+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Waterkoeling advies; 2600k + 2x6970

Junior Member delerium2 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 25-Apr-11
    Reputatie Macht
    0

Waterkoeling advies; 2600k + 2x6970

Beste mensen,

Ik heb nu een tijdje een nieuwe computer en ik ben er super tevreden over.
    Het enige nadeel is de geluidsproductie van de twee 6970 tijdens het gamen.
    Ik ben dus op zoek naar een waterkoeling voor mijn cpu + 2x gpu.

Mijn specs:

Behuizing: fractal design r3 black pearl
    Moederbord: MSI p67a-gd65
    CPU: 2600k @4,2 ghz (socket 1155)
    GPU: ASUS EAH6970/2DI2S/2GD5 (reference design)

foto's van de inhoud van mijn kast + een schets van de beoogde route vind je hier

Voor de CPU heb ik gekozen voor het volgende product: Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1156 Black Nickel Chrome

Voor de GPU heb ik gekozen voor het volgende product (uiteraard 2x): EK-FC6970 - Acetal met bijbehordende backplateEK-FC6970 Backplate - Black

Ik heb de volgende vragen.
    - Zoals te zien op de foto heb ik bovenin mijn kast 2 140/120 mm fan's kan ik hier een 240 of 280 radiator kwijt? of desnoods 2x 140/120.
    - welke pomp heb ik nodig bij deze configuratie (liter per uur/fittingen)
    - Is het nodig om een reservoir te plaatsen, zo ja zou deze in mijn lege 5¼ bay kunnen, bijvoorbeeld deze: XSPC UV Blue Single 5.25 Bay Reservoir , de opening zit namelijk aan de bovenkant en ik weet niet of het gemakkelijk is deze te verwijderen?
    Uiteraard zijn alle overige op en aanmerkingen ook welkom.

Het voornamelijke doel van deze setup is stilte, ik ben niet van plan om binnenkort te gaan overclocken gezien dit systeem alles kan draaien. Ik wil het systeem 100% intern houden. Dus geen radiator aan de buitenkant.

Uiteraard zijn alle overige op en aanmerkingen ook welkom.

Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien, alvast bedankt.

Delerium2,

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Een 280 radiator moet wel kunnen, alleen heb je kans dat de fans+radiator tegen het moederbord komen.
    Als dat het geval is, kan je de fans of radiator eventueel boven de kast plaatsen.

Je kan een MCP355, MCP35X of MCP655 pomp nemen, die zijn geschikt voor zowat elke setup

Reservoir is zeker nodig, dat zorgt ervoor dat jouw pomp genoeg water krijgt (als een pomp zonder water aan staat, gaat ie zo kapot -> geen garantie).
    Een Bay reservoir kan je vullen door het reservoir een beetje naar voren te schuiven.

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Junior Member delerium2 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 25-Apr-11
    Reputatie Macht
    0
    Oke dankjewel,

Hoeveel flow per uur heb ik nodig voor mijn opstelling. Mijn voornaamste doel is het verminderen van geluid. Ik ga de kaarten dus niet overklokken. Wat is de geluidsproductie van de verschillende pompen. Er staat namelijk bij de MCP 355 ' Indien u voor u de stilste PC wilt gaan, kunt u beter de MCP350 nemen.'
    De flow van de 350 is echter 450L per uur en die van de 355 is 600 per uur. Persoonlijk denk ik dat de 35x overkill is.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Hoeveel flow per uur je nodig hebt is lastig te bepalen, uit ervaring weten we dat je met de bovengenoemde pompen ruim voldoende hebt aan vermogen.

Je hebt best veel in jouw loop, daarom kan je beter gaan voor de MCP355.
    Wil je stilte en vermogen, ga dan voor de MCP655 of MCP35X.

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Deus Ex Machina The_Saviour# is a splendid one to beholdThe_Saviour# is a splendid one to beholdThe_Saviour# is a splendid one to beholdThe_Saviour# is a splendid one to beholdThe_Saviour# is a splendid one to beholdThe_Saviour# is a splendid one to behold The_Saviour#'s Avatar
    Ingeschreven
    Sun 05-Apr-09
    Reputatie Macht
    12
    Misschien iets voor jou om deze buildlog te bekijken: soppy's Pumpe Düse
    I am Alpha and Omega, the beginning and the end. I will give unto him that is athirst, of the fountain of the water of life, freely. Revelations 21:6

- What a Mesh!!! Buildlog -

+ Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten