• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €1500 euro, Triple Titan Z

Tworks

Member
Hi,

Het huidig systeem is nu met 2x TitanZ op aircooling. (Het zijn dus geen Titan Z HC!)
Ik ben in het bezit van een 3e TitanZ, en indien mogelijk, wil ik dit systeem om laten bouwen naar watercooling van de GPU (CPU niet nodig).

Budget: €1500

Hardware:
Mobo: MSI X58 Pro-E
Voeding: Corsair 1200W
CPU: i7-950 3,07 GHz (hoeft niet op WC)
RAM: 12 Gb
OS: W7 Ultimate

Behuizing: Corsair 780T

Waterkoelen: alleen de 3x Titan Z

Reden waterkoelen:
WC geeft de mogelijkheid om 3x Titan Z in het huidig systeem te plaatsen ipv 2x; Titan Z nu neemt 3 slots in belag; met WC 2 slots. Daarnaast verwacht ik +40% aan extra prestatie van de GPU bij renderen (OctaneRender) met WC tov AC. Stilte is meegenomen. Optisch mooi is ook een bijdoel (vanwege de transparante sidepanel!) Overclocken blijft natuurlijk thet belangrijkste!

Plaats radiator: Als het kan in de top van de Case. Een external rad is voor mij ok een optie. (Met lange tubes zou de external rad plusm 2 meter verder bij een airco geplaatst kunnen worden als dat de koeling helpt!?.)

Overige informatie:
De huidige case is al geoptimaliseerd voor aircooling met fans (2xfront, 1xbottom, 1xback, 3xtop) en zo leeg mogelijk (geen racks, en 1x hdd in top) en strakke cable management.
Indien naast WC, de airflow ook positieve invloed heeft op de koeling van de GPU, dan zou ik zelfs voorstander zijn van een external rad, zodat de huidige airflow zoveel mogelijk behouden kan worden.

Edited: Op OctaneRender Forum heb ik het advies gekregen om totaal PSU 2kW te nemen voor 3x Titan Z op WC.

Ik hoor graag een advies, indien ik meer info kan geven over mijn wensen of over het systeem.

greetz,


rbuild-2x_titanZ (8).jpgrbuild-2x_titanZ (2).jpg2xTitanZ_sli.jpgrbuild-2x_titanZ (12).jpgMsi-x58-pro.jpgVoorbeeld-ExternalRAd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heel vet systeem!
Als je toch al zo overkill gaat, dan moet het ook zeker watergekoeld worden haha :)

In de 780T kan je een 360 radiator aan de bovenkant plaatsen en een 240 radiator aan de voorkant.
Dan heb je "600" aan radiator oppervlakte wat in de meeste gevallen al ruim voldoende is.

Verder kan je zelf bepalen wat voor CPU blok, waterblok, reservoir, pomp (MCP655 aan te raden) je neemt.
Dat is voornamelijk gebaseerd op persoonlijke smaak.

Je kan dan dit lijstje invullen:
1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?


 
Hey Freddy,

Inderdaad vet systeem! Ben er al erg blij met 2XZ met aircooling, laat staan als Triple Z met WC mogelijk is!
Voor mij wordt dit mogelijk het eerste WC build. Ik heb er dus nog niet veel kaas van gegeten.
Ik wil niet zelf bouwen, maar ik wil deze build (door jullie?) in elkaar laten zetten. Jullie hebben hopelijk toch nog steeds een inbouwservice?
Het liefst zou ik hebben dat jullie een voorstel doen van onderdelen om deze build te maken, incl benodigde PSU e.a. zaken.
Is dat mogelijk?\

Geeft een external rad (en mogelijk met behoud van de bestaande aircooling) mogelijk meer koeling dan je voorstel van een 360 en een 240 rad?
Hoe sta je tegenover een external rad tov de interne oplossing?

greetz,
 
En ik vindt het lijstje van Freddy duidelijk en goed, maar ik denk dat als je alles aan het sleeven benten je de spullen toch al hebt het niet zo moeilijk is om zo'n jump starter te maken.

Hey Freddy,

Inderdaad vet systeem! Ben er al erg blij met 2XZ met aircooling, laat staan als Triple Z met WC mogelijk is!
Voor mij wordt dit mogelijk het eerste WC build. Ik heb er dus nog niet veel kaas van gegeten.
Ik wil niet zelf bouwen, maar ik wil deze build (door jullie?) in elkaar laten zetten. Jullie hebben hopelijk toch nog steeds een inbouwservice?
Het liefst zou ik hebben dat jullie een voorstel doen van onderdelen om deze build te maken, incl benodigde PSU e.a. zaken.
Is dat mogelijk?\

Geeft een external rad (en mogelijk met behoud van de bestaande aircooling) mogelijk meer koeling dan je voorstel van een 360 en een 240 rad?
Hoe sta je tegenover een external rad tov de interne oplossing?

greetz,

Sleeven zou ik wel voor je willen doen als je niet voor een kant en klaar kit gaat, maar waterkoeling heb ik ook weinig ervaring mee en zal ik dus niet voor je kunnen. PS: Ik kan kabels met elke mogelijke kleuren combo.

Als je opzoek bent naar iemand die het in elkaar zet is dit misschien een idee om dit op het gezocht topic te zetten, wij kunnen we advies geven (diegene met veel ervaring dan)
 

Bijlagen

  • SDC11302 (Kopie).jpg
    SDC11302 (Kopie).jpg
    26 KB · Weergaven: 0
Even een kleine opmerking.

Je wil de derde Titan Z erbij zetten? Waarvoor?
Als het voor gamen is, geen nut want 2 Titan Z kaarten zijn al Quad SLI.
Als het voor 3D modeling is of renderen, damn dat is me toch een processing power :D
Triple Titan Z met waterkoeling is mogelijk trouwens.
 
Hi ROGRichard,

Triple TitanZ voor rendering :D:D:D

Greetz,

Vet systeem, word de cpu alleen geen bottleneck voor die 3 titans?, zou zelf eerst ander mobo,cpu en mem nemen denk ik.
Deze build wordt dan als slave voor networkrendering gebruikt, en volgens mij is er dan geen bottleneck. (hoop ik althans... ga ik nog nader uitzoeken, maar nu met 2x Titan Z gaat het ook prima)
Zou het wel zijn voor gaming, maar daar is deze niet voor.
greetz,

Added after 15 minutes:

En ik vindt het lijstje van Freddy duidelijk en goed, maar ik denk dat als je alles aan het sleeven benten je de spullen toch al hebt het niet zo moeilijk is om zo'n jump starter te maken.
Mmmm? Alleen al the TitanZ ontdoen van de huidge body en backplate is al een big step voor mij.
Het kan toch, he? Een standaard Titan Z ombouwen naar een Titan Z die voor watercooling geschikt word? Ik ga liever de ontmaagding door eerst te kijken, en wellicht de tweede keer zelf tedoen als de kennis toereikend is.
Sleeven zou ik wel voor je willen doen als je niet voor een kant en klaar kit gaat, maar waterkoeling heb ik ook weinig ervaring mee en zal ik dus niet voor je kunnen. PS: Ik kan kabels met elke mogelijke kleuren combo.
Als je opzoek bent naar iemand die het in elkaar zet is dit misschien een idee om dit op het gezocht topic te zetten, wij kunnen we advies geven (diegene met veel ervaring dan)
Sleeven? Dat is het mooi maken van de tubes en kables, toch?
Bedankt voor aanbod en tips.
Cheers,

Added after 17 minutes:

Hi,
Ik heb een check gedaan met fellow renderers en ik krijg het advies om minimaal te gaan voor rads 2x480 + 1x240 !
360+240 zou echt veel te weinig zijn.
Tenminste voor goede temps (niet
50-60C, maar eerder 35-45C)
Nou ben ik benieuwd wat er eigenlijk in de 780T maximaal aan rads past?
Anders is een external rad toch echt de oplossing voor deze build?
greetz,
 
Laatst bewerkt:
...
Je kan dan dit lijstje invullen:
1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
....
OK, ik als WC-newbee nog aan het leren, en doe dat stap voor stap.
Ik ben me ook aan het inlezen op o.a. dit forum,
en als tryout doe ik ook de stap-voor-stap van de "Freddy-list",
om te zien hoever ik kom.
(please, do have mercy with me for being oblivious) :icon_eyes:

1. Kies jouw Radiator: Watercool MO-RA3 9x140 PRO black
2. Kies jouw Fans: Fans voor op de external Rad? n.t.b.
3a. Kies jouw CPU block: n.v.t. alleen WC voor GPU's
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com
)
Hier kom ik al in de problemen.
Er is geen
FullCover water block voor de Titan Z,
C oolingConfiguration-01.jpg
maar wel deze TitanZ backplate.
ek-fc-titan-z-backplate---black_front_800.jpg
Maar de 'regular' Titan Z heeft toch al een backplate van zich zelf? Kan daar dan geen losse Waterblock aan gekoppeld worden?
NVIDIA_GeForce_GTX_TITAN_Z_backplate.jpg
Hopelijk kan iemand mij uitleggen hoe de Titan Z...
Titan-Z_transform.jpg

thanx






 
OK, ik als WC-newbee nog aan het leren, en doe dat stap voor stap.
Ik ben me ook aan het inlezen op o.a. dit forum,
en als tryout doe ik ook de stap-voor-stap van de "Freddy-list",
om te zien hoever ik kom.
(please, do have mercy with me for being oblivious) :icon_eyes:

1. Kies jouw Radiator: Watercool MO-RA3 9x140 PRO black
2. Kies jouw Fans: Fans voor op de external Rad? n.t.b.
3a. Kies jouw CPU block: n.v.t. alleen WC voor GPU's
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com
)
Hier kom ik al in de problemen.
Er is geen
FullCover water block voor de Titan Z,
Bekijk bijlage 17293
maar wel deze TitanZ backplate.
Bekijk bijlage 17294
Maar de 'regular' Titan Z heeft toch al een backplate van zich zelf? Kan daar dan geen losse Waterblock aan gekoppeld worden?
Bekijk bijlage 17295
Hopelijk kan iemand mij uitleggen hoe de Titan Z...
Bekijk bijlage 17296

thanx










het product is End Of Line, wordt niet meer gemaakt en hun voorraad is ook op, er zal vast nog wel een shop zijn met die blocken op voorraad
 
Hi,
Thanx again.

Bij frozencpu hebben ze er helaas nog maar twee (geen 3),

inderdaad had ik net de Komodo ook gevonden... Dat zou een goede optie zijn. (Zou ik idd bij Freddy kunnen navragen... Ik zal een persoonlijk bericht aan Freddy sturen)

De link van ncix.com lijkt niet te werken, en met zoeken op die site kreeg ik geen wb van de TitanZ?
Ik zal nog eens kijken.

Greetz,

Interessant! Geen prijzen. Zijn hier goede ervaringen mee?
 
Laatst bewerkt:
FrozenCpu vermijden als ik jou was, Afgelopen maanden een heel drama bij dat bedrijf afgespeeld waar ze nu nog van aan het recoveren zijn. Niks bij hun bestellen dus is mijn advies.

Over die BP Blokken, Prijs kan [MENTION=1]Freddy[/MENTION] denk ik wel een indicatie over geven en de ervaringen er mee zullen er wel niet zijn aangezien ze net nieuw zijn en niet zo veel mensen 1 titan z hebben laat staan een planning om er 3 te hebben en te watercoolen :p
 
FrozenCpu vermijden als ik jou was, Afgelopen maanden een heel drama bij dat bedrijf afgespeeld waar ze nu nog van aan het recoveren zijn. Niks bij hun bestellen dus is mijn advies.

Over die BP Blokken, Prijs kan @Freddy denk ik wel een indicatie over geven en de ervaringen er mee zullen er wel niet zijn aangezien ze net nieuw zijn en niet zo veel mensen 1 titan z hebben laat staan een planning om er 3 te hebben en te watercoolen :p

van bitspower blocken kan je er van uit gaan dat het goed is hoor :)
 
Hey guys, bedankt zover.. voor al het meedenken.

Ik heb zojuist de Bitspower VG-NGTXTITANZ ACRYLIC (Clear) kunnen aanschaffen.
Dankzij de inzet van Freddy!

Zo... ik ga me nu eerst eens verder verdiepen over wc, en dan een plan maken voor hoe en wat mbt watercooling.
De echte build wordt toch pas na de zomer vrees ik.
Maar nu is de kogel door de kerk.. ik ga voor WC!
... én heb ik de benodigde specifieke onderdelen voor de TitanZ!

Wordt vervolgd....
[MENTION=1]Freddy[/MENTION], bedankt!
 
Spannend he! :D
Ga je overigens ook eerst proberen zelf te bouwen?
Als je PC kan assembleren, dan lukt waterkoeling je ook zeg ik altijd.
De voldoening die je krijgt is het echt waard, het klinkt raar, maar je ontwikkelt dan toch een soort van emotionele band met jouw systeem :sarc:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan