+ Plaats een Reactie
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 55 van de 55

Onderwerp: (600 euro budget) Evga GTX580 - 2600K

Member Jinnstyle is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 30-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    Na 5 uurtjes knutsellen heb ik het voorelkaar gekregen
    heb de eerste keer de verkeerde uiteinde van de pomp gebruikt :p
    heb het wel snel gemerkt en systeem uitgezet
    ik heb 1 radiator gebruikt heb de 2de op de achterkant gemonteert maar ik had niet genoeg slang dus heb er meer beselt
    zodra ik alles heb gemonteert neem ik wel een paar foto's

en damn de rads zijn groot op de webshop foto's kon ik het niet inschatten )

dsp
    dsp is offline.
    Senior Member dsp will become famous soon enoughdsp will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    had je aan 3 meter niet genoeg ?

Ingeschreven
    Sun 30-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    blijkbaar niet heb er nog 2 meter bij beselt

het is eigenlijk best makkelijk en leuk een setje Watercooling inelkaar zetten
    mischien binnekort mn 2de pc WC lol :p

btw je had gelijk met de 2 L-fittings ze passen niet heb het pas te laat gelezen ^^

dsp
    dsp is offline.
    Senior Member dsp will become famous soon enoughdsp will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    Pics !!!

Ingeschreven
    Sun 30-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    is het volgende volgorde goed?

Res ==> Pomp ==> CPU ==> Rad 360 ==> 1xGPU ==>

Ik heb mijn 2de order nog niet dus ik kan mn 2de rad nog niet aansluiten
    zodra ik het binnen heb wordt dit de setup
    Res ==> Pomp ==> Rad 360 ==> CPU ==> Rad 360 ==> 1xGPU

is dit volgorde goed of moet ik nog iets veranderen

CPU Idle temp 31-34c
    CPU 100% load temp 57-61c ( ik weet alleen niet of dit goed is het lijkt mij te hoog)
    CPU 2600k @ 4.5Ghz

maar mn GPU is prima 21-24 Idle temp en 40 tot 47 @ full load (OC of stock speed temp verchilt bijna niet 1 of 2 graden)

dsp
    dsp is offline.
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    @ 4,5 ghz word je cpu allicht een stukje warmer , je temps zien er in mijn ogen gewoon goed uit

de volgorde van je componenten maakt geen drol uit (heel erg minimaal) als je maar je res VOOR de pomp zet !

Ingeschreven
    Sun 30-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    Ik heb nog een vraag de 6x yate-loon 120mm fans die ik heb die maken veel geluid is hier iets aan te doen of moet ik andere fans nemen zo ja welke fans worden aangeraden het mag iets meer kosten maar de geluid moet wel weg ^^
    Yate Loon D12SL-12 Zwart - 120x120x25mm

en er zitten kleine bubbeltjes in mijn res lijkt wel of ze vast geplakt zijn hoe verwijder ik die ik heb het geprobeert met een klein schoon slang de bubbeltjes omhoog te duwen maar op sommige plaatsen kom er gewoon niet bij

dsp
    dsp is offline.
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    de "bubbeltjes"is nog zuurstof in de vloeistof gaat vanzelf weg na verloop van tijd

fans met fancontroller langzamer of noiseblockers overwegen oid

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Dopje van reservoir de eerst week eraf houden, zodat lucht kan ontsnappen

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Ingeschreven
    Sun 30-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    moet toch nog even wachten met het monteren van mn tweede rad
    zit een scheur aan de zijkant

Ingeschreven
    Sun 30-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    is het mogenlijk een 2de pomp aantesluiten op de zelfde loop ? of is dit af teraden ?
    en een 2de res bijv. en een 3de 360 rad ?

perfectly imperfect Thierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to all Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Reputatie Macht
    12
    Als je er een zelfde pomp inzet is dat geen enkel probleem, zelfde als rad en res.. alleen heeft een res geen zin.. het zou alleen estetisch zijn
    AKA KERENSKY
    Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.

====Killing for peace is like screwing for virginity====

Ingeschreven
    Sun 30-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    ik heb namelijk best veel tubing op zn minst 2,5 tot 3 meter heb de met de rest (1-1,5m) lopen kloten weg gegooit geld :p
    daarom mijn vraag van de 2de pomp of is 2,5-3m wel iets wat een 1 pomp aan kan ? zo ja wat is de max tubing wat een pomp aankan
    inmijn geval is het
    Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top
    EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2

Senior Member enthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura aboutenthernal has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Reputatie Macht
    3
    lengte maakt eigenlijk maar weinig uit. Er is inderdaad een 'theoretische' wrijving met je slang, maar met de kracht van je pomp en de wrijving van je blokken kan je die bijna verwaarlozen. Als je 10 meter ofzo hebt dan begint het inderdaad te tellen, maar 2.5 tot 3 meter zal geen problemen geven met die pomp

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Reputatie Macht
    31
    Martin's Flow Rate Estimator

setje met 3,6 mtr 1/2 slang:

http://coolfris.nl//diversen/slangle...2halfmeter.jpg

setje met 7.6 mtr 1/2 slang:

http://coolfris.nl//diversen/slangle...2-7halfmtr.jpg

Dus die vier meter extra slanglengte geeft in de flowestimater met 1/2 slang een verschil van 0.53LPM

setje met diezelfde 3.6 mtr slang met een extra GPU blokje:

http://coolfris.nl//diversen/slangle...lokjes3mtr.jpg

Met diezelfde 3.6 mtr slang van het eerste voorbeeldsetje, geeft een extra GPU blokje een verschil van 0.84LPM.

Dat extra blokje zorgde dus voor meer flowverlies dan die vier meter extra 1/2 slang.

Zoals enthernal dus al schreef: "lengte maakt eigenlijk maar weinig uit"

+ Plaats een Reactie
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Forum Rechten