• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WaterCooler?

MetalHolic

New member
ik heb een AMD Phenom II X4 955 BE processo, op een Asus Sabertooth 990FX R2.0.
ik wil graag hier een water koeler op hebben maar ik weet niet hoe waterkoeling werkt dus daarom post ik dit.
mijn budget is rond de 120 euro.
ik ben ook met een speciaal project bezig op school.
ik maak een bureau waar mijn 3 19 inch syncmaster schermen in komen, met een systeem dat ze omhoog uit het bureau kunnen komen.
ik maak dus nu ook er een bak in {een eigengemaakte kast} waar me'n onderdelen in maak.
en ik moet dus weten of ik waterkoeling ga doen of niet want anders moet ik het nog ff gaan aan passen.

alvast bedankt voor de moeite
Ruben de Jong
 
Waterkoeling is niet iets waar je zomaar iets van koopt, je zult erin moeten verdiepen.
Daarvoor dien je je goed in te lezen (zie mijn bericht hierboven en lees het onderwerp goed door).
Met name dit onderwerp:
http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/

Heb je daar geen zin of tijd in, zal de montage erg tegenvallen, tevens zal niet alles naar eigen smaak zijn en zal je spijt achteraf krijgen.
Je bent dan helaas niet de eerste...

Als je geen zin of tijd in wilt steken om het goed te bestuderen, kan je het beste kijken naar een kant-en-klaar setje.
Bijvoorbeeld deze:
Swiftech H220 all-in-one CPU cooler
 
ik heb de link wel gelezen maar ik heb maar een simpele cpu koeler "nodig".
maar het punt is dat er dus gewoon zoveel opties zijn, en ik kon niet vinden of je voor een bepaalde cpu soort een ander soort koeler nodig had enzo,
en ik zal het niet in me'n 1tje instaleren daar roep ik wel iemand bij die goed in dit soort dingen is.
 
Als je simpel wilt dan volstaat een gewone kant-en-klare waterkoeling. Zoals Freddy al in zijn link aangaf. Wil je toch een eigen kit installeren. Dan is het lezen. lezen en nog eens lezen.

En weest niet bang. Met kant-en-klare waterkoeling zoals die van Cooler Master of Swiftech kan je niets fout doen.
 
ik wil aan de ene kant geen kant-en-klare want daar kan ik niet verder mee bouwen.
{daar bedoel ik mee, dat ik ook straks mijn videokaarten ook waterkoeling in zetten}
maar ik vraag juist hier of jullie mij willen helpen hier mee.
ik heb namelijk nu totaal geen tijd om alles goed door te lezen en te begrijpen wat waterkoeling in houd, hoe het werkt, en wat je allemaal hebt.
dus nogmaals kunnen jullie mij helpen een simpelle waterkoeling in elkaar te zetten,
waar ik later ook nog verder mee kan dan alleen voor me'n CPU.
dus voor tijdelijk CPU koeling, en later de hele pc.
 
thx allemaal voor de tips.
ik heb de Swiftech H220 all-in-one CPU cooler gekocht :D
laat het nog wel ff weten of ie werkt :)

p.s. weet heel toevalig iemand of ik de slangen kan vervangen door doorzichtige slangen en er voor zorgen dat de liquid ook mooi rood licht door laat?
of hoe dat moet? :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan