+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: [Waterkoeling] 300 euro, E8400, SIIF (NB,SB,Mosfets), 2xGTX260

Junior Member Patrick1990 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 11-Mar-10
    Reputatie Macht
    3

Question [Waterkoeling] 300 euro, E8400, SIIF (NB,SB,Mosfets), 2xGTX260

Beste allemaal, zo groen als gras, en sinds vandaag nieuw op dit forum. Het jeukt bij mij al een tijdje om over te stappen op watercooling en wel om de redenen dat mijn ene grafische kaart van mijn SLI setup 'begrensd' is op 75 graden al en er dan dus mee uitscheidt, en dat mijn chipset (welbekend bij mijn moederbord) erg warm wordt. Daarnaast wil ik mijn CPU tijdens overclock ook wat cooler houden, en eventueel een quadcore in de nabije toekomst ook nog goed kunnen coolen.

Ik zal eerst mijn hardware opsommen:

Moederbord: Asus Striker II Formula 780i
    CPU: Intel C2D E8400 @ 3,6GHz, toekomst mogelijk Q9550
    GPU: 2x GTX260 in SLI, beide SP216 en 65nm gebakken
    RAM: 4x1 GB Corsair Dominators pc8500
    Kast: Aerocool Engine II, volgende kast zal Corsair Obsidian 800D worden
    Budget: goedkoopste past me, maar wil wel kwaliteit. Richtprijs 300 euro (is dat redelijk?)

Ik wil graag gaan overclocken dus om het geheel wat cooler te houden, en zodat met name de geluidsproductie van mij GPUs afneemt (moet ze nu in SLI beide op 100% draaien en dan houd ik ze rond de 55-60 graden stressed). Ook wil ik graag mijn CPU wat hoger kunnen klokken en met het oog op een mogelijke overstap naar Q9550 die ik dan natuurlijk ook wil overclocken leek WC mij hiervoor ook geen overbodige luxe (natuurlijk kan lucht wel, maar als ik dan toch bezig ga).

De radiator zal niet in mijn kast passen gok ik, dus die mag erbuiten staan. Denk dat die bij de Corsair Obsidian 800D wel in de kast moet kunnen passen. De bedoeling is dat ik een zeer degelijke set straks heb, met goede prijs-kwaliteit verhouding (alhoewel ik meer waarde hecht aan de kwaliteit, dan aan de prijs) en wat zeg maar niet gelijk heel veel extra trammelant veroorzaakt.

Waar ik zelf aan zat te denken om te coolen zijn mijn NB/SB/Mosfets van mijn Striker II Formula, de CPU, en mijn graka's dus. Aangezien ik geen volledige naab ben als het om PC hardware/onderdelen gaat, maar wel een leek ben op het gebied van watercooling, hoop ik dus dat jullie me hier verder kunnen helpen.

Heb al wel even gekeken, wat topics ook hier gelezen, en begreep dat

2x 1 EK-Mosfet ASUS 3a (X38) - Acetal ook op mijn mobo past en dan de mosfets voorziet,
    1x EK-NB S-MAX - Acetal mijn NB kan voorzien,
    De SB kan ik echter op jullie site niet meer vinden.

Heb even dit topic bekeken: http://www.highflow.nl/forum/f34/str...tercooled-811/ omdat het om hetzelfde moederbord gaat, en opzich zijn de onderdelen die deze man gebruikt heeft prima en spreken mij ook wel aan.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt,

Mvg Patrick

Rez
    Rez is offline.
    Junior Member Rez is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 01-Dec-09
    Reputatie Macht
    3
    ik draai hier vanalles op een reserator 1v2 (zon dildo die naast je kast staat), maar ben aant upgraden.

"grote" rad + sterke pomp is wel aan te bevelen.

Ik neem aan dat je ook wilt dat je setup nogal wat stiller gaat lopen dan de 747 luchtgekoeld, waarbij de fan-keuze bepalend zal zijn.
    Naar mijn weten zijn er verschillende typen radatoren (voor high rpm fans en voor low rpm fans, maar daar kunnen andere leden je meer over vertellen).

welkom nog eens en veel plezier hier

Member Mobomonster will become famous soon enough Mobomonster's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 26-Apr-09
    Reputatie Macht
    4
    Je wilt behoorlijk wat waterkoelen zie ik, wellicht moet je je budget iets naar boven bijstellen Heb je zelf al een lijstje van producten die je wilt gebruiken?
    Woop woop woop woop woop!

Ingeschreven
    Thu 11-Mar-10
    Reputatie Macht
    3
    Ja een grote radiator ernaast vind ik opzich geen heel erg probleem, wel dan de vraag of je zo'n ding makkelijk kan loskoppelen ofzo, want ik verplaats mn pc nog wel es (lees: elke 2 maanden wel eens).

Ja had zelf al gekeken, vind de EK waterblokken wel mooi voor de NB/SB/Mosfets voor mn mobo, en had dan het idee om misschien dan maar alles voor zover mogelijk EK te doen? staat wel strak (geil wel btje op strakke overeenkomende componenten, wil straks ook Corsair kast, heb al corsair voeding en geheugen, je kent het wel).

Ik heb alleen geen idee wat nou goed is voor radiator/pomp. Neem aan dat het heelmaal tuben en aan elkaar aansluiten van het gebeuren geen inmens probleem mag opleveren voor iemand die een beeeeetje handig is?

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Dus je wilt beide GPU's, het complete mobo, en de CPU gaan waterkoelen?
    En met het oog op overclocken op overclocken gaat het dus niet alleen om de stilte, maar ook erg om de prestaties.
    Dat wordt een flink prijzig setje hoor!
    Het beste zou dan ook zijn om 2 loops te nemen.
    Maar dit is wederom allemaal niet goedkoop.
    Ik denk dat je met 300 euro net voor de CPU+mobo klaar ben en dan niet eens de grakas erbij hebt.
    Als het je enkel om stilte ging zou je kunnen doen met minder grootte rads.

Ingeschreven
    Thu 11-Mar-10
    Reputatie Macht
    3
    Ok, najah kijk ik wil niet zwaar overclocken ofzo, denk hierbij aan mijn E8400 @ 3,6 GHz (is maar 20%) en een q9550 die ik dan op 3,5 GHz zou clocken. Het gaat hier niet om records die ik wil verbreken ofzo.

Als ik mijn mobo helemaal watercool dan heb ik 2x de mosfets, de NB en de SB nodig, right? Stel nou dat ik mijn CPU ook met een EK blok wil coolen, waar kan ik al deze componenten vinden? Want op highflow kan ik ze niet allemaal vinden (slechts de NB cooler en dan wellicht een cpu blok). En wat kost de rest zo ongeveer?

Senior Member Flythe is on a distinguished road Flythe's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 17-Jul-08
    Reputatie Macht
    4
    Het makkelijkste is denk ik mobo + cpu in 1 loop en 1 loop voor je graka's, alles in 1 loop gaat lastig worden ivm de hoeveelheid gedumpte warmte die je dan kwijt moet.

Ik zal zo ff deze post editten met een winkelwagentje voor je.

Dit is wat is je aan raad, je kan het ook in 2 stappen doen eerst de ene loop installeren en een tijdje later de volgende.
    Laatst gewijzigd door Flythe; 11-03-10 om 17:28.

Junior Member Kadett is on a distinguished road Kadett's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    3
    Als ik al vlug reken zit je dus al minimaal op 100,- aan koeling voor je mobo. + de nodig extra capaciteit in je radiator wat extra geld kost. Misschien dus zelfs 2 lopen waardoor je weer 100-150,- extra kwijt bent.

Ik ga nu iets gedurd zeggen (ieder zijn mening toch), verkoop deze mobo/cpu/geheugen set!
    Huidige prijs op tweakers.net zal nog wel rond de 240,- liggen totaal. Met de besparing van 100,- van je NB/SB/Mosfet zit je op 340,- neem daarbij de 80,- extra voor de Q9550 (E8400 gaat voor 90-100 2de hands weg, Q9550 is 180,-) Zit je op 430,-

Voor 430,- kan je een i5 750+ leuk mobo+4gb geheugen draaien. Heb je EN een snellere CPU (sneller dan de Q9550) EN zuiniger =/= minder warmte afgifte, oftewel de NB/SB/Mosfet vergen geen alternatieve koeling waardoor je minider capaciteit voor je WC koeling nodig heb is minder extra/onverwachte kosten.

Just my 2 cents!

EDIT: Net het lijstje van Flythe gezien. :107: Dan zou ik ZEKER voor een i5 setup gaan.

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Het kan wel iets goedkoper
    HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Winkelwagen
    als je de TFC's inwisseld voor RX radiatoren en de 355 pompen voor 350 onder een Dual Bay reservoir duo

Junior Member Kadett is on a distinguished road Kadett's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    3

Ingeschreven
    Thu 11-Mar-10
    Reputatie Macht
    3
    Damn, ten eerste bedankt voor alle reacties.

Tjah, ik schrik wel een beetje van de prijzen, misschien is het dan beter om het zooitje maar voorlopig nog even op AC te houden, al zou ik het wel mooi vinden om mijn CPU toch water te koelen. Heb gekeken naar closed circuits, is een Corsair H50 een fatsoenlijke koeler? Zou dan voor nu meer in aanmerking komen...

Bedankt voor alle reacties tot dusver

Member BlackWhizz is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    H50 kun je net zo goed een TRUE voor nemen.
    Q6600 - P5Q-VM - 4x1GB DDR2 XMS2 - MSI 5770 1GB - 640GB HDD - OCZ ModXStream 500w - Aangepaste P180 Mini

Bezig met houten pc... Alex has a spectacular aura aboutAlex has a spectacular aura aboutAlex has a spectacular aura about Alex's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 31-Oct-09
    Reputatie Macht
    6
    Probleem met de H50 is dat je later wilt uitbreiden. Dat kan niet zomaar met de H50. Beter kan je dan kijken naar een goedkoop CPU setje dat Freddy in z'n winkel heeft.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    PC:
    CPU: Intel core i7 875k @ 3990MHZ
    mobo:Asus P7P55D EVO
    GPU: Sapphire Radeon 5850
    RAM: OCZ XTC Platinum 2 GB DDR3 @ 1500MHz
    Case:Project Piédestal

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingeschreven
    Thu 11-Mar-10
    Reputatie Macht
    3
    Ok, wat is de aangehaalde True voor een cooler dan? En... mijn excuses alvast, wie is Freddy? (eigenaar highflow?).

Moderator dopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nice dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    TREU is een thermalright ultra extreme een van de beste luchtkoelers op de markt

verder is freddy idd eigenaar van highflow

Ingeschreven
    Thu 11-Mar-10
    Reputatie Macht
    3
    Voor hetzelfde geld heb je een H50, aangezien het allebei op zichzelf staat wanneer je in de toekomst alsnog een goeie watercoolset wil aanschaffen, wat koelt beter? de H50 of deze? allebei zelfde prijscategorie...

Ingeschreven
    Thu 11-Mar-10
    Reputatie Macht
    3
    iemand wat feitjes over de verschillen tussen de tt true en corsair h50?

Senior Member Flythe is on a distinguished road Flythe's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 17-Jul-08
    Reputatie Macht
    4
    Er zijn 100den reviews over gemaakt dus check google ff .

+ Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten