+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: I7 2600 k, 5850 cfx

Senior Member mystiqu will become famous soon enoughmystiqu will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Thu 21-Apr-11
    Reputatie Macht
    3

I7 2600 k, 5850 cfx

- Wat is jouw budget?
    [i]Rond de 300,-
    - Wat is jouw hardware?
    i7 2600 K, 5850 CFX, 1 hdd, 1 ssd
    - Welke behuizing heb je?
    Antec Lanboy Air
    - Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
    Videokaarten + proc
    - Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
    Stilte, optisch en overklok
    - Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
    Vooraan in de kast
    - En overige informatie die van toepassing kan zijn

Nou ik heb zelf al heel wat gelezen mbt waterkoeling, en ben tot de (logische) conclusie gekomen dat een volledig setje van EK heel veel waar voor z'n geld bied, maar dat ik toch graag dingen anders zie.
    Ik heb op 't moment eigenlijk 2 vragen:

Ten eerste, zal het veel verschil opleveren qua temps tussen 1 x 360 of 2 x 240 rads van EK, icm de HF set van ek? Want dan is het misschien interessant om naar 2 x 240 te kijken ipv 1 x 360.

En als tweede, zou ik zoiets kunnen doen. Maar dat kost me dan wel 100 euro meer als wat ik oorspronkelijk van plan was: Een EK HF360 set met andere vloeistof + 2 fittingen.

Als afsluitertje, is het slim om te beginnen met WK met zo'n prefab set van EK ? Bijvoorbeeld de HF 240, en als dat leuk loopt er nog een rad bij halen? Want heb nog nooit iets met WK gedaan en krijg toch lichtelijk de zenuwen (:

Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door mystiqu; 06-01-12 om 01:32.
    Intel Core i7-2600K
    Asus HD5850 CFX
    8 GB G.Skill Cl7.7.7.21
    Antec Lanboy Air
    MSI P67A GD65(B3)

Senior Member enthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    3
    Als je binnen je budget wilt blijven dan is het waarschijnlijk best om voor de EK HF 360 te gaan en een blok + extra fittings bij te kopen. Als je enkel CPU + GPU wilt koelen zou dat moeten lukken.

Wat betreft 2 x 240 vs 1 x 360: ik ben zeker geen expert in die zaken, maar je hebt natuurlijk wel meer oppervlakte, en als je ze een beetje kan spreiden ga je misschien betere lucht aanzuiging hebben. Maar misschien dat dit deel best nog eens door een van de experts bekeken wordt

wat betreft je tweede optie, daar zie ik geen waterblock in voor je GPU, het block van EK kost een 84 euro, dus dan zit je daar al aan 460 euro ... Da's al flink boven je budget.

Wat betreft beginnen met zo'n setje, ja die setjes zijn een goeie keuze. Je weet zeker dat alles past en de onderdelen van het EK setje presteren ook zeer goed. Wat betreft uitbreidend werken, dat kan inderdaad, maar je moet zorgen dat je eerste set de minimum vereisten dekt. Zo wordt voor een CPU + GPU koeling meestal minstens een 360 rad aangeraden. achteraf kan je er dan wel nog extra rads bijplaatsen, zolang het geen problemen heeft voor je pomp.

Senior Member mystiqu will become famous soon enoughmystiqu will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Thu 21-Apr-11
    Reputatie Macht
    3
    Oja dat was ik enigzins vergeten te melden
    Ik heb al waterblokken voor de videokaarten
    Intel Core i7-2600K
    Asus HD5850 CFX
    8 GB G.Skill Cl7.7.7.21
    Antec Lanboy Air
    MSI P67A GD65(B3)

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Voor de 360 gaan, zeker gezien jouw budget en qua prestaties zal die extra 120mm bij 2x 240 niet heel veel uit maken.
    Dan kan je beter later (als het echt nodig is, ik verwacht van niet), nog altijd een extra radiator bij plaatsen.

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Ingeschreven
    Thu 21-Apr-11
    Reputatie Macht
    3
    Besteld.
    Intel Core i7-2600K
    Asus HD5850 CFX
    8 GB G.Skill Cl7.7.7.21
    Antec Lanboy Air
    MSI P67A GD65(B3)

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten