• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mad Dog system

mad_dog

Junior Member
Omdat ik mijn pc wat saai vond en wat leuke ideeën had heb ik een logje gestart.

Hardware momenteel:
Asus p5Q
Intel q6600 G0
2x1 gb corsair xms2 geheugen
2x1 gb aeneon geheugen
Club3d 4870 512mb
Cooler master 700 Watt
XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit met uitbreidingen
maxtor 160gb
WD 320gb
cooler master 932 haf kast

Ik had wat punten waar ik mijn systeem wou verbeteren. Een ding was de koeling. De standaard luchtkoeling van de cpu was prut. Deze heb ik toen vervangen door de XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit die ik laatst hier gekocht heb. Voor de rest was de koeling wel prima. Er zitten 2x 230mm fans in. een aan de voorkant en een in het zijpaneel. De 3e bovenaan is inmiddels vervangen door een 360 rad en 3 120mm fans die waarvan ik de propellors rood heb gespoten en het "omhulsel" nog steeds zwart is. Aan de achterkant zit er een 120 rad met een 120mm fan erop en aan de binnenkant ervan een 140mm fan.




Na wat rondsurfen kwam ik op bouweenpc.nl een gegraveerde spiegel tegen met een ccfl erachter. Dus ik de dremel gepakt en een spiegel op maat gesneden en zitten prutsen:


Nu was ik ook niet tevreden over de binnekant van mijn cm haf. Het was zo'n standaard grijs/blauw kleurtje. Na de pc weer te strippen en de opmerking van mijn moeder dat ik gek was dat ik alles weer uit elkaar haalde alles afgeplakt. en drie spuitbussen verf gaan halen. Eerst netjes geschuurd en ontvet en dan verfen maar! Dit heb ik verschillende laagjes opgebouwd om een zo goed mogelijk resultaat te behalen.:

*hij lijkt verfvlekken te hebben en stukjes die niet goed gedaan zijn maar dit komt door de lichtinval. hij is in werkelijkheid helemaal mat zwart.









En hoe die er nu bij staat:














Wat ik verder nog wil doen is
- de 140mm fan rood spuiten
- de afdekplaat van de harde schijven vervangen door plexi met een led erin.
- "switches" maken voor de ccfl's. Deze: Baco Army Goods - Schakelaar met veiligheidskap, en indicatie led. (€ 3,50)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
 
Laatst bewerkt:
Mooi , maar ik zou toch een beeje werken aan de kabel management hoor ! , Daardoor zal je ook betere airflow hebben in jouw kast ---dus alles wat beter koelen .
En het zal er nog mooier gaan uitzien .

maar het is een mooie build .
 
bij de HAF heb je veel ruimte achter de moboplate... daar kan je veel kabels weg werken.

Bij mijn HAF heb ik bijna alles achterlangs lopen..
1okrv8.jpg
 
helaas kan ik de kabel van het pompje niet goed wegwerken. Dit is net wat te kort om achter de videokaart langs te leggen. mischien is verlengen met een verloopstukje. Ziet er zo goed uit vind ik. Zal ook even de foto's bijwerken:icon_wink:
 
ik zat er ook aan te denken om het 360 rad "op" de kast aan de bovenaknt te monteren en de grote fan aan de binnenkant te laten zitten en de 120mm fans dan op de radiator maar vond dat toch wel storend

hahah ook een smaak :p ik had geen keus, want ik had in die tijd niet mijn eigen tools... nu kan ik wel die 360 rad onderaan stoppen met wat dingen uitsnijden maargoed... dat maar niet omdat het dan ietjes te veel werk leverd en volgens de tubing nu is het heel mooi vind ik. Als ik ooit een upgrade ga dan koop ik alles gewoon nieuw. maar jij hebt ook mooi zitten modden :) top
 
nee ik ben zo wel blij met de WC. Ik wil de graka ook watercoolen maar die gaat straks eruit voor een upgrade waarscheinlijk dus eventjes aankijken. Voor de rest is mijn nb watercoolen want daar staat nu gewoon dus een fan op gemonteerd. Tevens de harde tubing is vervangen maar ja. het zit er allemaal net in en schoo, is weer begonnen dus dat gaat maar weer even wachten:'(
 
nee ik ben zo wel blij met de WC. Ik wil de graka ook watercoolen maar die gaat straks eruit voor een upgrade waarscheinlijk dus eventjes aankijken. Voor de rest is mijn nb watercoolen want daar staat nu gewoon dus een fan op gemonteerd. Tevens de harde tubing is vervangen maar ja. het zit er allemaal net in en schoo, is weer begonnen dus dat gaat maar weer even wachten:'(

Hhehe :) ja rustig aan dingen vervangen is een goed idee. Hey een vraag. Ik heb gts 250 1gb als main vid kaart... kan ik nu ook een andere lagere versie zeg maar een 8500 gt instoppen voor physics... is dat wel een goed idee??

thx
 
Hhehe :) ja rustig aan dingen vervangen is een goed idee. Hey een vraag. Ik heb gts 250 1gb als main vid kaart... kan ik nu ook een andere lagere versie zeg maar een 8500 gt instoppen voor physics... is dat wel een goed idee??

thx

voor physic's kan je die kaart er bij zetten.... ik weet alleen niet wat voor een winst je haalt...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
l3p Mad Catz® S.T.R.I.K.E. 7 Gaming Keyboard for PC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
dave-firsttimer:) VERVANGER voor xfx geforce 8800gt alpha dog edition NVIDIA 3
Freddy [2009] Hachiko: A Dog's Story Films / Movies 4
M ombouwen bestaand system Waterkoeling 16
arwin74 ervaringen met aquacomputer airplex system? Advies Waterkoeling Setup 0
U Aqua computer airplex radiatoren *Modularity system 360mm *Radical 240mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Fryslanboy [WC] Dual System, i5 KabyLake, Z270G en Z270I, 2x GTX10xx Advies Waterkoeling Setup 6
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A liquid cooling system Advies Waterkoeling Setup 1
kenshinyuo Closed system vs custom systems Waterkoeling 1
Zwelgje [GEVONDEN]Saitek PRO Flight X-65F Combat Control System HOTAS Gevonden 1
JeanPaul Jean Paul's 24/7 System ! Gallery & Build Logs 19
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
B R9-290x system, Advise for watercooling setup please Advies Waterkoeling Setup 0
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
arwin74 [IN-ACTIVE] Cisco NSS4000 4-bay Gigabit Storage System Chassis Verkocht 0
Sw333t [VERKOCHT] Philips DVD Home Theater System HTS4600 (2.1) Verkocht 5
arwin74 [CANCELLED] Cisco NSS4000 4-bay Gigabit Storage System Chassis Verkocht 14
coolfris Nieuwe AquaComputer radiators: airplex modularity system HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
soppy 3DMARK Vantage error: system info scan failed can't run benchmark Hardware & Software 6
chinx Conquest system reset Gaming 0
Wouter Conquest system game morgen avond weer online! Gaming 22
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
S Kinetic Energy Recovery System (KERS) Nieuws en Sport 18
damunk PrimoChill Typhoon III Reservoir System HighFlow Product Suggesties en Nieuws 70
vincent Lian-Li Innovates PC-888 System Case Cases en Modding 17
vincent GeiL EVO Cyclone Memory Cooling System - 50mm fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan