+ Plaats een Reactie
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 45 van de 45

Onderwerp: Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies)

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Reputatie Macht
    31
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Grinch Bekijk Berichten
    daarnaast zijn de alphacool fittings ook wel een degelijke merk om mee te werken?
    Wat prijs/kwaliteit betreft zijn die fittingen van alphacool de beste keuze als je voor de looks gaat icm met een wat krapper budget. Het kwaliteitsverschil zit 'm in de afwerking. Dus niet dat deze fittingen sneller lekken of iets dergelijks.

shiny copper van Aplhacool:

En hieronder een true brass van Bitspower:

Natuurlijk zal je (waarschijnlijk) niet constant met je neus op het window van je computer naar de afwerkingskwaliteit van je fittingen gaan zitten kijken. Van een afstandje lijkt het wel op elkaar.

Voor mooie close-up foto's van je PC en voor het idee het beste van het beste te hebben, is Bitspower een zeer goede keuze. Als je zonder koelprestatieverlies en niet te veel blingblingverlies op het te besteden bedrag wilt bezuinuinigen, dan zijn de alphacool fittingen imo ideale bezuinigers.

Senior Member The Grinch has a spectacular aura aboutThe Grinch has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Wed 02-Nov-11
    Reputatie Macht
    2
    thanks enthernal.
    het lijkt idd alsof ik fittings mis, maar sommige bitspowers worden als paar verkocht en bij de res zou ik liever straigths willen ipv de 90 graden units.
    het is jammer dat alphacool niet volop mee doet met de 1/2 fittings. daarnaast kan ik altijd daarna upgraden naar 1/2 slangen
    en hetzelfde geldt met de elektrische flow meter, zoals je al zei: er zit er al eentje in de reservoir. nu hopen op de meningen van de big guys

thanks coolfris! nog een vraagje: tussen 3/8 en 1/2 zit nagenoeg geen performance verlies toch? en wat staat beter op de plexi blocks??

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Reputatie Macht
    31
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Grinch Bekijk Berichten
    nog een vraagje: tussen 3/8 en 1/2 zit nagenoeg geen performance verlies toch? en wat staat beter op de plexi blocks??
    Hieronder een voorbeeld in martinm's flowestimator voor je gezet met een willekeurige CPU - GPU loop met twee radiatoren en een D5 pomp in stand 5:

In het bovenstaande voorbeeld scheelt het met de flowestimator 0.17GPU (0.64LPM). Dit soort verschillen zal geen schokkende invloed hebben op de temps.

Welke fittingen beter staan op plexiblokken is persoonlijk. Hieronder een voorbeeld van een zwarte fitting in een plexi blokje:

En hier met silver shiny fittingen:

Geen schroeffittingen, zoals jij, maar dan heb je misschien een beter beeld van hoe die met elkaar combineren.
    Het contrast van het zwart met de kleur van het koper vind ik zelf erg mooi. Met Silver shiny fittingen valt de boel wat meer samen en krijg je een cleanere indruk. Alhoewel dat met de Supreme HF denk ik wat minder zal zijn. In combinatie met het zwarte mounting plaatje van de Supreme HF zullen zwarte fittingen misschien iets beter staan.

Senior Member The Grinch has a spectacular aura aboutThe Grinch has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Wed 02-Nov-11
    Reputatie Macht
    2
    thanks coolfris, dan weet ik dat het zwarte fittings worden! had helemaal niet opgelet aan de mounting plate zn kleur en met koper inderdaad een mooie combinatie!
    damn dan is het bijna zo goed als rond nu alleen twee punten: vanaf welke stand was de d5 zo goed als geruisloos?
    en ik zoek dan nog een dempingsmatje voor het pompje en de rest van mn kast, maar niet van het al te dikke schuim.

dan verder rust mij niets anders dan sparen voor het setje! top en bedankt allen!

Senior Member enthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    3
    dit zat bij mijn pomp en ik ben er zeer tevreden van. Wat betreft welke stand dat hangt af van omstandigheden en pomp, maar de mijne staat op stand 5 en ik hoor hem niet (of toch niet boven mijn fans op 1000RPM)

+ Plaats een Reactie
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Forum Rechten