• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Purpura (XPS 720)

alain-s

Junior Member
Hierbij de start van een nieuw project. Purpura
Voor deze casemod ga ik een oude bekende gebruiken. Ik heb deze zomer 2 XPS 720 kunnen kopen om daarvan 1 complete case te maken.

De hardware en water koel onderdelen die ik ga gebruiken komen allemaal van het vorige project Bel Air dat nooit is afgeraakt. Alle of toch de meeste stukken die toen gesponsored waren worden in deze build terug hergebruikt.

Sponsored by
GigabyteBanner_zpsaa647be5.png

EKBanner02_zpsb1eb7332.png

CoolerMasterBanner_zps083220e9.png

NoctuaBanner_zpse9cedaee.png

Highflowbanner_zpsdd889268.png









De zwarte XPS had ik compleet met hardware gekocht. Maar blijkbaar zat er geen voetstuk bij deze case. Dus nog een extra case gaan halen (zonder hardware) voor donor case.



Dell had met deze serie wel een heel simpel systeem gemaakt om 1 zijpaneel in een paar seconden los te krijgen. Dit was spijtig genoeg niet het zelfde voor het andere paneel. Om die los te maken moest je al je hardware er uit halen zodat je deze langs de binnenkant kon openmaken. Logisch toch ?



Daarvoor dient deze donor case. Zal deze het mechanisme over bouwen op het andere zijpaneel.



Profielen verwijderd deze vervolgens proper gemaakt van de lijm resten.





Zorgen dat het profiel op de juiste plaats staat vooraleer het vast te zetten.



Ik heb er voor gekozen om de profielen vast te zetten met pompnagels + 2componenten metaal lijm zodat het zeker niet meer los kan komen.





Vervolgens de gaten van de pompnagels toe te plamuren en vlak schuren.





In de volgende update zijn de panelen en slot mechanisme aan de beurt.
Tot de volgende!
 
Laatst bewerkt:
Update!

Tijd om de zijpanelen en het slot mechanisme aan te pakken.



Hier kan je nog zien hoe het originele mechanisme er uit zal.



Kleine aanpassing met de dremmel. Al het materiaal dat niet meer nodig heb mag er af.









Dit heb ik 2 maal gedaan zodat er aan elk paneel het zelfde systeem hangt.







Het zelfde voor de steun van de panelen.





Het enige wat er gedaan moest worden was alle dubbelzijdige tape verwijderen van de panelen.





Nu de panelen klaar zijn kan ik deze testen om te zien of ze alle bij vlotjes open en toe gaan.









Bedankt voor het volgen en tot de volgende update.
Tot de volgende update
 
Update!

Paar weken geleden langs Pascal gegaan om daar wat spulletjes op te halen voor de case. Ik heb voor gekozen om de front,back plate en mothorboard tray helemaal op nieuw te maken zodat dit meer opties geeft met de indeling van de case.

Dit was het eerste idee/thema dat ik wou toepassen voor het project.





Na een tijdje toch besloten om er iets anders van te maken iets dat bij elegante vorm van de case past.





Dit ben ik toen gaan ophalen bij Pascal.





Het enige wat nog gedaan moest worden was het plooien en wat gaten boren in de panelen. Na een X aantal uurtjes werken met pascal waren de panelen klaar om gemonteerd te worden om te testen.
Nogmaals bedankt Pascal om hier met te helpen. :)

Frontplate


Rad mount


Backplate




Motherboard Tray


Aan het MB tray waren nog enkelen dingen die eerst moesten gebeuren zodat alle hardware er in zou gaan. De gaten voor de stand offs boren en de gaten voor de pci brackets.





Vervolgens alles in elkaar zetten.







Dit was het dan weer. Tot de volgende Update.
 
Update

Afgelopen weekend weer wat kunnen werken aan de case. Ben begonnen met de support van de DVD en bodem plaat. Paar profieltjes op maat gezaagd en vervolgens netjes vast gezet met pomp nagels en 2k lijm.

















Voor de DvDrom word nog een cover gemaakt maar zit momenteel zonder materiaal om dit te doen.



Paar weken geleden ben ik langs Sander gegaan van MWM om wat te helpen met het bouwen van mining pc's. In wederdienst heeft Sander een aantal stukje gelazerd.





Stukjes zijn al bijgewerkt op de foto. Alles ineens op de achterkant van het moederbord tray bevestigt.



Deze manier lopen alle kabels netjes bij elkaar.

Volgende stap was de front/back van de case aanpakken.

Before



After





Zelfde voor de achterkant.



Stukjes plexi ge installeert in de front.





In elke groef komt nog een stukje aluminium om een mooie retro look te krijgen.
Dat was het weer met wat geluk komt er volgende week update met de hardware.
 
Het is weeral even geleden dat ik nog enige teken van leven heb laten zien.

Dus bij deze een update!

Bedrading van de case is al een groot stuk klaar. In de preview kon je de 24pin al zien, nu is de bedrading van de GPU ook in orde.













Aangezien de kleuren van het moederbord niet bij het thema paste heb ik deze een beetje veranderd.
voor:


Na:


Volgende dat nog gedaan moest worden is power button, eject button, Lights button. Even naar de electro shop gegaan voor wat spulletjes op te halen.









De knoppen zijn gemaakt van een aluminium bar.



Met als eindresultaat een vrij simpel maar eenvoudige knoppen.



Momenteel is de lijm aan het uitharden waar ik het frontje met heb vast geplakt. Als dit klaar is kan ik de front voorbereiden voor het spuit werk.



Nog een kort filmpje met de aanpassing aan de DvDrom

Tot de volgende update!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan