+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Waterkoeling +/- 250 euro, Alleen CPU (Core i5 2500K) later mogelijk uitbreiden.

Junior Member Ruppss is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 16-Jan-12
    Reputatie Macht
    0

Waterkoeling +/- 250 euro, Alleen CPU (Core i5 2500K) later mogelijk uitbreiden.

Hallo,

Na mijn thermaltake bigwater zou ik de overstap willen maken naar een "echte" waterkoeling. Ik wil eerst mijn cpu met waterkoeling gaan koelen en mogelijk later nog uitbreiden naar loop met gpu koeling erbij.
    Kast: CM 690 II advanced
    Specs van pc:

- Core i5 2500K
    - Asrock P67 Extreme4 gen3
    - 8800gts in SLI (draait alles nog prima aangezien ik geen hele grafische games speel)
    - CM 690 II advanced

Hiebij mijn winkelwagen:
    Fans heb ik al (scythe slipstream 800 rpm 140mm)
    Winkelwagens :: Koeling 2 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Senior Member The Grinch has a spectacular aura aboutThe Grinch has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Wed 02-Nov-11
    Reputatie Macht
    2
    hey ruppss,
    ziet er wel leuk uit die set.
    alleen zou ik de mayhem aurora laten schieten.
    die pareltjes die erin zitten, bezinken na een uurtje of 48 op plekken waar de stroming minimaal is.
    daarom werd er ten strengste een bay res afgeraden. en daarnaast grote kans dat het in je block en radiator gaat zitten.
    en met deze reservoir denk ik niet dat je veel van het effect zult zien.
    ook een slagje duurder dan andere koelvloeistoffen, dus dat scheelt je daar gelijk ook een paar centen

maar just my two cents, voor echte vragen over die vloeistof zou ik bij k.3nny wezen, die heeft er zat ervaringen mee

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Je hebt zo prima onderdelen uitgekozen.
    Slang heb je nu 1 meter in je winkelwagen, dat is te weinig.
    3 meter is aan te raden, dan heb je ook nog wat over als reserve.

En handigheden voor tijdens het bouwen:
    Slangknipper (10-40MM)
    Trechter
    Spuitfles - 1000ML
    PSU Bridging Tool 24 pin
    Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
    Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
    UV/Kleur lampen
    Sleeving

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Member faust2016 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 01-Apr-11
    Reputatie Macht
    2
    Let wel op dat de fans die je hebt (140mm) niet op de je rad gaan passen. Als je 140mm fans wil gebruiken moet je ook een 280 rad uitzoeken (als je die kwijt kan in je case). Zo niet dus nog even fans erbij bestellen .

Senior Member The Grinch has a spectacular aura aboutThe Grinch has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Wed 02-Nov-11
    Reputatie Macht
    2
    vraag tbv Mayhems Aurora pearls
    even vlug verhaaltje erbij gehaald over mayhem aurora's.

voor de rest gaaf spul als het niet zo erg zou bezinken.

Ingeschreven
    Mon 16-Jan-12
    Reputatie Macht
    0
    @The Grinch Thanks voor deze informatie, dit wist ik niet. Is toch wel handig als beginnende water koeling noob. Ik zal uitkkijken naar een nieuwe vloeistof.

@faust2016, Bedankt dat je dit zag :O(dat ik er zelf niet op was gekomen). Had nog even wat research gedaan over deze fans. Blijkt dat ze een 120mm mount plaatje hebben maar dat de fan zelf 140mm groot is(ik krijg ze morgen binnen dus dan kan ik dit bevestigen).

Bedankt voor alle reacties!

Ingeschreven
    Wed 02-Nov-11
    Reputatie Macht
    2
    ach als je trouwens iets van paars zoekt zoals die mayhem die je nu gekozen had: vraag aan freddy, wie weet is het leverbaar vanuit hun leverancier(iets van feser one purple shizzle) wat ik trouwens wel begrepen had is dat de mayhem pastel series het wel goed doet(die missen ook die leuke pareltjes dus kans op dicht slibben is gelijk een stuk minder

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Pastel pink bezinkt niet!, zelf niet naar 3+ jaar stilstaan volgens hem
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Wed 02-Nov-11
    Reputatie Macht
    2
    hier anders een leuk filmpje van mayhem kleuren test

misschien dat je hiermee het een en ander tussen ziet staan!

Ingeschreven
    Fri 01-Apr-11
    Reputatie Macht
    2
    En deze dye's kun je, in tegenstelling tot de pearl zooi, wel rustig 24/7 gebruiken?

Wel vet filmpje trouwens. Echt bizar hoe snel die eerste druppel zich telkens verspreid

Ingeschreven
    Wed 02-Nov-11
    Reputatie Macht
    2
    van wat ik gehoord heb moet dat zeker te doen zijn, alleen niet te veel dye erin knallen gewoon zoals zij het doen, druppel voor druppel

Senior Member enthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    3
    ja, die dye laat voor zover ik kunnen vind heb geen dye achter, maar heeft wel als grote nadeel dat het effect maar van tijdelijke duur is.
    Van wat ik gelezen heb moet je regelmatig wat druppeltjes bij doen, meesten schijn er elke week een paar bij te doen. Nu kan je uit zo'n flesje wel redelijk wat druppels halen en heb je er niet veel nodig om het effect te krijgen, maar het blijft natuurlijk een weerkerende kost. (of je doet er enkel in als je naar een lan gaat? )

Ingeschreven
    Fri 01-Apr-11
    Reputatie Macht
    2
    Elke week bijvullen =/= chil..

Ik weet dat ik eigenlijk gewoon het beste voor UV actieve slangen kan gaan, maar die ben ik nog niet tegengekomen in 7/16 ID.
    Is het met de Feser dye hetzelfde verhaal, of is dat bijvullen alleen bij de Mayhem? Gebruik nu namelijk nog Feser F1 UV Blue, en daarbij heb ik geen afname in het effect waar kunnen nemen.

Senior Member enthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    3
    Hoe het met de fesser zit weet ik niet, ik heb dat van die mayhems tegen gekomen omdat ik er zelf intresse in heb. Volgens wat ik op hun site vind kan die ook na verloop van tijd minderen, maar er zijn twee verschillen:
    1. Die fesser is een constante dye; zelfs als je geen UV licht heb is die nog steeds blauw.
    2. Die mayhems zijn volledig bio-degradable, dit blijkt de reden te zijn waarom ze geen drap achterlaten zoals sommige andere dyes.

Eerlijk gezegd denk ik dat als je niet wenst bij te vullen/betalen dat je dan best voor de fesser gaat. Die zal het wel lang genoeg volhouden en ik heb er nog maar weinig negatiefs van vernomen.

Ingeschreven
    Fri 01-Apr-11
    Reputatie Macht
    2
    Ach ja, ik kan het natuurlijk altijd zelf even gaan proberen. Kijken hoe lang zo'n flesje meegaat en hoe lang het effect aanhoudt.
    Kan daarna altijd nog op Feser dye overstappen als het niet bevalt.
    Het feit dat de Mayhems volledig degradeerbaar zou zijn en geen drab achterlaat, klinkt natuurlijk ook super

Ingeschreven
    Mon 16-Jan-12
    Reputatie Macht
    0
    haha beetje mijn topic aan het overnemen?

Wel handig eigenlijk want nu heb ik wat meer ideeen voor mijn vloeistof kleur kunnen opdoen.
    Ik zag in de shop namelijk zo'n dye staan (in het paars, wat mij nog steeds de meest vette kleur lijkt).
    Thanks voor de ideeen

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten