoeg, maar het monteren.
De temps zijn ook zeer goed. Beide kaarten Idle rond 23c met een kamertemp van 19c. Load 43c (voor de waterkoeling 65c)

Let niet teveel op mijn slordige kabelmanagement.
Ik heb wel gelijk een 2de vraag: Kan deze pomp nog een CPU Block aan als ik ergens nog een extra rad daar voor kwijt kan?
Ik heb de PMP-450s (leuk ding trouwens. maakt echt amper geluid.)
-
Goed gegaan zie ik, nice! 
Jouw pomp kan met gemak nog een CPU blok aan, je hebt een van de sterkste pompen die er zijn
-
Junior Member
- Reputatie Macht
- 1
Bedankt Freddy! Dan bestel ik die ook nog een keertje
Forum Rechten