• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PiNES

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sw333t

I Love my NUC
pines.png


Geen echte pc hardware dit keer, de aansturing intern is een Raspberry Pi model B (512Mb). Deze gebruiken wij voor het afspelen van onze film collectie (die elke maand vernieuwd wordt met dank aan de zaken die tegenwoordig niet meer legaal te noemen zijn :sarc:). Omdat deze in eerste instantie los hing achter de tv (ik kan daar dus echt niet tegen en mijn vrouw werd gek van de schitteringen van de status leds), moest er een behuizing omheen.

De naam... Pi Nes, een samentrekking van de behuizing en de core inside. Dat het lijkt op Penis... dat komt deze dubbelzinnige aap natuurlijk van banner-pas :D.

Nu zijn wij beiden nogal knettergek op Nintendo consoles, de meest vierkante schijnt het makkelijkst te zijn met modding dus daarvan eentje opgesnord bij de buren.

Een paar dagen een leukie tegengekomen:

CIMG8189.JPG


CIMG8190.JPG


CIMG8191.JPG


Tijd voor demontage:

CIMG8192.JPG


CIMG8193.JPG


CIMG8194.JPG


CIMG8195.JPG


Daarna werd het eerst tijd om te kijken naar wat ik allemaal in moet bouwen en waarvoor ik nog op pad moet (ik ga 1x op pad voor onderdelen, kan dus af en toe even duren met updates).

De benodigheden (in rood wat al aanwezig is, in groen wat ik al wel online gevonden heb maar nog niet besteld heb en in zwart waar ik nog naar op zoek ben):

Externe USB harde schijf
Omvormer 12vdc -> 5vdc
1x HDMI panel mount verlengkabel
1x USB verlengkabel (zwart gegoten)
1x powered usb hub
1x Netwerk switch (oude RouterKabouter)
1x Controller verlengkabel
Wat ledjes voor de ledslet.

Tijd om wat dingetjes te bekijken, wilde eerst de harde schijf swappable maken door middel van de originele tray maar die constructie nam veel te veel ruimte in beslag:

CIMG8196.JPG


CIMG8197.JPG


CIMG8198.JPG


CIMG8199.JPG


CIMG8200.JPG


Het stond wel gaaf, maar de uitvoering was gewoonweg niet perfect en de manier van ejecten was natuurlijk ook niet je van het voor de harde schijf:


Hup, dikke streep er doorheen en weer door met een vaste montage van de harde schijf.

CIMG8202.JPG


CIMG8204.JPG


Gewoon plat erin, er moet tenslotte nog een hoop ander spul in. Het ledje dat je ziet is de status led van de externe harde schijf. Wordt nog gewijzigd.

Kwam bij de tv wat aansluitingen te kort en dacht gelijk... een Pi neemt niet zoveel ruimte in.. had nog een oude Netgear router, prima om te gebruiken als switch. Behuizing eraf gejast en in de top geplakt. Beetje verkeerd gemeten en het gat veel te groot gemaakt, komt vanzelf wel weer een keer goed (warme uitlaat klep dingesje).

CIMG8203.JPG


CIMG8205.JPG


Raar gezicht, die antenne achterop.. het is gelijk ook een accesspoint :sarc:.

CIMG8206.JPG


Nog plek zat voor HDMI, power en weet ik veel wat ik allemaal nog tegenkom :sarc:. Dit is dus geen show build, daar zijn anderen veel beter in.

Wanneer de volgende update komt weet ik niet. Ben met tig dingen tegelijk bezig (tuin eigenlijk het grootste struikelblok) en heb ook niet altijd mod-zin.
 
Laatst bewerkt:
Kleine update, heb de controller aansluitingen omgetoverd naar USB pinout:

CIMG8207.JPG


CIMG8208.JPG


CIMG8209.JPG


CIMG8210.JPG


Hiervoor zullen nog deze kabels besteld gaan worden, welke voorzien zullen gaan worden met een USB Female aansluiting, zodat ze gebruikt kunnen worden met een USB stick of dergelijke.

Verder nog de leds van de externe schijf vastgelijmd op het ledoogje in het front. Laat hem gewoon blauw, staat wel vind ik persoonlijk. De power switch komt uiteindelijk te zitten op de totale stroomvoorziening (dus voor Pi, externe hdd, usb hub en netwerk switch). All off dus.

De reset switch komt enkel op de stroomvoorziening te zitten van de Pi.

Wat nog aan te schaffen cq te zoeken op dit moment:

1x Kleine flexATX / sfx psu.
1x HDMI verlengkabel
1x Powered usb hub
2x Controller verlengkabel
 
En wat kleine spulletjes besteld via Ebay:


Standard HDMI male to Female host case panel mount + screw short cable cord 30cm.


DC-DC 12V to 5V 4 USB Car Charger Power Supply Buck Module.


2x NES extension cable.

En nu maar wachten.
 
Status update:

De HDMI kabel en de USB voeding zijn onderweg, de verlengkabels zijn nog niet onderweg (Ebay duurt blijkbaar toch wel even....).

Zodra die binnen zijn, kan ik weer verder.
 
Verlengkabels zijn eindelijk binnengekomen:

CIMG8287.JPG


CIMG8288.JPG


En ze passen ook nog eens:

CIMG8290.JPG


CIMG8289.JPG


Alleen nog even geen zin om er mee verder te gaan. Komt vanzelf nog wel (en anders niet).
 
Heb een Netgear ReadyNAS Duo RND2000 overgenomen van een tweaker, deze zal een dezer dagen binnenkomen en dan volledig gestript worden om in de NES te bouwen.

Als het niet past, dan mag hij de meterkast in en vanaf daar de media serveren aan de NES.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan