Meaui heaur!
Die tie-rapjes gaan nog weg neem ik aan?![]()
Meaui heaur!
Die tie-rapjes gaan nog weg neem ik aan?![]()
Wordt steeds mooier![]()
Asus Rampage 3 Extreme - EK Waterblock
Intel Core i7 930 @ 4ghz - EK-Supreme HF Nickel CPU Block
6 GB Corasair Dominator GT @ 2000 Mhz
2x Intel X25-M Postville 80GB Raid-0
Corsair AX1200 voeding
Corsair 800D
Windows 7 64bit
2x Koolance Pump PMP-450S
EK-D5 DUALTOP
Watercool MO-RA3 9x140 PRO black
Komt goed. Nu moet daar nog inderdaad wat gebeuren maar dat gaat er ook netter uitzien![]()
Ik had gister niet zoveel tijd dus heb maar een kleine update
Aangezien de GTZ blokken veel problemen schijnen te geven door de verkeerde maten schroefdraad enzo heb ik mijne effe gecontroleerd. En inderdaad de fittingen zitten er erg los in. Dus heb ik gekozen voor de onzichtbare oplossing:
gewoon teflon tape eromheen draaien tegen het draad in en uitrekken terwijl je draait. En in een minuut heb je een fittingen die strak past
Nu heb ik andere fittingen dus paste geen enkele pijp meer die ik had gesneden. Dus mocht ik overnieuw beginnen, maar als je dit ziet is het het toch wel waard niet :
Ondertussen vond ik een hoekje van mn kast wat erg handig was om mn fittingen in uit te leggen:
En eindelijk zal iedereen zien waar die spacers voor zijn naast mn mobo
Nu heb ik een kleine discussie met mezelf.
Ik heb 2 manieren om een kabel te trekken...
optie 1:
en
optie 2:
Nu vind ik beide opties wel wat hebben, allene optie 2 komt beter uit voor mn loop... wat denken jullie ?
optie 2 ...![]()
Project Plain crazy :
Sponsord by :
www.highflow.nl
www.bitspower.com
http://www.t-balancer.com/
http://www.highflow.nl/forum/f34/nie...geen-naam-874/
Download Speed: 23111 kbps (2888.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 888 kbps (111 KB/sec transfer rate)
Ik zou voor optie 1 gaan, persoonlijk vind ik het mooier als slangen elkaar niet kruisen (jaja, ik weet het, heb ik zelf ook, maar ik ben dan ook een noob)
Asus Rampage II Extreme
Intel Core i7 920
6 GB Mushkin PC3-12800
MSI GTX 580 Twin Frozr II/OC
Corsair Nova 64GB SSD (OS)
Intel X25-M 80GB SSD (Games)
1 TB Samsung Spinpoint F1 Sata II & 2 TB Samsung F3
Cooler Master 1000W voeding
Cooler Master Cosmos S
Windows 7 64bit
optie 1 imo

Optie 1, maar wat komt er dan zoveel beter uit bij nummero 2 ?
Een ding is wel een feit en dat is dat het er ubermooi uit gaat zien![]()

eh... wat is de stromings richting van je loop... als via de mosfets naar de cpu gaat heb je de inlet op outlet aangesloten...
als je van af de gpu komt heb ik niets gezegt![]()
optie 1
daar sluit ik me bij aan...
de slangen mogen de aandacht niet trekken vanaf de mooie mesh die je hebt gebruikt over je geheugen... en dan vind ik optie 2 niet zo mooi uitkomen![]()
optie 1
het ziet er allemaal heel leuk uit![]()
Geen zorgen hij mn loop komt niet van mn mosfets af, maar dan ook weer niet van mn GPU's.Ik heb mn gpu's op een apparte loop zitten. Ik zou aan het begin wel langs mn mosfets gaan maar omdat het dan niet uitkwam heb ik mn loop veranderd naar dit:
res > pump > 240-rad > southbridge > northbridge > CPU > mosfet 2 > mosfet 2 > res
Het zou niet zoveel moeten uitmaken kwa temp voor mn mosfets en zo krijg ik wel een nettere loop
Eigenlijk heel simpel. mn northbridge moet naar beneden naar de southbridge en mn gpu moet naar boven naar mn rad. Als ik optie 1 kies moet ik die 2 achter langs contra laten lopen. Het probleem bij optie 1 is dan is dat mn hdd cage in de weg zit om mn northbridge naar beneden te buigen![]()
Vreemd genoeg heb ik altijd de neiging om dingen op de moeilijke dingen te doen, en deze keer was niet anders
Aangezien iedereen besloot dan optie 1 mooier was en ik het eigenlijk wel met iedereen eens ben. heb ik gister avond maar besloten om mezelf met een baksteen voor mn kop te slaan en zonder er verder aan te denken er maar gewoon voor te gaan...
Na ongeveer een uur naar het probleem te hebben gestaard kwam ik met een oplossing ( eentje die ik niet leuk vond ) Om het op te lossen moest namelijk mn hdd bay er aan geloven. Dit is een kleine feature van de hdd bay:
En dit is wat ik overhield na mn dremel in mn mooie poedercoating te zetten:
Aangezien de bovenste pijp ( die van mn northbridge afkomt ) naar beneden toe moet en exact uitlijnt met het gat van de hdd bay, heb ik nu 2 cm meer speling om em langs te laten lopen, precies de 2 cm die ik nodig had.
Ik kwam er ook achter dat mn southbridge een beetje speling had gekregen, dus ik moest mn mobo er nog een keer uit liften om die aan te draaien ( ik moet zeggen het verwijderen en terug plaatsen van mn mobo ging makkelijk dat gedacht )
Na nog een uurtje ofzo te hebben gespeelt kreeg ik dit:
En voor diegene die bang ware dat die tie-wraps bleven zitten:
Het nadeel is dat ik zojuist ongeveer 5 meter tubing hebt verbruiktdus freddy look out
P.S. freddy als je je afvroeg waarom ik speciaal dat bitspower blokje nodig had, kan je hierboven zien dat ik niet veel ruimte extra had voor die subtielere bocht![]()
Laatst gewijzigd door Slader; 03-12-09 om 07:50.
voor diegene die nog niet helemaal de loop inzien hier is nog een kleine illustratie hoe het achter langs een beetje loopt zodat misschien het probleem wat ik had ook een beetje duidelijker word:
![]()
ziet er allemaal weer super uit!
maar in het echt was het nog mooier![]()