• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏

Profundido

New member
beste Highflow experts,


Ik heb het plan een nieuwe pc voor mezelf te bouwen deze zomer op basis van een nieuw X99 mobo (TBD) en een Broadwell-E Core I7 6850K processor in mijn bestaande Thermaltake Core x71 Kast. Als IT-professional heb ik een ruime ervaring met heel veel hardware (behalve custom watercooling) opgebouwd gedurende de laatste 20 jaar maar de stap naar volledige custom watercooling heb ik nooit durven zetten tot nu toe. Nu overweeg ik om die stap toch te zetten voor

Om jullie een idee te geven van mijn kennisprofiel op watercooling vlak: Bij mijn vorige pc heb ik de CPU luchtkoeler door een Corsair AIO H80i cooler vervangen en de SLI van 2*GTX 780 Ti heb ik later op beide kaarten de default luchtcooler vervangen door een custom AIO oplossing vervangen met wat vijlwerk voor de heatsinks. Ik ben dus een absoluut groentje op watercooling vlak en heb nog nooit een custom loop gebouwd :) Maar na het zien van de resultaten van die AIO oplossingen (veel stiller en cooler) smaakt het naar meer en overweeg ik toch om een custom loop te gaan bouwen.

Daarop ben ik gaan nalezen op internet over hoe een custom waterloop te bouwen en wat erbij komt kijken en kwam ik op het volgende idee als watercooling oplossing:


een EK-280p kit met als uitbreiding een extra 280mm radiator bovenaan de kast en een extra 420mm vooraan de kast (plannetje met idee onderaan)


Aangezien de EK kits en Koolance QDC connectors na wat research op internet mijn aandacht trokken ben ik op zoek naar een goeie leverancier/partner die me als custom watercooling groentje kan begeleiden en helpen op vlak van custom watercooling en kwam ik op internet uiteindelijk bij Highflow terecht. Kunnen jullie me begeleiden door dit plan te corrigeren of aan te passen of advies te geven over hoe ik dit best kan aanpakken en welke hardware en extra hulpstukken ik ga nodig hebben voor dit project ?



doelen/beslissingcriteria:


-Goeie cooling performance: Zowel de CPU als SLI van max 2 kaarten gaan max overclocked worden en misschien een mobo block of m.2 block erbij ook. Dus ik moet mijn cooling potentieel wel maximizen veronderstel ik

-zoveel mogelijk vrije ruimte om makkelijk met je kabels en slangen weg te kunnnen en ook om nog lucht door te laten in de kast en meerdere fan direction scenarios te kunnen uitproberen (dus bv liever een 280 radiator dan een 360)

-zo relatief stil mogelijk zonder aanzienlijk cooling performance op te offeren (dus liever meer oppervlak om minder hard lucht te moeten doorblazen. Vandaar ook de voorkeur voor alle radiatoren op 140mmm ipv 120mm)

-Minimalistisch design-wise: Hoe meer buizen,kabels en slangen ik kan wegtoveren uit het zicht zonder technisch gezien problemen te veroorzaken, hoe beter. Ideaal gezien zie je als je door het venster van de kast kijkt uiteindelijk niets meer van kabels en hetgeen wel zichtbaar moet zijn is dan ook mooi (bv: SLI loop connector). Ik weet dat alles kabels wegwerken onmogelijk is maar het geeft een idee van welke richting ik uit wil en welke keuzes ik zal maken

-comfort in maintenance: minstens 1 QDC hebben in de loop (of meer zelfs als dat geen probleem is voor de flow) om makkelijk een videokaart etc te kunnen verwijderen. Ook een extra QDC connector om op een overgebleven stuk slang te koppelen dat ik dan in een emmer kan hangen als easy drain
 

Bijlagen

  • Caseplan.jpg
    Caseplan.jpg
    101,2 KB · Weergaven: 0
  • Caseplan2.jpg
    Caseplan2.jpg
    104,5 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Puur naar de tekening gekeken ziet je plan er goed uit.
Het radiator oppervlak lijkt mij ruim voldoende om de fans op de laagste toeren te draaien.
Als ik het het goed heb kan je onderin zelfs 2x 280mm kwijt aan radiator oppervlak.

Ik heb alleen mijn twijfels of 1 D5 pomp voldoende zal zijn voor deze redelijk grote loop. Aangezien je misschien van plan bent om een monoblock te gaan gebruiken en een M.2 block.

Ik zou beginnen met soft-tubing aangezien het je eerste custom loop wordt. Is makkelijker om later je route mee te wijzigen mocht je deze later willen aanpassen/verbeteren.

Ik heb helaas geen ervaring met QDC fittingen. Alleen dat de drain uiteraard zo laag mogelijk in de loop moet zitten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
Limecat Op zoek naar een betere PSU Hardware & Software 2
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
G Op zoek naar witte PSU met witte kabels Hardware & Software 4
D ben op zoek naar een waterblock van Bitspower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
O Op zoek naar Lian Li PC-X500XF of alternatief Cases en Modding 9
E Op zoek naar een mal voor het moederbord. Cases en Modding 12
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
Sw333t Op zoek naar een gpu, bij voorkeur Nvidia Hardware & Software 9
T op zoek naar een goede WC setup Advies Waterkoeling Setup 27
Thekoekepeer Op zoek naar case voor waterkoeling Cases en Modding 15
K op zoek naar een deftig WC setje Advies Waterkoeling Setup 14
Homienator Op zoek naar 2 SSD schijven. Hardware & Software 25
R Op zoek naar de juiste casefan(s) Overige Koeling 31
H ik ben op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 34
Joren op zoek naar een lcd-tv Hardware & Software 1
A Nieuw hier en op zoek naar advies Advies Waterkoeling Setup 54
Craven Op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 15
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
XenoMorpH Zoek functie uitbreiding HighFlow Webshop 2
Sanders Zoek de afbeelding Algemene Discussies 19
L Corsair H50,H60...zoek cpu koeling voor Lian Li PC-Q11 met i7-2600K. Advies Waterkoeling Setup 19
Gruffi Ik zoek G 1/4" Threaded Barb - 3/8" ID Waterkoeling 1
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
boefmans zoek uberstille cpu koeling Overige Koeling 6
Sw333t [INACTIVE] Zoek een Q6600 processor met G0 stepping Gevonden 0
M5rvii Probleem ! zoek een waterpompke .. Waterkoeling 19
Sparky ik zoek een nieuw 1366 mobo Hardware & Software 7
P Ik zoek een site Waterkoeling 9
Calimero Beginner zoek hulp / duwtje in de goede richting Waterkoeling 23
B Ik zoek een kast Cases en Modding 10
hung hungie zoek pomp met 10mm 1/4 aansluiting. Waterkoeling 6
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
Freddy Halo naar Arcade hallen Gaming 3
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
TinusB Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Matt Black BP-MBWP-C08 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan