+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: WaterKoeling Advies Nodig - Lees voor Systeem Info

Junior Member hgstWater is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 08-Mar-11
    Reputatie Macht
    2
    Bedankt voor alle reacties tot nu toe:

Hoe ziet een twee pomp systeem eruit? Ik heb op dit moment geen overzicht plaatje...

WC Lijst Probeerslag 3

Mijn volgende vraag gaat over aantallen. Heb ik te veel/weinig van een bepaalde onderdeel ?
    Ontbreekt een onderdeel ? Het moet 2 videokaarten onder SLI + CPU koelen.

Hoe voorkom ik een lekkage tijdens installatie ? (Ik ben beginner).

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    2 pomp systeem in serie zijn gewoon twee pompen achter elkaar, maar dat heb jij met jouw setup niet nodig.

De volgende aantallen kan je aanpassen:
    Slang 3 meter
    8 fittingen (dus 4 setjes)
    Corrosion blocker niet nodig (je hebt kant-en-klare vloeistof)

Dan moet je alles hebben

Je moet altijd lektesten, voordat je stroom op je hardware zet.
    Lektesten doe je wanneer je alles in hebt gebouwd.
    Je geeft dan alleen de pomp stroom en alle andere hardware niet (dat doe je dus met de bridging tool).

Dan gaat het water dus stromen en mocht er een lek zijn en er komt water op jouw hardware, dan is dat geen probleem.
    Gewoon droogmaken en er gaat niks kapot, want er zit geen stroom op.

Als er geen lekken zijn, kan je de hardware ook aansluiten op het stroom en kan je beginnen met Windows installeren

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

HOSTMASTER wybo will become famous soon enoughwybo will become famous soon enough wybo's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 09-Dec-10
    Reputatie Macht
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten
    2 pomp systeem in serie zijn gewoon twee pompen achter elkaar, maar dat heb jij met jouw setup niet nodig.

De volgende aantallen kan je aanpassen:
    Slang 3 meter
    8 fittingen (dus 4 setjes)
    Corrosion blocker niet nodig (je hebt kant-en-klare vloeistof)

Dan moet je alles hebben

Je moet altijd lektesten, voordat je stroom op je hardware zet.
    Lektesten doe je wanneer je alles in hebt gebouwd.
    Je geeft dan alleen de pomp stroom en alle andere hardware niet (dat doe je dus met de bridging tool).

Dan gaat het water dus stromen en mocht er een lek zijn en er komt water op jouw hardware, dan is dat geen probleem.
    Gewoon droogmaken en er gaat niks kapot, want er zit geen stroom op.

Als er geen lekken zijn, kan je de hardware ook aansluiten op het stroom en kan je beginnen met Windows installeren
    of je moet je windows al geinstalleerd hebben

je had in je eerste post een trechter en spuitfles staan, beide is volgens mij een beetje overdreven

ik heb zelf gewoon een stuk slang op mn fles feser gemaakt, zal eens een plaatje zoeken

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Een trechter kan je gebruiken om de spuitfles makkelijk en snel te vullen met koelvloeistof

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

HOSTMASTER wybo will become famous soon enoughwybo will become famous soon enough wybo's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 09-Dec-10
    Reputatie Macht
    3
    Een trechter kan je gebruiken om de spuitfles makkelijk en snel te vullen met koelvloeistof
    ja dat is ook weer waar

Ingeschreven
    Thu 09-Dec-10
    Reputatie Macht
    3

Ingeschreven
    Tue 08-Mar-11
    Reputatie Macht
    2
    Bedankt ,

Hierbij nog een keer mijn winkelmandje :
    WC Lijst Probeerslag 4

Met de voglende vragen:

8xSlang is goed ? (Hoe zie ik 3 meter ?)
    2xfluid is goed ?
    4xfitting +4x90grade fitting is goed ?
    3xfan is goed ? (Voor radiator)

Ik bestel pas op eind van maand... dus ik heb heel veel geduld voor hulp

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Slang gaat per meter, dus als je 8x besteld, heb je 8 meter.
    Dat is teveel van het goede
    3x moet je dus hebben in je winkelwagen

Voor de rest heb je zo een heel mooi setje samengesteld.

Ingeschreven
    Tue 08-Mar-11
    Reputatie Macht
    2
    Vorig Weekend heb ik dus mijn waterKoeling Setup gebouwd.

Daaruit heb ik gezien dat ik niet alles binnen had. Zo heb ik gezien dat ik 4 pin(female) aansluitingen nodig heb voor de fans die ik niet had en dat de PSU/Bridge te klein was voor mijn moderne moederbord.

Ik heb dus weer op de shop gezocht naar die ontbrekende componenten, nu weet ik helaas niet welke goed zijn om die 4 pin aansluiting voor de fans te krijgen :
    Koolance 3-4pin Molex Power Adapter CBL-CTR103P
    4-Pin PWM Fan Verlengkabel 30CM

De nieuwe PSU bridge heb ik wel gevonden :
    PSU Bridging Tool 24 pin

Kan iemand mij helpen een powersplitter te zoeken die ik nodig heb voor de type fans die ik gekocht heb ?
    Ook de pomp gebruikt een 4pin aansluiting die ik niet heb, ik zie ook alleen 3 pin adapters in de winkel...

Added after 40 minutes:

Ik bedoel dat ik heel veel (femalte) 4-pin connectoren heb maar geen enkel manier ze te connecteren vanaf een
    molex (dus niet moederbord), omdat de pomp aangesloten moet worden zonder dat er stroom op de moederbord komt.

De ontbrekende componenten heb ik toegevoegd in een winkelwagen :

Kabels +Grils

Ik zie het als volgt, 4 pin naar 3 pin, 3 pin naar molex splitter, molex splitter naar molex.
    Laatst gewijzigd door hgstWater; 09-01-12 om 12:21.

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Je hebt PWM fans, maar deze PWM stekkertjes kan je gewoon gebruiken bij normale 3-pin aansluitingen op het moederbord of fan controller.
    (een gaatje gaat dan gewoon ernaast, ongebruikt)

Ingeschreven
    Tue 08-Mar-11
    Reputatie Macht
    2
    Je hebt PWM fans, maar deze PWM stekkertjes kan je gewoon gebruiken bij normale 3-pin aansluitingen op het moederbord of fan controller.
    (een gaatje gaat dan gewoon ernaast, ongebruikt)
    Ik heb in totaal 5 PWM fans, 1 Pomp die ook een 4-pin PWM gebruikt en 1 andere normale 3-pin fan.
    Ik heb geen fan controller en de splitters van mij accepteren alleen 3-pin aansluitingen.

Ik moet dus op een manier de pomp onafhankelijk van de moederbord aansluiten met een temp regelaar ?

Ik dacht de CPU aansluiting op de moederbord te conntecteren met een verleng + 3 splitter 4pin -> 4-pin PWM,
    dat is dan voor de radiator als dus de temp van de CPU te hoog is krijgen die fans meer volt ?

Verder voor de kast dacht ik de fans ook te connecteren aan een verleng + 4 splitter PWM combinatie.

Dan blijft de pomp over die ik graag via de molex wou connecteren, misschien iets dat de pomp sneller laat
    pompen zodra de temp hoog wordt op een bepaalde punp in de omloop ...

Voor de pomp heb ik dus even geen idee hoe hem te moeten aansluiten zonder de moederbord daarvoor gebruikt wordt.

Ingeschreven
    Thu 09-Dec-10
    Reputatie Macht
    3
    alsje nou de pomp aansluit op je cpu fan, en een fancontroller voor de fans gebruikt?, als je er geen hebt, ik heb er nog wel een liggen die je voor een zacht prijsje kan overnemen

Ingeschreven
    Tue 08-Mar-11
    Reputatie Macht
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wybo Bekijk Berichten
    alsje nou de pomp aansluit op je cpu fan, en een fancontroller voor de fans gebruikt?, als je er geen hebt, ik heb er nog wel een liggen die je voor een zacht prijsje kan overnemen
    In mijn post zei ik onafhankelijk van de moederbord. De PSU/Bridging is juist voor het testen van de omloop, zodat er geen stroom komt op de moederbord, maar hoe krijg ik dan stroom naar de pomp als de pomp afhankelijk is van de moederbord ???

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Als de PWM stekker niet past in jouw 3-pin splitters, hebben jouw splitters waarschijnlijk een "omhulsel".
    Bij de 4e pin, kan je het omhulsel met een tang wegknippen, zodat de PWM stekker daarna past.

+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum Rechten