+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 34

Onderwerp: WaterKoeling Advies Nodig - Lees voor Systeem Info

Junior Member hgstWater is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 08-Mar-11
    Reputatie Macht
    2

Cool WaterKoeling Advies Nodig - Lees voor Systeem Info

Ik ga voor het allereerst een waterkoeling systeem bouwen en heb heel goed advies nodig...

Mijn systeem:
    -Behuizing wordt een Chieftec Bigtower hergebruikt.
    -1xAsus P6x58D-E
    -2xEVGA Geforce GTX 580 FTW Hydro Copper 2 1536 MB
    -1xIntel Core I7 980 3.33 GHz, Boxed. Hexa Core
    -1xAntec TruePower Quattro 1200 Wat, 24 Pins

Ik heb de juiste onderdelen nodig om de twee video kaarten + cpu te koelen.
    Prijs is geen optie, wil een stil en koel systeem.
    Als daarnaast nog SSD hardeschijf gekoeld kan worden zonder veel extra kosten dan durf ik dat.
    Het moet wel alles in de Chieftec kunnen passen en hierbij kun je de volgende voorstellen : 123189_0__ctmd_0_3.jpg

Wie kan mij gepast advies geven en met ook een lijst van alle mogelijke fouten die je als newbie eerst kan maken ?

Topic polluter soppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nice soppy's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 11-Jan-10
    Reputatie Macht
    7
    Hoi hgstWater..?

Neem dit topic even door en post hier een winkelwagen dan kunnen wij beter beoordelen wat jou smaak is.
    Advies nodig voor een waterkoeling setup?

Maak je geen zorgen en schaam je niet om het verkeerde in je winkelwagen te gooien daarvoor post je hem eerst hier zodat wij hem kunnen controleren en tips/ aanpassingen kunnen geven.

Tien winkelwagens verder zou jou ideale set bestel klaar moeten zijn
    succes is doen waar je goed in bent en de rest door andere laten doen.

http://forum.highflow.nl/f16/soppy-s...euw-voor-8054/

Ingeschreven
    Tue 08-Mar-11
    Reputatie Macht
    2
    1. Kies jouw Radiator:
    Black Ice GT Stealth 360 (Waarom? weet ik niet)
    2. Kies jouw Fans:
    Zalman F3RL Clear+ Green LED (Waarom ? weet ik niet, zalman is stil ?)
    3a. Kies jouw CPU block
    EK Supreme Acetal
    3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
    EK FC580 GTX -Acetal+Nickel x2 (De genoemde video kaarten hebben al een koeling blok , dus dit nodig ?)
    4. Kies jouw Reservoir
    EK-Reservoir 400 rev.2 (Waarom? Moet GPUx2 + CPU koelen...)
    5a. Kies jouw Pomp
    Swiftech MCP35X Pump (Waarom? Geen idee, ik zag iets met no maintanance en dat is wat ik zoek).
    5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
    Swiftech MCP35X Pump Top (Waarom? Weet niet wat het voorstelt).
    6. Kies jouw Koelvloeistof
    HydrX, Feser One Cooling Fluid - UV CLEAR / BLUE
    7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
    Slang die op genoemde video kaart past (2xEVGA Geforce GTX 580 FTW Hydro Copper) met kleur CLEAR/BLUE.
    8. Kies jouw Fittingen
    Iets voor SLI voor NVIDA en weet eigenlijk niet welke

9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
    ALLE GENOEMDEN

Slangknipper (10-40MM)
    Trechter
    Spuitfles - 1000ML
    PSU Bridging Tool 24 pin
    Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
    Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
    UV/Kleur lampen
    Sleeving

Topic polluter soppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nicesoppy is just really nice soppy's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 11-Jan-10
    Reputatie Macht
    7
    onderaan in de link die ik gaf staat hoe je een winkelwagen kunt creëren zou je het lijstje op deze manier kunnen samenstellen? dat is een stuk overzichtelijker.
    succes is doen waar je goed in bent en de rest door andere laten doen.

http://forum.highflow.nl/f16/soppy-s...euw-voor-8054/

Senior Member boefmans has a spectacular aura aboutboefmans has a spectacular aura about boefmans's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 16-Jun-11
    Reputatie Macht
    2
    In plaats van een pomptop kun je ook een reservoir nemen waar de 35x in kan. 35x pomp is nu een van de beste geloof ik.
    Aangezien je 2 gtx580 s gaat koelen (waar je idd geen blok voor nodig hebt, enkel sschroefdittingen) kun je overwegen om een groter rad te nemen. Als dat past :-)

Fittingen heeft niets met sli te maken, fittingen heb je nodig om de slangen aan de blokken vast te zetten enzo. Voor elke in en out een: per graka dus 2, 2 voor de CPU, 2 voor de pomp, 2 voor het rad. Minimaal 10 dus, moet qua maat bij de slangen passen.

Wellicht handig om je even in te lezen links en rechts, er is veel info te vinden.

Member jrheuwing is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 05-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    @hgstwater: Waarom wil jij de SSD koelen? Deze worden nooit zo warm dat er extra koeling nodig is. De minimale luchtstroom die ook met een WC set nodig is is voldoende om de SSD te koelen.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    een ssd word even warm als de omgeving, een ssd waterkoelen is gewoon echt niet nodig
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Tue 08-Mar-11
    Reputatie Macht
    2
    Ok hierbij probeer ik weer en nu met een winkelwagen link:

WC Lijst Probeerslag 1

Tot dusver geen idee of ik het allemaal goed geselecteerd heb.
    Over pomp+reservior combinatie heb ik niet kunnen vinden voor de nieuwe pomp.
    Verder geen idee wat past op de GTX 580 kaarten en welke slangen en fittingen ik allemaal moet hebben.

Graag hulp!

Trowens pomp staat er 5 keer in, kan niet wijzigen in winkelwagen ?

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Voor het CPU blok heb je die extra brackets niet nodig, alles wat je nodig hebt is al bij het CPU blok mee geleverd.

Jouw slang is aan de kleine kant, je kan het beste gaan voor minimaal 10mm ID, bijvoorbeeld deze:
    3/8 Slangen (10MM binnendiameter)

Dan heb je ook fittingen nodig:
    Fittingen 10MM ID (3/8)

Voor jouw videokaart kan je op de volgende website controleren of er waterblokken voor zijn:
    CoolingConfigurator.com

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Senior Member karl-may is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 24-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten
    Voor het CPU blok heb je die extra brackets niet nodig, alles wat je nodig hebt is al bij het CPU blok mee geleverd.

Jouw slang is aan de kleine kant, je kan het beste gaan voor minimaal 10mm ID, bijvoorbeeld deze:
    3/8 Slangen (10MM binnendiameter)

Dan heb je ook fittingen nodig:
    Fittingen 10MM ID (3/8)

Voor jouw videokaart kan je op de volgende website controleren of er waterblokken voor zijn:
    CoolingConfigurator.com
    Voor zijn videokaarten hoeft hij geen blokken. 580 FTW HydroCopper van EVGA.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Ohja! (ik las zijn bericht boven mij) dan heb je uiteraard geen extra waterblokken voor nodig

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Ingeschreven
    Tue 08-Mar-11
    Reputatie Macht
    2
    Winkelwagen Probeerslag 2

Ok ik heb hem weer gewijzigd naar 10MM. Verder niet duidelijk of ik alles heb, ook voor SLI en ook
    qua aantallen is mij niet duidelijk hoe het plaatje eruit ziet....

Ingeschreven
    Fri 24-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    je moet je winkelwagen openbaar zetten, deze kan ik niet zien.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    toegang geweigerd

10mm is 3/8e neem ik aan? met zulke spullen zou ik persoonlijk voor 1/2e gaan
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Tue 08-Mar-11
    Reputatie Macht
    2
    Probeer weer:
    Probeer slag 2

Ik weet dus op dit moment niet waar alle fittingen in moeten komen en ook of mijn reservoir goed is.

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Reservoir is voor een DUAL loop systeem

zoals eerder gezegd is 3/8e wel tedoen maar het oog zal echt 1/2 meer waarderen (in performance/prijs scheelt het lichtelijk tot niks

En gebruik geen corossion blocker bij pre-mix vloeistoffen.
    Mayhem

Ingeschreven
    Fri 24-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    Volgens mij hoeft die easy mounting kit niet, die zit al bij het blok.
    Ook zou ik gaan voor een 24 pin bridging tool. (denk namelijk dat dat geen 20 pin is)

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    maakt niet uit, past gewoon
    Mayhem

Ingeschreven
    Fri 24-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    ok, wist niet of het verschil uit maakte, maar zo'n mounting kit is toch ook niet nodig?

Senior Member boefmans has a spectacular aura aboutboefmans has a spectacular aura about boefmans's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 16-Jun-11
    Reputatie Macht
    2
    XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir One

daar kun je een dcc35x in kwijt.
    eventueel is de dual reservoir versie ook prima, Koolance RP-402X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 DDC/MCP35X/PMP-400 Pumps kun je ook als single gebruiken.
    je kunt, als je echt ruig wilt doen, ook:

dit reservoir nemen: Koolance RP-402X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 DDC/MCP35X/PMP-400 Pumps
    daar 2 35x pompen inzetten in serie. Verhoogt de waterdruk iets, en je hebt redundantie.

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten