+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Advies over te bestellingen slangen en koppelingen

Junior Member yodabear is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 01-Aug-17
    Credits
    322
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1

Advies over te bestellingen slangen en koppelingen

Goedenavond allen!

Zoals jullie wellicht in mijn voorstel bericht al gelezen hebben zit ik met een tube probleempje. Ik heb in mijn enthousiasme een Thermaltake Pacific RL360 Hard Tube kit besteld en blijk niet zo'n goede loodgieter te zijn. Omdat het mijn ontmaagding is in het water koelen en ik nu na een maand toch mijn nieuwe pc wel eens aan de praat wil hebben heb ik besloten mijn hard tube wens even over boord te gooien en te beginnen met soft tubes.

Ik heb al antwoord gekregen op de vraag of ook andere merken fittingen en slangen kan gebruiken op mijn Thermaltake setje, maar nu is de vraag, wat moet ik nou precies bestellen en wat adviseren jullie mij?

Het gaat om enkel CPU koeling in een iet wat groot uitgevallen kast, namelijk de Thermaltake P900 The Tower. Voor het drainen heb ik al fittingen, een t-split en wat soft tubes. Het gaat dus puur om de loop compleet te maken.

Ik zelf dacht aan 10x fittingen en 2 of 3 meter slang. De RL360 kwam met 16mm tubes. Maar nu weeet ik niet of dat het nodig is. Ik ben een mierenneuker als het gaat om het feit dat het oog ook wat wil, en een budget heb ik niet echt.

Wat voor fittingen en slang zouden jullie willen adviseren? En kloppen de aantallen die ik zo even uit het luchtledige roep? (volgens mijn telling zou ik 8 fittingen nodig hebben, maar omdat ik echt mijn systeem graag aan de gang wil hebben dacht ik wat extra te bestellen.

Bedankt alvast!

gevorderd prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    11.168
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    36
    Je kunt slang nemen van ek,of feser of tygon.
    Qua fittingen zou ik een paar 45 en 90 graden mee bestellen,die zal je denk ik wel nodig hebben.

En qua maat slang zou ik 10mm of 13mm nemen,dan kun je wat makkelijker bochten maken.

Ingeschreven
    Tue 01-Aug-17
    Credits
    322
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    Mijn winkelwagentje ziet er nu als volgt uit:

screen-shot-2017-08-06-10.51.47.jpg

Ga ik hier de oorlog mee winnen? Zag op de site van Highflow dat ik het ook af kan halen, is dit ook op maandag? En zo ja, op welke tijden? Dat is niet terug te vinden op de site. Althans, niet naar wat ik zie.

Bedankt weer!

gevorderd prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    11.168
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    36
    Daar moet het wel mee lukken,dacht ik zo.
    Afhalen op maandag zal denk ik wel gaan.
    Anders even een mailtje sturen naar de sales afdeling.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    636.700
    Mentioned
    181 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    113
    Dat is een hele nette keuze en afhalen is idd mogelijk
    Afhalen kan elke werkdag van 11:00 tot 17:00 (maar er is nog wel tijd nodig om jouw bestelling klaar te zetten).

Ingeschreven
    Tue 01-Aug-17
    Credits
    322
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    Dat zou top zijn! Kan ik morgen eindelijk mijn systeem af maken! ik moet iets langer dan een uur rijden. Dus als ik rond 11 uur vertrek, zou dat dan een probleem zijn? Ik lust koffie.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    636.700
    Mentioned
    181 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    113
    Als je vandaag of morgen voor 11:00 uur jouw bestelling plaatst en betaald, dan moet het na 11:00 voor je klaar staan

Ingeschreven
    Tue 01-Aug-17
    Credits
    322
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    Ga ik dat zo even regelen. Nu even onze leeuwinnen aanmoedigen. ��

Ingeschreven
    Tue 01-Aug-17
    Credits
    322
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    @Freddy Bestelling is gedaan! Ik zie in de voorwaarden wel een kleine uitdaging.... een uitgeprinte factuur, ik zit op de camping en heb geen printer tot mijn beschikking. Gaat dat een probleem vormen?

screen-shot-2017-08-07-09.48.49.jpg

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    636.700
    Mentioned
    181 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    113
    Dat was dus geen probleem veel bouw plezier!

Ingeschreven
    Tue 01-Aug-17
    Credits
    322
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    Nou hij zit in elkaar hoor! Maar ben nog niet tevreden.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Oepsie momentje was even schrikken maar geen schade. De druk van de slang had een fitting los gedraaid.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    636.700
    Mentioned
    181 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    113
    Kan je eindelijk het systeem laten draaien!
    De slangen zouden wel netter kunnen uitzien (minder lengte en lussen/bochten), hoe minder slang je gebruikt hoe beter de doorstroming (al is het minimaal)

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    5.552
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    27
    Ziet er leuk uit iig!
    Al zou ik de loop inderdaad misschien wat korter maken en het aftappunt aan de achter kant uit het zicht weg werken.
    INTEL 4790K
    ASUS Sabertooth Z97 MARK 1
    16GB Corsair Vengeance 1866MHzC9
    ASUS R290XDC2T 4GB
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten