• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Frankencool's resurrection

LRAB

Member
First-off even wat uitleg over de naam, nee dit wordt geen gedoe met kleuren, dit wordt een mix van oude en nieuwe onderdelen om zo langzamerhand mijn huidige luchtgekoelde setup te vervangen met waterkoeling.

Huidige Setup:
MSI P67A-GD55 B3
I5 2500K @4,4ghz 1,368v
MSI N560GTX-Ti Twin Frorzr II @965mhz en 2300mhz memoryspeed
Kingston 4gb Ram 2x
Schythe Mugen 3
Dit alles staat in een MS-Tech Raptor SE

Gewenste waterkoel setup:
Swiftech D5-MCP655
XSPC 240
Scythe Gentle typhoon 2x
DangerDan fillport, vult naar res.
XSPC Raystorm
Swiftech Micres-rev 2
Eventueel een nader te bepalen block op de GPU.

Waterkoel begin setup:
XSPC Raystorm
Hydor L20, met micro res
Suno 120 fan of scythe gentle typhoon
Onbekende, zeer dikke, radiator

Zeauw, daar gaat ie dan! Ik heb een tijdje terug van een collega zijn oude WaterChill KT03 set overgenomen, de oude Hydor L20 pomp leek eerst niet te werken, maar ik bleek een klein foutje te hebben gemaakt met het aansluiten. Nu loopt het oude beestje dus weer. De opvoerhoogte van dit apparaatje is maar 1,35m, maar met een 120 radiator die standaard mee wordt geleverd en een laag restrictie blok, zou dit alles moeten werken en redelijke koeling moeten geven, naar verluid.

Het blok wat ik hiervoor heb gekozen is een XSPC Raystorm. Fittingen zullen 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 worden.

Enige aanpassing aan het systeem gaat nog vereist zijn, zo weet ik niet of de huidige fittingen überhaupt dezelfde draad hebben als de nieuwe en hoe ik de 13mm slangen ga laten passen op de 11-12mm aansluitingen op de oude radiator. Gelukkig heb ik een adresje waar ik terecht kan mocht aanpassing van het oude spul nodig zijn.
Ook gaat de radiator extern geplaatst worden in het begin. Als er t.z.t. een 240 radiator en betere pomp komen, ga ik kijken of ik dit alles intern kan gaan monteren.

Foto’s van vordering volgen nog, zodra de bestelling binnen is!

Tips zijn welkom!
 
Laatst bewerkt:
Ok Mini-update: Aansluitingen op de radiator blijken gewoon te passen met een 1/2 slang. Enige is dat er vrij lelijke slang-klemmen op moeten om het af te klemmen.

Voor de fittingen zijn inmiddels adapters gevonden en gaan passen op de L20. Ben toch in dubio om hier op het forum een 2e hands mcp35x of d5-mcp655 en desnoods een DangerDan DDCPX Pro te halen vanwege de prestaties, maar dit zou het hele project cancelen. Aangezien ik best nieuwsgierig ben naar de temperaturen die met deze pomp te behalen zijn en wat een betere pomp aan verschil levert in temperaturen lijkt het me toch geinig om dat met de L20 te doen.
 
Vanavond wordt het topic opgeleukt met foto's en wat testfits met de radiator. Volgende week word de rest van de onderdelen besteld die dan, hopelijk, voor zaterdag binnen zijn! Dan het hele weekend verprutsen met tests en benchmarks! :D *zin in!*

Edit: nou het lijkt er op dat het met de oude radiator allemaal niet gaat passen, de ophanging is zodanig dat die maar op 1 manier kan.

Nou kan ik creatief gaan doen en er zelf beugels voor maken deze week en het dan nogmaals proberen, maar dan wordt het waarschijnlijk lastig om de luchtstroom fatsoenlijk door de radiator te laten lopen...

*blackice gt 240 stealth xflow in mandje douwen doet*
 
Laatst bewerkt:
Die komen er NU aan!

Met de L20. als je kijkt naar de radiator zie je dat de enige manier om te monteren op deze wijze is. Gaat dus niet werken, maar daar heb ik lekker al een oplossing voor bedacht!
IMG00087-20120307-1622.jpg


Hier met de DDC350 met XSPC top. Zelfde verhaal als hierboven!
IMG00088-20120307-1625.jpg


Excuses voor de ruk kwaliteit van de foto's, RIM vind het niet belangrijk dat de autofocus daadwerkelijk werkt. Nu gelukkig mijn Sensation terug!
 
Het was een crackberry, die blijft niet staan ;)

Morgen avond maar ff opnieuw proberen met mijn normale telefoon :) Verder is er ook geen slang te zien, die komen toch helaas 2 weken later, onverwachte utigaves (lees een etentje met de vrouw) hebben het budget wat gekort :p
 
Nogmaals foto's, dit keer van kwaliteit!

Met de L20
2012-03-11191146.jpg


Met de MCP350
2012-03-11191656.jpg


En ja het is bij mij altijd zo'n bende met die kabels. Cable management is niet bepaald iets waar ik goed in ben :p
 
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden om de de 240 rad te monteren, we gaan ruw en sexy voor de optie van boven op de kast ploffen. Het geheel gaat, natuurlijk, niet direct op de kast zelf maar zal met wat schroeven en polypropyleen blokjes over de schroefdraad heen op hoogte houden worden. De slangen zullen door de "body" van de behuizing heen gemaakt worden, zie je nog net 2 groene buizen met wat geluk :)

Mooi, mwoah ik vindt van wel en dat is wat telt :p De oude 120 rad ga ik ooit nog een keer zien te monteren :) Zoals op deze foto's zichtbaar is, is de enige manier om de oude 120 rad te monteren op deze wijze. Dan maar met een 240 rad die l20 laten draaien, oneerlijk in de vergelijking? Misschien, het is in ieder geval lachen om te zien of t oude beestje dit trekt ;)
 
Le mini update: de kast gaat deze vrijdag, dat wordt wat uren skippen, onder handen genomen. Er komen gaten in aan de hand van deze layout. Nu nog hopen dat deze overeen komen met de gaten op de xflow versie :) Als 1 van jullie weet of dat niet zo is, please let me know!

Ook gaat er in het zijpaneel van de kast een gat komen waar plexiglas achter gemaakt wordt, anders kan je niet eens de loop zien ;)

Ik hoop vrijdag avond wat foto's online te kunnen zetten met het resultaat!

'till Then!

Edit: de collega die me hier bij helpt kan vrijdag niet, het wordt aanstaande maandag ochtend :)

Edit2: Ook het gaten zagen wordt hem niet. Ik kan voor een leuk prijsje aan een Silverstone Raven komen, heeft alle mogelijkheden en zat ruimte over, wordt weer een duur maandje... :p
 
Laatst bewerkt:
Vandaag was het zo ver, de bestelknop ingedrukt en de betaling gedaan! Meteen van de shop een melding dat de mcres rev2 niet op voorraad was, balen!

Ook nog 2 minor-setbacks gehad, ik wilde een Silverstone Raven aanschaffen, loop de winkel binnen en zie net de laatste de deur uit gaan bij een ander. De MCP350 die ik over had gekocht was D.O.A. Ben inmiddels bezig een vervanger hier voor te regelen. De gehele set-up gaat dus eerst op de oude Hydor L20. Mij benieuwen of dat hok het trekt :p
 
Nou, deze mag fijn dicht. De Hydor L20 is verdwenen... Ik verwijt mijn pa van een opruim-actie met als objective "remove everything that is not familiar to you and don't ask anyone else in the house if it's theirs" XD

Edit: BAZINGA! Gevonden! De sneaky-bastard was verstopt achter een bureaustoelpoot op mijn kamer!
 
Laatst bewerkt:
MUAHAHAHAHAHA!! Vandaag was het pakketjes tijd!!

Om te beginnen eerst maar is alles uitgestald
2012-04-12150803.jpg


Toen een tijd bezig geweest om de mugen3 er af te halen en de Raystorm er op te zetten, man wat een gezeik als je maar 1 paar handen hebt om die mugen er af te krijgen...

2012-04-12161837.jpg


Toen maar is een mockup gemaakt en gekozen voor ghetto setup. De oude 120 rad was niet aan te sluiten... dan maar de gt stealth... ;)

2012-04-12172659.jpg


Overigens zijn die controlboxjes van de enermax echt rampen dingen... daar ga ik dus nog wat op verzinnen!

Toen het systeem maar voorzien van vloeistof en lucht gebleed. Ontdekte een lek bij de adapter van G1/2 naar G1/4, nothing a little bit of teflon-tape couldn't fix. + kudo's voor de lekker foute handdoek :p

2012-04-12174157.jpg


En natuurlijk, gewoon omdat het kan, de blauwe leds in de Raystorm gedaan, vloekt als de ziekte maar het MOEST :p

2012-04-12183812.jpg


En met de flitse-flatsert uit

2012-04-12183839.jpg


Al met al een drukke middag... Begon rond 4 uur en was om 7 uur net klaar met het afbouwen... Would I do it again? F YEAH!

En volgende week wat meldingen over de temperaturen. Tot zo ver trekt ie de 4,4ghz OC met gemak.

FRANKENCOOL LIVES!
 
Na 3,5 uur vechten met kabels en tering-bende was ik dat ff zat :p Maar het staat allebei op de lijst. Deze kast wordt eind April begin Mei vervangen voor een andere met de opties er voor, dus dan wordt dat geregeld!
 
Ik heb een mooi idee om de radiator weg te werken extern, ik blijf toch nog even bij deze kast en pas die gewoon her en der wat aan ding heeft nagenoeg niks gekost en is dus lekker makkelijk om in te snijden. Meer nieuws hier over binnenkort!
 
Ok de beloofde update!

Temperaturen zijn maximum verdeeld over de 4 cores en gemeten met Coretemp. De cijfers achter de - zijn de temperaturen die met de mugen 3 zijn behaald.

Onder gamingload met SWTOR getest:

Core #0: 55-65 Graden Celcius
Core #1: 53-63 Graden Celcius
Core #2: 50-63 Graden Celcius
Core #3: 52-67 Graden Celcius

Onder full-load met prime 95, is nooit getest met de mugen 3

Core #0: 60 Graden Celcius
Core #1: 61 Graden Celcius
Core #2: 57 Graden Celcius
Core #3: 57 Graden Celcius

Met Intelburntest:

Core #0: 64-75 Graden Celcius
Core #1: 68-77 Graden Celcius
Core #2: 68-77 Graden Celcius
Core #3: 65-73 Graden Celcius

Al met al een goeie 10 graden winst. Mij benieuwen wat de MCP350 aan verschil gaat maken!
 
Kom ik gister ochtend beneden, tref ik dit aan:

2012-04-17095951.jpg


F*CK! XD Weer een lek... Dit keer bij de ingang van het opgebouwde reservoir, weer teflon tape... Het is nu wel minder, maar het wordt nu al tijd voor een andere pomp... Eind deze maand dus maar een MCP350 halen...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan