• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Richard_d's Pc (Onder Constructie)

Richard_d

Junior Member
Richard_d's I7 Peecee

Eindelijk na 5 maanden terug in Nederland en zoals ik had beloofd een topic over mijn systeem. De pc is nog niet binnen maar heb gisteren al, alle waterkoelings producten gekregen. (Toppie!)

Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik een nieuwkomer op waterkoelings gebied dus heel snel zal het waarschijnlijk niet gaan.

Groepsfoto:

sdc10027.jpg



--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 23 april 2009
Heb tot zover nog niet veel gedaan. Heb net de pomp en de EK top even uitgepakt en gemonteerd. Staat erg mooi met de Feser fittingen.

sdc10032.jpg


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 24 april 2009
Heb wat dingetjes voorbereid, fans op de rad geschroefd alle fittingen gëinstalleerd en de 1336 holddown plate bevestigd op de GTZ. Leuk werk, kan niet wachten op de onderdelen van de Pc!

Mijn werkplaats:

sdc10033.jpg



De PC A71B is binnen! Lekker snel bij Salland hoor.

sdc10037.jpg


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 18 mei 2009

Heb afgelopen week dus eindelijk de pc onderdelen binnengekregen. Mis alleen nog de geluidkaart en de nieuwe printer en er zijn wat onderdelen gewijzigd maar geen probleem daar lukt het ook wel mee. Ik heb de pc gemonteerd en alles ging in 1x goed! Alles werkte en geen problemen tegengekomen. Dus inmiddels alles uit elkaar gehaald en de waterkoelings componenten gemonteerd. Het monteren van o.a. het Dangerden 4870x2 waterblok viel me gigantisch mee. Zit wel een paar uur werk in voor een n00b maar het is niet moeilijk ofzo. Hier een paar pics van de montage van enkele componenten.

Looking good!
sdc10152.jpg


De meester aan het werk:
sdc10157.jpg


Hulpje ;)
sdc10160.jpg



Lektesten sinds 18-05/22.00 uur-19-05/10.00 uur (geen lekken gevonden! :D:
sdc10164.jpg


---------------------------------------------------------------------------------

Update 19 mei 2009:

sdc10165.jpg


sdc10166.jpg


sdc10167.jpg


sdc10169.jpg


----------------------------------------------------------------------------------------------

2me3ion.jpg


10gcnxf.jpg


2da0k2g.jpg


246qscg.jpg


rb9xd0.jpg


--------------------------------------------------------------------------------------------------

Temperaturen idle:

2m4yk3b.jpg


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoogst behaalde score in 3d Mark Vantage tot nu toe ;)

5vorrb.jpg


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

HD Tune: Intel SSD tegen een WD Caviar Green:


intel_x25-m_80gb_ssd_hdtune.jpg


wd_1tb_caviar_green_hdtune.jpg


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 16 Juni 2009:

sdc10241.jpg


sdc10240.jpg


sdc10238.jpg
 
Laatst bewerkt:
@dopestuff: Wat er nog meer in komt staat in mijn andere topic. En wat betreft de 6 liter Feser, dat was een foutje bij bestellen waar ik laat achter kwam. Wie wat bewaard die heeft wat zeg ik altijd ;)

@Friedric: Ik ben inderdaad militair en net een weekje terug van een missie in Uruzgan. Je kunt erover lezen in mijn "voorstel topic".

Bedankt voor de reacties
 
Groepsfoto:

sdc10027.jpg



Tot zover de inhoud van deze doos, en de update voor vandaag :) Volgens de leverancier is komen de onderdelen van mijn Pc vrijdag binnen. Alleen nog geen kast kunnen bestellen helaas.

Hoi Richard,

Ziet er netjes uit hoor, flinke bestelling:)
Ik ga je log zeker volgen :)

Oh en over je groepsfoto volgende keer eerst even "CHEEESSEEE" zeggen, want mario lacht totaal niet :030:
 
Het heeft een tijdje geduurd :eusa_shhh: Maar uiteindelijk heb ik dan toch mijn nieuwe pc binnen. Heb hem vandaag opgehaald, een paar onderdelen zijn gewijzigd zoals het moederbord, dat is een MSI Pro geworden met de mogelijkheid om deze te ruilen als de P6T Deluxe weer op voorraad is.

Ik ben vanmiddag druk bezig geweest met bouwen en ben nu alles aan het installeren. Ik krijg alleen nog niet alle hardeschijf ruimte in beeld al heeft hij de 2 schijven van 1TB per stuk wel herkend in apparaatbeheer. Dat word nog even uitzoeken want ik ben geen Vista gewend.

Hieronder 2 fotoo'tjes van de werkzaamheden. Ik draai eerst even op lucht totdat ik zeker weet dat er geen bijzonderheden zijn en dan begin ik met het installeren van de waterkoeling.

Aanschouw het spaghetti wonder!
sdc10073.jpg



De tijdelijke test opstelling!
sdc10074.jpg
 
Mooi dat je het mobo straks weer kan ruilen!

Een beetje Cablemanagement kan indd geen kwaad :D.

Ook steeds weer mooi die X-540 van logitech, heb ze zelf ook gehad en heb nog steeds een beetje spijt dat ik ze weg heb gedaan :(.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan