+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 52

Onderwerp: start van mijn eerste build

Junior Member sireentje will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Tue 18-Oct-11
    Reputatie Macht
    1

start van mijn eerste build

Mijn eerste WC build zal gebeuren in een CM stacker (stc-t01) met iets verouderde hardware (Mobo: Asus P5Q-E moederbord - Intel E5200 Graka: Sapphire HD4870 512MB), maar bedoeling is om voornamelijk de case een ander uiterlijk te geven en hetr dan in alle stilte te laten draaien met voldoende koeling.
    Gezien mijn drukke en lange werkdagen zal er wel hier en daar enige tijd tussen de posts inzitten, maar hopelijk wordt me dat vergeven.
    De eerste stap die ik voorzie is het modden van de case, andere kleur, window, voorzien van de nodige gaten, plaatsen van de radiator (waar ik nog niet uit ben), ofwel intern rechtopstaand in de bay, of extern achteraan de case (iemand tips of voorkeuren?), en dan als 2de stap het monteren van alle hardware.

Bijgaand de eerste foto's van de naked case.

ImageBam - Fast, Free Image Hosting and Photo Sharing

Zoek ook nog tips om deze helemaal te strippen (is dat doenbaar? bij hermontage is het voornamelijk monteren van klinknagels?heeft hier iemand de exacte afmeting en diameter van?)
    En naar herspuiten toe, zo fijn mogelijk afschuren?welke primer?welk type en merk spuitbussen?vernissen als finish of niet?

Uiteraard zijn andere tips ook meer dan welkom.

tot de volgende.

Kiwi Member Kiwi will become famous soon enough Kiwi's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 17-Aug-11
    Reputatie Macht
    1
    Dat is wel een behoorlijk forse kast..dus lekker ruim om je spullen netjes in op te bergen.
    Je hebt een behoorlijke lijst met taken al neergezet (strippen - spuiten - zagen etc)...maar heb je al een thema en/of kleur in gedachten?

Met de plaatsing van de rad's kan ik je helaas niet helpen. Succes!

Ingeschreven
    Tue 18-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    Is idd een grote kast met voldoende ruimte.
    Naar kleurcombinatie ben ik er nog niet helemaal uit, kan in de richting gaan: hoofdkleur oranje + rode en gele accenten, of donkerblauw + lichtblauwe accenten.....dit in combinatie met witte slangen....
    Andere kleurcombinatietips zijn welkom.

Ingeschreven
    Wed 17-Aug-11
    Reputatie Macht
    1
    oranje+rood+geel lijkt mij persoonlijk niet de mooiste combinatie omdat het dan ontbreekt aan contrast. Denk dat het dan snel rommelig wordt omdat je geen focus kunt leggen op bepaalde accenten.

De andere optie...lichtblauw+donkerblauw+wit...daar kan ik niet eens commentaar op hebben Die kleuren heb ik namelijk zelf:
    Kast wit van binnen, moederbord is al donkerblauw met lichtblauwe en witte accenten..dus de rest ook maar aangevuld met witte leds, fans, kabels etc.

Kleuren die ik nog niet veel terug zie zijn geel en paars (niet samen!)

Ingeschreven
    Tue 18-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    Nochthans vindt ik persoonlijk dit een mooie combinatie.

2-1.jpg

Heb jij een foto van jouw case?

Ingeschreven
    Wed 17-Aug-11
    Reputatie Macht
    1
    Dat is zeker een mooie kleurstelling! Maar dat komt naar mijn idee meer neer op oranje-zwart

Mijn case is niet zo indrukwekkend hoor

Junior Member verzin-zelf will become famous soon enough verzin-zelf's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 25-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    hey ik ben ook net bezig met het spuiten van mijn kast.
    ik heb alles eruit gehaald en de popnagels door geboord. en toen vervolgens gespoten met primer en lak van motip( dit heb ik gekocht bij de locale auto boer (brezan) ik heb mat zwart me half glans rood. ik ben net helemaal klaar met spuiten. onthoud wel dat het even een werkje is. demonter > scheuren > stof vrij maken > primer> eindkleur > misschien evt nog een laagje op de minder gedekte plekken > popnagels er win in en tadaa persoonlijk vind ik deze methode mooier dan dat je hem spuit wanneer hij nog in elkaar zit.
    over de juiste maat popnagels kan je op internet mischien nog wat vinden. ik heb ze uitgeboord met boordje 3 dus had ik al een idee welke maat het was. toen wat nagels van de bouw markt meegenomen en gekeken welke het beste pasten en die vervolgens ook nog zwart gespoten (a)

als je vragen hebt hoor ik het wel.

Ingeschreven
    Tue 18-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    vandaag nog wat verder gedemonteerd:

in verband met het spuiten van de case, gezien de zero ervaring, zoek ik iemand die dat voor mij zou willen doen........?
    Laatst gewijzigd door sireentje; 27-10-11 om 19:37.

Senior Member B0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 18-Apr-10
    Reputatie Macht
    7
    heb dezelfde case ben benieuwd wat je ermee gaat doen
    maar het is soms fijner om niet altijd op links te moeten klikken voor je foto's te bekijken
    Greetz B0B0

Ingeschreven
    Wed 17-Aug-11
    Reputatie Macht
    1
    Helemaal mee eens Bobo, dat weerhoud me er zelfs van om alles te bekijken.

Dus tip: maak er (kleine) afbeeldingen van want ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig

Ingeschreven
    Tue 18-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    Zo is het beter he? (dankzij coolfris)
    nu, in verband met de nieuwe kleur die de case gaat krijgen, bestaat er ergens een soort van manuall hieromtrent?
    Voorbehandeling, primer, coating, lakken, soorten verf, enz?

Senior Member B0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 18-Apr-10
    Reputatie Macht
    7
    dat is al beter ja wel leuk die tutorial styl foto's
    en voor case te spuiten zijn er genoeg manuals/tutorials te vinden online er staat er waarschijnlijk hier ook wel ergens eentje op highflow
    maar het komt er op neer van schuren => primer => fijner schuren => lakken => schuren => lakken => vernis (laatste stap is niet altijd noodzakelijk afhankelijk van de lak)
    je kan ook je case laten poedercoaten adresjes daarvoor zijn ook te vinden in een specifiek topic daaromtrend
    Succes alvast

Greetz B0B0

Ingeschreven
    Tue 18-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    vandaag nog beetje verder gedemonteerd, en de casekooi ook verwijdert.
    deze komt uiteindelijk onderaan, of als ik deze kan wegwerken in de drivebay vooraan, dan wordt het dat.

De 2 side stukken uit alluminium heb ik met schuurpapier afgeschuurd, daarna onder de kraan met zeepsop goed gereinigd, en reeds de eerste 3 lagen met primer gelegd.
    uiteindelijk komt de case in wit in combinatie met oranje.
    het finish plaatje zit wel al in mijn hoofd, maar nog niet op papier daar er nog wel veranderingen kunnen komen en ik ook niet goed overweg kan met al die drawnsoft.

hier nog enkele actiefoto's:

Member Neronick will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Tue 16-Nov-10
    Reputatie Macht
    2
    Gewoon licht schuren beetje ontvetten.
    Misschien 2 laagjes primer en ik doe altijd 2 a 3 lagen verf. wel dun anders gaat t lekken

Ingeschreven
    Sun 18-Apr-10
    Reputatie Macht
    7
    die 2 zijkanten van het front zijn niet van alu dat kan ik je garanderen
    ben benieuwd hoe het eindplaatje eruit gaat zien
    Greetz B0B0

Ingeschreven
    Tue 18-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    Vandaag de twee zijstrips in kleur gezet.
    Heb met tussenpauzes van 10' in totaal 6 lagen aangebracht.
    Sorry voor de slechte beeldkwaliteit, maar alles wordt met gsm getrokken en zou om goed te zijn eens moeten investeren in een degelijk fototoestel :o
    ook het bovenste deksel is reeds met de primer behandelt.
    Dit bestaat uit plastic, en heb dat met korrel 400 even zachtjes mat gezet, hopelijk voldoende.
    3 laagjes primer zouden moeten volstaan.
    Nu enkel nog de vraag of ik al dan niet een vernislaag zou aanleggen en of dat een meerwaarde zou zijn?

Ingeschreven
    Tue 18-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    En vandaag was het tijd om het bovenste front stukje in kleur te zetten.

Nu ben ik ook een niet alledaagse mogelijkheid aan het zoeken om mijn PSU te plaatsen.
    Ik bedoel, niet klassiek boven of onderaan, maar volledig weg.
    In bijlage een amateuristische schets van hoe ik het graag zou willen.

komt erop neer, op een bepaalde manier in de voorkant-bay monteren, en dan de powerkabel bvb via onderkant laten binnen komen, en achterkant van de bay afschermen met inox plaat of acrylpanel, gat erin, en daar dan de kabels laten doorheen komen.
    Goed idee, of nog iemand andere ideeën?

Ook zoek ik, in plexi, een behuizing te maken om mijn SSD in te verwerken om deze, al dan niet in bay te verwerken, ik vindt dat, indien dit mooi afgewerkt zou geraken, ergens in de case zou mogen zitten ter verfraaing van het geheel.
    Maar zelfbuilds hieromtrent vindt ik nergens op het net???
    Iemand?

JW.
    JW. is offline.
    Senior Member JW. is a glorious beacon of lightJW. is a glorious beacon of lightJW. is a glorious beacon of lightJW. is a glorious beacon of lightJW. is a glorious beacon of light JW.'s Avatar
    Ingeschreven
    Sun 22-Aug-10
    Reputatie Macht
    6
    Zou je kunnen kijken of je de foto's anders kunt uploaden, want dit "leest" erg ongemakkelijk.

Ingeschreven
    Tue 18-Oct-11
    Reputatie Macht
    1
    Hoe dat?
    Ik doe het op deze wijze op aanraden van een moderator....

Senior Member Xargeant will become famous soon enoughXargeant will become famous soon enough Xargeant's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 27-Jan-11
    Reputatie Macht
    3
    Probeer zoiets:

Werkt als volgt:
    [ IMG]http://63.imagebam.com/download/ESpIlvZf_beXE2mBPUTBfw/15905/159049391/vb.jpg[ /IMG]
    Maar dan zonder de spaties binnen de blokhaken.

Qua breedte moet je voeding wel in de voorkant passen. Hoe lang is 'ie?

Mooie ideeën in ieder geval, ik volg 'm!
    Xargeant's Blackheart
    Lan Gear Da Box 100 Blackheart | Asus Rampage III Gene | Core i7 950 | Sapphire Radeon 6950 (Flashed to 6970) CrossFire
    OCZ Vertex2 120GB | Corsair Dominator 3x4GB 2000MHz CL9 | Corsair AX850

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten