+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: [watercooling] €200, i7 920 @ 4.2GHz

Junior Member chovav is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 31-Jan-11
    Reputatie Macht
    0

[watercooling] €200, i7 920 @ 4.2GHz

Hallo,

Ik heb een rekenserver hier op kantoor met de volgende configuratie:
    Moederboord: Asus P6T SE
    Processor: Core i7 920 @ 4.2GHz, vCore 1.375V, QPI/DRAM 1.3V, DDR 1.64V.
    Geheugen: 12GB DDR3 1600MHz
    Behuizing: Antec Three Hundred

Ik gebruik momenteel een Corsair H50 als cooler maar deze houdt het niet vol met 2 fans op volle snelheid. De temperatuur van de CPU loopt op tot bijna 100C, en het is nog geen zomer. Ik ben daarom op zoek naar een echte watercooling set die ik voor minder dan 200 euro kan aanschaffen en die alleen de CPU koelt. Het setje hoeft hierbij niet stil te zijn, zolang het maar goed koelt.

Volgens mij is het niet mogelijk om een 240mm radiator ergens op de Antect Three Hundred te plaatsen, dus zou het misschien met 2 kleine moeten gebeuren of misschien 1 140mm radiator, ik heb werkelijk geen idee wat de beste oplossing zou zijn.

Mijn vragen zijn:
    1. Wat voor koelblok moet ik gebruiken? Is de goedkoopste voldoende?
    2. Wat voor diameter slangen moet ik gebruiken? Is er voor de rest een prijsverschil hierin?
    3. Zou een sterke pomp en een kleine radiator beter zijn dan twee radiatoren en kleine pomp?
    4. Waar kan ik op besparen? Ik wil namelijk zo goedkoop mogelijk uit zijn, het gaat namelijk om functie en niet om hoe het eruit ziet.

Ik zat zelf te denken aan een set met 1 140mm radiator wat ik aan de bovenkant van de Antec Three hundered zal plaatsen.

Hebben jullie wat advies voor mij? Vooral een pomp kiezen vind ik moeilijk, maar zou zowiezo advies willen krijgen over alle componenten.. als ik ietje meer informatie heb zal ik een lijstje van gekozen componenten maken.

Bedankt!!

Chovav

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Gezien jouw budget en eisen, kan je het beste gaan voor een kant-en-klaar setje.
    Het volgende setje voldoet aan jouw eisen:
    XSPC X2OKIT750 Dual WaterCooling Kit

Je houdt dan zelfs nog wat van jouw budget over, dat kan je eventueel besteden aan sterkere fans
    (en koelvloeistof)

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Ingeschreven
    Mon 31-Jan-11
    Reputatie Macht
    0
    Hallo,

bedankt voor de reactie. Het probleem is dat deze kant-en-klare setje een 240mm radiator heeft, terwijl ik deze nergens kwijt kan in de behuizing... Zou ik dezelfde componenten kunnen gebruiken i.c.m. een 140mm radiator?

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Je kan de radiator achterop de kast plaatsen.
    Montage materiaal/beugels daarvoor wordt al met de set meegeleverd.

Een snelle voorbeeld op google gezocht:

Bovenstaand is dan een voorbeeld met een 360 radiator.

Maar je zou idd ook een eigen set kunnen samenstellen met een kleinere radiator.
    Alhoewel een 240 radiator wel is aan te raden als je flink wilt overclocken.

Neem dit even door als je zelf wilt samenstellen:
    http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
    2. Kies jouw Fans:
    3a. Kies jouw CPU block
    3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
    4. Kies jouw Reservoir
    5a. Kies jouw Pomp
    5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
    6. Kies jouw Koelvloeistof
    7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
    8. Kies jouw Fittingen
    9. Kies jouw toebehoren en accesoires
    Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Ben het met freddy eens, een 120mm radje is leuk voor 24/7 low overclock en stock, Wil je echter gaan knallen dan is een 240 echt minimaal!

Ik denk het beste een combinatie van behuizing icm zon XSPC setje dat je dan de beste performance heb, vooral dikke airflow verbetering, en ook vooral waterkoeling vriendelijk.
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Mon 31-Jan-11
    Reputatie Macht
    0

radiator, pomp en waterblock gekozen

Hallo,

nou, ik heb ondertussen gezien dat de twee fans aan de voorkant van de Antec Three Hundered gebruikt kunnen worden om een 240 rad te plaatsen.

Ik heb daarom een Black Ice GT Stealth 240 black radiator gekozen, samen met een Eheim 1048 pomp en een goedkope EK-supreme LT plexi waterblock.

Ik heb gezien dat 1/2" slangen veel beter zijn voor de flow. ik snap nog niet helemaal wat ik nodig heb om alles aan te sluiten (qua fittingen, klemmen etc). Kan iemand het mij toelichten?

Bedankt voor de hulp tot nu toe!!

+ Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten