+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920

Junior Member Rick E. is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 12-Jun-10
    Reputatie Macht
    0

[Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920

Beste mensen,

al jaren ben ik actief lid op Hardware.Info en daar zie ik nogal eens wat waterkoeling-projecten voorbijkomen. Elke keer als ik dat zie gaat het van binnen kriebelen, maar eigenlijk is het er nooit van gekomen, vanwege het feit dat ik op zag tegen de aanschafkosten en het onderhoud. Ik heb nu namelijk een Mugen 2 en daar hoef je werkelijk niets aan te doen!

Nou wil ik echter toch eens gaan kijken of het mogelijk is om aan waterkoeling te beginnen, omdat ik er toch een beetje van baal dat ik niet stabiel verder kom met mijn Mugen 2. Ik heb er totaal geen verstand van, heb wel een aantal topics op dit forum doorgelezen over het starten met een WC, maar ook daar kreeg ik niet echt hoogte van hoe het nou precies werkt. Ik hoopte door middel van dit topic wat meer duidelijkheid te krijgen.

Zoals in de titel te zien is wil ik graag beginnen met enkel het koelen van mijn CPU. Mijn complete set-up kan je hier vinden, wel zo handig natuurlijk. Het koelen van de rest laat ik gewoon aan de lucht over, ik vind het ook totaal niet nodig om mijn GPU's watergekoeld te doen, ze worden niet overdreven warm en overklokken doe ik ze ook niet. Bovendien gaat het dan te veel kosten.

Mijn eerste vraag is echter of het slim is om een nieuwe behuizing te nemen. Ik heb nu dus een Cooler Master HAF 922, maar ik wil eigenlijk een behuizing met een volledig window, zodat je de koeling goed ziet. Ook mag die dan wel iets groter zijn, aangezien ik me afvraag of ik alles wel binnen de kast kwijt kan. M'n budget voor de kast en de WC te samen is ongeveer 350 euro, liefst minder natuurlijk. Ik ben vooral gecharmeerd van kasten als de Silverstone Fortress en verschillende Lian Li's.

Mijn tweede vraag is natuurlijk of jullie me willen helpen met het opstellen van een mooie waterkoeling. Ik wil graag alles binnen m'n kast hebben. Verder ben ik helemaal weg van deze kleurencombinatie (Duality project van Lemmy).

Is het mogelijk om dit binnen mijn budget te realiseren? En krijg ik binnen dit budget ook betere koelresultaten dan met mijn Mugen 2?

Alvast hartelijk dank!

Senior Member Flythe is on a distinguished road Flythe's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 17-Jul-08
    Reputatie Macht
    4
    opzetje voor je gemaakt, zo heb je nog 130,- over voor je kast. Als je nog wil gaan uitbreiden zou ik sowieso een 360mm rad nemen ipv een 240mm.

Ingeschreven
    Sat 12-Jun-10
    Reputatie Macht
    0
    Bedankt Flythe!

Ik ben niet van plan om uit te breiden, ik vind enkel mijn CPU voorlopig meer dan genoeg. Een 240mm rad is dan toch voldoende?

En hoe zit het verder met de overige benodigdheden zoals gedestilleerd water en dergelijke? Zijn er nog dingen waarvan je zegt, die moet je echt hebben als je voor de eerste keer begint?

EDIT: Oh, en wat voor kast raden jullie mij natuurlijk aan binnen het budget?

Ingeschreven
    Thu 17-Jul-08
    Reputatie Macht
    4
    een dik 240mm rad voldoet prima ja.

voorgemixed water of demi water met een toevoeging kan je uit kiezen, zulk soort dingen heb k er niet ingezet omdat k vind dat je daar zelf voor moet kiezen .

maar wat er nog bij moet:
    -premix water of toevoeging
    -evt. een slang knipper als je dat handig vind
    -voor dit reservoir is het handig om een spuitfles te hebben

perfectly imperfect Thierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to all Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Reputatie Macht
    12
    Als je zelf een window in je case maakt heb een groter bedrag over voor je WC of je bent dan gewoon goedkoper uit.
    AKA KERENSKY
    Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.

====Killing for peace is like screwing for virginity====

Ingeschreven
    Sat 12-Jun-10
    Reputatie Macht
    0
    @Flythe: Okee, bedankt, dan ga ik daar eens naar kijken na het eten!

@Kerensky: Daar heb ik het gereedschap niet voor, plus dat ik behalve met het in elkaar zetten van een PC totaal niet technisch ben. Daar ga ik dus niet aan beginnen. Ik betaal liever iets meer dan dat ik zelf moet gaan zagen.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    EEUhm lees handtekening
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Sat 12-Jun-10
    Reputatie Macht
    0
    Haha, ik ga eerst eens even op zoek naar een standaard case, wanneer ik echt geen behuizing kan vinden met Window die me aanstaat kom ik nog wel terug.

Ik heb even gekeken voor vloeistof en een spuitfles, een knipslang vind ik niet nodig, ik denk dat ik het met een schaar ook wel netjes kan op de manier zoals het hoort (180° knikken en dan afknippen).

Ik heb nu dit als samenstelling, heb toch gekozen voor een witte slang met zwarte knikveer, dat vind ik heel gaaf.

Nou wil ik alleen wel gewoon doorzichtige vloeistof, die niet blauw oplicht, liefst kant-en-klaar. Welke moet ik dan precies hebben? En hoeveel liter moet ik dan hebben? Moet je het vaak vervangen of valt dat mee?

En vinden anderen dit ook de beste keuze qua rad en pomp? Zijn er nog alternatieven voor?

Ingeschreven
    Thu 17-Jul-08
    Reputatie Macht
    4
    dit + dit evt. aangevuld met een killcoil of pt nuke tegen algen. Ik gebruik altijd 'standaard' demi water met de feser base toevoeging en heb nog nooit last gehad van afzet oid.

2 Liter is wel minimaal aan te raden. vaak vervangen hoeft niet, als het water of blokken vies worden of als je je wc opnieuw op gaat bouwen.

Ingeschreven
    Sat 12-Jun-10
    Reputatie Macht
    0
    Zijn die killcoil en pt nuke per se nodig of is dat meer als extra bescherming?

Ingeschreven
    Thu 17-Jul-08
    Reputatie Macht
    4
    bescherming tegen algen, zelf gebruik ik het nooit.

+ Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten