+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 26 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 510

Onderwerp: TATH Deskbuild "Lost"

Senior Member Tath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond repute Tath's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44

TATH Deskbuild "Lost"

Wat zal ik zeggen.

Ben een beetje verliefd geworden op de deskbuilds.

De tekeningen is al in grote lijnen al klaar.

Zo nu de layout (last update 04-06-2015):

Gesponsored by:

900x900px-LL-fcdb7ce5_bitspower.jpeg

thermaltake.jpg

layout 6-Layout 4.jpg

Bijlage 16750

Bijlage 16559

constructie totaal.jpg

ladeblok.jpg

Onder de desk

2 x pedestels:
    - 2 x Thermaltake Pacific RL 560 radiatoren;
    - 2 x 16 x Thermaltake Bleu ring 14 (140 mm) fans;
    - 2 x Aquero 5 pro.

In de desk:

- 2 x 560 Thermaltake Pacific RL 560 radiatoren;
    - 8 x Thermaltake Bleu ring 14 (140 mm) fans;
    - 6 x Thermaltake Bleu ring 12 )120 mm) fans;
    - 4 x Multi bitspower 250 res
    - 2 x Aquaro 6 Pro;
    - 8 x ssd met raid controller;
    - 2 x ASUS GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition 11Gb;
    - 4 x 3 TB 3,5" server zijde;
    - 32 GB corsair Dominator Platinum geheugen DDR 2133
    - 16 GB Dominator Plkatinum
    - 2 x Thermaltake Though Grand power 1200 Watt;
    - 1 x Asus Rampage Extreme V Extreme
    - 1 x Asus Maximus VII Impact 05-03 besteld met Bitspower fullcover koelblok.
    - 1 x i7 4770K
    - 1 x i7 5930K
    - 1 x Intel 750 1,2TB ssd pci-express met Bitspower Coolingblock

Fittingen heel heel veel veel Bitspower.
    4 x bitspower koelblokken voor de 3,5" schijven.
    2 x Aqua flowmeters.

Materiaallijst (last update 04-06-2017 gewijzigd ):

maten definitief 15-01.jpg

Hoofddelen bestaan uit "waterslag profielen" 2mm die vastgezet worden d.m.v. persmoeren.
    "Er wordt dus niet gelast".

Ja dit is het voorlopig.
    Laatst gewijzigd door Tath; 04-06-17 om 13:44. Reden: andere serverboard

Senior Member Tath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond repute Tath's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Index:

1. Eerste onderdelen voor de desk.
    Laatst gewijzigd door Tath; 06-01-15 om 22:29.

Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Eerste bestelling geplaats voor de case.

Alvast wat onderdelen besteld om de 2e pedestel weer orgineel te maken zodat deze er precies zo uitziet als de eerste met de onderdelen er in. Wel ga ik overschakelen op 16mm tubing. Dus dat wordt wel wat aanpassen qua fittingen.

2 x 120.4 (480) Side Radiator Mount - om de RX 480 te monteren in de 2e pedestel.
    2 x Motherboard Standoff kit (Pkg of 10)
    1 x USB 3.0 Retrofit Kit - "Moet er nog een bestellen want het worden 2 systemen". Color: Black
    1 x Reset switch and fully sleeved cable (switch: 30'' length ( extra) "nog een bestellen".
    1 x Power switch and fully sleeved cable (switch: 30'' length (extra) "nog een bestellen"".
    2 x MAGNUM XL-ATX Motherboard Tray Color: Black
    1 x MAGNUM XL-ATX Motherboard afdekplaat achter de moederbordtray "voor de TH-10". Color: Black
    2 x MAGNUM XL-ATX Motherboard Tray Parts "paneel waar de kaarten in hangen (ben de naam even kwijt". Color: Black processi
    2 x Pedestal Side Covers "zijpanelen voor de pedestel Color: Black

Zo dat was het weer

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    526.722
    Mentioned
    180 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    111
    Geweldige voorbereiding, met die tekeningen is het een professionele productie

Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten
    Geweldige voorbereiding, met die tekeningen is het een professionele productie
    Nee voorlopig niet. Kan in de toekomst wel maar dan moeten een aantal dingen beter weggezet gaan worden. Daardoor word deze build iets duurder dan gepland. "Ander materiaal 2mm aluminium i.p.v. verzinkt plaatstaal" .
    Quantum korting e.t.c.

Alle profielen voor de build kan ik op ieder gewenste maat bestellen qua hoogte en lengte. Of de desk nu 1 meter of 5 meter moet worden dit maakt dus niet uit.

Ik zit nu te wachten op mijn "special prijs offerte" voor het materiaal. Op dit moment leg ik de laatste hand aan de tekening voor de ladeblokken die onder de desk komen en waarop de twee pedestels komen te staan. Omdat ik de pedestels al in huis heb hoef ik deze niet zelf te maken.

Senior Member AQuAKiNG has a spectacular aura aboutAQuAKiNG has a spectacular aura about AQuAKiNG's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 03-Aug-14
    Credits
    726
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    en wat ga je met de black dragon doen?

Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AQuAKiNG Bekijk Berichten
    en wat ga je met de black dragon doen?
    wordt gestript.

Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Pedestels vrijgemaakt voor de deskbuild.

Het wachten is op het pakketje van Fedex "a.s. dinsdag". Dan kunnen we de pedestel weer wat restaureren.
    Misschien de tekening nog wat aanpassen nu ik beter wat maten kan nemen van de pedestel.

IMGP5880.jpg

Er is een hele vracht vrijgekomen uit "Hill 7.9". Alles is nu schoongemaakt en netjes opgeborgen.
    Het is een beetje een gekkenhuis ik ben met drie builds tegelijk bezig.

Zucht. zeker een virus of zo.

Morgen maar weer verder.

Hier moet de desk komen. Als ik tenminste de huidige desk\bureau naar de andere kant heb gesleept. Raam open zetten en alle zooi naar buiten gooien lost ook niks op dus morgen maar weer verder.

"Ill be back".

IMGP5883.jpg

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    5.428
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    26
    3 builds...Hoop dat je zowieso de desk WEL afmaakt
    INTEL 4790K
    ASUS Sabertooth Z97 MARK 1
    16GB Corsair Vengeance 1866MHzC9
    ASUS R290XDC2T 4GB
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XenoMorpH Bekijk Berichten
    3 builds...Hoop dat je zowieso de desk WEL afmaakt
    ja.png

Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Ye "I love it".

Vandaag gestart met de bouw.
    Eerste onderdelen voor de bouw gehaald en op maat laten zagen. "De lades"die onder de desk komen.

Na het uitwerken van de tekening even naar de bouwmarkt gereden. De man wilde net gaan eten "toch maar even niet". Even een telefoontje "heb een grote zaagklus en ga even niet eten". Best wel aardig van die man.

Na een aantal panelen moest ik even helpen met het instellen van de zaag "hij kon de streepjes op de liniaal niet meer lezen". O boy en ik dan. Platen gezaagd en opgeladen "even een bon maken" Heb je een klantenkaart "Uh niet bij me". Ik zal je matsen hoef je voor het zagen niet te betalen.

Na achten begonnen met het controleren van de maten en het in elkaar zetten van de eerste blok.

Joo en geluk met het bouwen he. Ja dat hebben we wel nodig.

IMGP5886.jpg

Alles nog even gecontroleerd. "Ziet er goed uit".

IMGP5888.jpg

Ze konden niet alles zagen dus doen we de rest zelf wel.

IMGP5889.jpg

Ruimte uitgezaagd waar de pedestel moet komen.

IMGP5891.jpg

Check check dubbel check. "Oke"

IMGP5892.jpg

Voor de tussenpanel even de lijnen overal opgezet. Straks boorgaten markeren en gaten boren. Hoefde hiervoor gelukkig niet meer gereedschap te kopen had nog wel het een en ander liggen".

IMGP5893.jpg

Zo 1,5 uur verder is het eerste blok klaar.
    Moer natuurlijk nog wel worden geschuurd, geplamuurd "boorgaten" en geschilderd. En de poten er nog onder schroeven.

IMGP5897.jpg

Nu even de pedestel erop om te kijken of het past.

Aaa niet slecht "die bodem".

IMGP5894.jpg

Front aanzicht.

IMGP5895.jpg

Rechter aanzicht.

IMGP5896.jpg

Mag niet meer toevoegen "snif".

Morgen de volgende maar.

Senior Member gorky has a spectacular aura aboutgorky has a spectacular aura aboutgorky has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Sat 18-Oct-14
    Credits
    2.510
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    netjes

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    526.722
    Mentioned
    180 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    111
    Dat zit allemaal strak in elkaar zeg! Heb je vroeger iets gedaan met meubelmakerij ofzo?

Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten
    Dat zit allemaal strak in elkaar zeg! Heb je vroeger iets gedaan met meubelmakerij ofzo?

Ha ha ik lach je niet uit hoor maar. Ik heb voor kok geleerd. "is trouwens niets van geworden".
    Ik heb denk ik veel geduld en neem de tijd om iets uit te werken. Ik ga er van uit dat iemand met twee handen en een flinke dosis geduld een eind kan komen.

Dank je voor het compliment.

Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Zo ha ha vandaag iets eerder naar huis om het tweede blok af te maken.

Het maken van zo'n blok neem ongeveer 1,5 uur in beslag.
    Het zijn geen top stukken maar ik ben er zeer tevreden over. Nu nog afwerken.

IMGP5900.jpg

Even een view in de pedestel.
    Mooi al dat glimmende bitspower spul.
    Hetzelfde komt er in de 2e pedestel ook.

IMGP5901.jpg

Zo het bewijs "ze zitten in elkaar". Natuurlijk komen ze een eind uit elkaar te staan.

IMGP5902.jpg

Wordt vervolgd.

Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Vandaag pakje gekregen uit de States.

Ik had het pakketje pas donderdag verwacht maar het was vandaag al binnen. Mooi.
    Invoer kosten rekening moet ik nog krijgen.

Wat hebben we besteld voor de desk:

2 x USB 3 Retro kit met extra lange kabels voor de 2 systemen.

IMGP5904.jpg

2 x Reset switch.

IMGP5906.jpg

2 x power switch.

IMGP5907.jpg

2 x moederbordtray met io-panel. Io-panel moet ik nog even uitboren. "dit heb ik ook gedaan bij de Hill 7.9 build.

IMGP5910.jpg

2 x radiator mount voor mijn 2e pedestel om de twee andere 480's in te monteren.

IMGP5911.jpg

2 x pedestel side covers voor mijn 2e pedestel.
    Ik zat er even naar te kijken en hield even een cover voor de fans van Black Dragon "past heel mooi".
    Wat denken jullie doen of custom maken.

IMGP5912.jpg
    Laatst gewijzigd door Tath; 13-01-15 om 19:47.

Senior Member AQuAKiNG has a spectacular aura aboutAQuAKiNG has a spectacular aura about AQuAKiNG's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 03-Aug-14
    Credits
    726
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    jij bent goed bezig krijg zowaar ook zin in een desk..

Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AQuAKiNG Bekijk Berichten
    jij bent goed bezig krijg zowaar ook zin in een desk..
    Dank je. Dan bouw je er toch een. Kan van goedkoop tot duur. "mdf\ aluminium".

De onderbouw blokken bouw ik van mdf en de desk van aluminium.

Ingeschreven
    Sun 03-Aug-14
    Credits
    726
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tath Bekijk Berichten
    Dank je. Dan bouw je er toch een. Kan van goedkoop tot duur. "mdf\ aluminium".

De onderbouw blokken bouw ik van mdf en de desk van aluminium.
    tja, heb hier geen ruimte voor een desk en heb hier een nieuwe 750d staan en 2 360 radiatoren, wacht alleen nog op geld voor hardware...

Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.651
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Na het bestuderen van de tekening viel me op dat ik geen rekening had gehouden met m'n beenruimte onder de desk.
    Dus hebben we de tekening wat aangepast. Maximle hoogte van de desk is nu 23 cm i.p.v. 25. En het tussenstuk iets aangepast.

Alles 3 keer nagekeken. Het moet nu kloppen.

Bij thuiskomst de poten er ondergezet en de maat nog een keer nagekeken. Yep klopt 521 mm.
    Verder even met mijn collega gesproken over de filler voor de schroefgaten en het type filler.
    Advies 2k filler en gaten rondom in de primer anders word de filler er uitgedrukt.
    "Heb ik niet van me zelf maar van onze houtbewerker".

Dus poten zitten er onder.

IMGP5913.jpg

Verder alles spullen eerst naar mijn slaapkamer verhuis zodat ik samen met mijn zoon het bureau kan verplaatsen.
    Daarna alles weer terug gesleept en het een plek gegeven. We zijn er weer klaar voor.

Ik had nog een strook over van 2 meter even kijken hoelang deze desk wordt. Nog 20 cm over.
    Andere bureau wordt nog 1 meter naar achteren geplaatst zodat we er aan de voorkant makkelijk bij kunnen.

IMGP5915.jpg

Zo die hoek is ook gevuld. "Je hebt nooit ruimte genoeg lijkt het".

IMGP5917.jpg

Morgen eindelijk weer verder met bouwen. "ook even bellen om te vragen wanneer ik mijn materiaal offerte krijg".

"special price zeiden ze" we zullen het zien.

Morgen weer verder.

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 26 12311 ... LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten