+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 50

Onderwerp: L3p - SteigerWood

l3p
    l3p is offline.
    Moderator l3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond repute l3p's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    11.404
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    119

L3p - SteigerWood

Hierbij een nieuw project. Iets wat al een tijdje in de planning stond.
    De vrouw wilde van het zwarte IKEA home cinema meubel af, het liefst iets nieuws met steigerhout.
    Ik wilde wel graag een nieuwe HTPC

Dus dan maar combineren en een meubel bedenken dat ook aan mijn eisen voldoet..
    En natuurlijk een watergekoelde HTPC / Steam Machine

Dit zou eerst een 'off the record' build worden, maar toch maar besloten om te laten zien wat ik ga doen

Hardware:

Steiger Dynamics ERA
    Intel i5 4690K
    Asus Maximus VII Impact
    Asus GTX970 DirectCU Mini
    Corsair Vengeance Pro 16GB
    Corsair Neutron XT 480GB
    EKWB Waterblocks
    EKWB Pump & Rads
    Bitspower Fittings
    LiHeat Pci-e Extender

Mede mogelijk gemaakt door:

gevorderd prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    10.291
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    35
    Ben benieuwd peter,wat je er van gaat maken.

Succes!!

Tijgervarken knor roar tijgervarken has a spectacular aura abouttijgervarken has a spectacular aura abouttijgervarken has a spectacular aura about tijgervarken's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.146
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    Ziet er gaaf uit, en ben benieuwd hoe die watercooling gaat in zo'n htpc.

Bookmarked
    [Technasium] FTW

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    353.188
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    110
    Cooool, met alle ervaringen van afgelopen jaren moet dit weer een kunstwerk worden

l3p
    l3p is offline.
    Moderator l3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond repute l3p's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    11.404
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    119
    Thanks guys

Dit zou dus eerst geen echte build+buildlog worden maar gewoon 'een klusje thuis' en een luchtgekoelde HTPC in deftige case.
    Tja .. dat is wat anders gelopen .. en heb nu wat in te halen

Allereerst het meubel. We waren al weer langer dan een jaar aan een nieuw meubel toe.
    Een paar maanden geleden kwam mijn vrouw met het idee dat ze wel iets met steigerhout wilde.
    Een bekende van ons maakt namelijk meubels van steigerhout.

Samen met Mark aka Sw333t zijn we daar eens voor gaan zitten. Hij is uitzonderlijk goed met Sketchup
    Het heeft wat tijd gekost voordat de vrouw het ook goed vond.

Na heel wat gepuzzel zijn we er toch uit gekomen.

En zijn we bezig gegaan met het meubel.

Hier een exploded view:

En de 36 delen waar ik alle maten bijgezet heb om het makkelijk te kunnen maken.

En toen stond hij ineens in de woonkamer
    (De gezaagde kopkanten en tafel worden later bijgewerkt)

Oude Ikea meubel rijp voor de vuilnisbelt.

Eerst maar eens beginnen met overzetten.

Kabelbende onder het deksel

Tijdelijk up and running!

Na een lange avond even bijkomen

Bedankt Mark!!
    Laatst gewijzigd door l3p; 19-07-15 om 15:49.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    353.188
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    110
    En kunstwerk is het weer geworden haha. Mooi man!

Senior Member Tath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond repute Tath's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    3.541
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    [QUOTE=l3p;291911]Thanks guys

Dit zou dus eerst geen echte build+buildlog worden maar gewoon 'een klusje thuis' en een luchtgekoelde HTPC in deftige case.
    Tja .. dat is wat anders gelopen .. en heb nu wat in te halen

Allereerst het meubel. We waren al weer langer dan een jaar aan een nieuw meubel toe.
    Een paar maanden geleden kwam mijn vrouw met het idee dat ze wel iets met steigerhout wilde.
    Een bekende van ons maakt namelijk meubels van steigerhout.

Samen met Mark aka Sw333t zijn we daar eens voor gaan zitten. Hij is uitzonderlijk goed met Sketchup
    Het heeft wat tijd gekost voordat de vrouw het ook goed vond.

Ziet er weer super uit zoals gewoonlijk.

gevorderd prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    10.291
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    35
    Heerlijk, lekker bezig Peter!!

Senior Member DBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to behold DBRichard's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.175
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    "Off the record" build, ja op een of andere manier vragen mensen toch om build logs, denk dat ze gewoon benieuwd zijn
    Ziet er goed uit Peter, ook ik ben benieuwd

l3p
    l3p is offline.
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    11.404
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    119
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten
    En kunstwerk is het weer geworden haha. Mooi man!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tath Bekijk Berichten
    Ziet er weer super uit zoals gewoonlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hightower Bekijk Berichten
    Heerlijk, lekker bezig Peter!!
    Dank je Freddy, Tath & Hightower!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBRichard Bekijk Berichten
    "Off the record" build, ja op een of andere manier vragen mensen toch om build logs, denk dat ze gewoon benieuwd zijn
    Ziet er goed uit Peter, ook ik ben benieuwd
    Thanks Richard!

Steiger vraagt al 2 jaar of ik een case van hun wil doen. Tja je moet er ook de tijd voor hebben.
    Op een gegeven moment zou ik dus alleen de Origen vervangen voor de ERA.
    Toen wilden Asus en Corsair ook wel meehelpen .. met dat soort hardware is het ook wel leuk om te waterkoelen.
    En dus sprongen EK en BP ook bij

Tja dan vind ik dat ik ook wel een buildlog kan doen .. helemaal nu ik de ERA aan stukken ga zagen

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    1.936
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    120
    Toch mooi om iets digitaals tot leven te zien komen .

/follow aan.
    Voor elke oplossing is wel een probleem te vinden

l3p
    l3p is offline.
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    11.404
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    119
    Eerst maar eens wat foto's van de ERA en hardware.

Mau is er klaar voor, die lag al heel de dag te wachten

Love it!

En een heerlijk cadeautje dat verstopt was in de case.
    Bedankt Martin!!

En dan de hardware die ik ga gebruiken.

Wederom bedankt Asus & Corsair!

Eerst de hardware checken.

En de bios updaten van 0020 naar 2702

Like a charm!

Volgende update .. de waterkoeling en .. strippen van de case.

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    5.214
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    26
    Wow....Erg mooi gedaan die meubel!! Top werk!

Oh en die htpc natuurlijk ook hehe.
    INTEL 4790K
    ASUS Sabertooth Z97 MARK 1
    16GB Corsair Vengeance 1866MHzC9
    ASUS R290XDC2T 4GB
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

l3p
    l3p is offline.
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    11.404
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    119
    Dank je XenoMorph!

Deze update wat meer leeswerk.
    Voor deze build wilde ik eerst al het te gebruiken materiaal binnen hebben ivm met de ruimte.
    De hoogte aan de zijkanten van de case is namelijk maar 64mm en in het midden 76mm.
    Veel passen en meten!

Allereerst de Pci-e extenders van Li-Heat.
    Deze werken wel met Gen3 en zelfs op 65cm lengte
    (ook verkrijgbaar bij @Freddy )

Uiteraard eerst even testen met een 50cm extender

En even met de 25cm extender. Dit is hoe ik de GPU wil laten zien.

En nog 2 mooie pakketjes van EKWB en Corsair.

Geheugen waar je makkelijk de heatspreaders vanaf kan halen.

Corsair Link om de fans en verlichting te regelen.

Het EK pakket!

Diverse radiatoren (ook voor iets in de toekomst) om te passen en meten.
    (Wist je dat een 180mm rad meer oppervlak heeft dan 2 x 120mm? )

Vaak gebruik ik Acrylic, maar deze keer Acetal.

De keukentafel is er weer klaar voor.

Naked Nvidia GPU

En alles geblokt.

Nu kan het echte puzzelen beginnen.
    Op deze manier had ik weinig aan te passen aan de case en zou het reservoir aan de zijkant zitten.
    (Beetje bang om in front te zagen)

Misschien toch maar zagen? En een 50cm extender gebruiken?

Ik ben er nog niet over uit .. dus eerst de case maar een verder strippen.

Zo .. nu kan ik wat beter meten.

Zo'n beetje overal 2mm speling.... ik denk dat dit hem gaat worden

Wat fittingen geleend van ander project zodat ik weet hoe de loop er ongeveer uit gaat zien.

Mijn eerste idee was ivm de hoogte om de loop boven de case uit te laten komen.
    Maar het blijkt dat ik alles binnen de case kan houden op het memory block na.
    Dat lijkt me toch wel een uitdaging... Memory block skippen?

Totdat iemand op facebook een voorstel deed .. daarover de volgende keer meer

De vakantie is begonnen!
    Nu eerst verder met project 'L3pipe'!

Senior Member ForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to behold ForresT's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 07-Jun-10
    Credits
    2.113
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l3p Bekijk Berichten
    Corsair Link om de fans en verlichting te regelen.

@l3p zou je in het kort kunnen vertellen of je de volgende dingen met de Corsair Link kan regelen:
    - DDC PWM pomp aansturen;
    - Rgb leds regelen (losse rgb zelf aangeschafte leds van een of andere site);
    - Tempsensor voor waterloop van Freddy erop aansluiten;
    - Leds via tempsensor aansturen kleur veranderen bij warmte;

En de bonus vraag is dit allemaal goed en makkelijk te regelen?
    @Freddy, is de Corsair Link niks voor de shop?

Member DeStuiterbal is on a distinguished road DeStuiterbal's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 25-Jul-15
    Credits
    719
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    Aangezien ik zelf binnenkort aan mijn eerste custom loop wil beginnen let ik extra goed op bij de build logs met waterkoeling. Maar dit is meteen werk van de bovenste plak. Ik ben benieuwd naar je oplossing voor het geheugen. Ga zo door!

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    353.188
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    110
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basje Bekijk Berichten
    En de bonus vraag is dit allemaal goed en makkelijk te regelen?
    @Freddy, is de Corsair Link niks voor de shop?

Senior Member ForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to beholdForresT is a splendid one to behold ForresT's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 07-Jun-10
    Credits
    2.113
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16
    @Freddy jep maar dan moet je deze (als je wilt) ook toevoegen.

Dit is volgens mij (maar dat kan L3P denk ik veel beter toelichten) de master module.

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    353.188
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    110
    Commander is helaas via retail kanalen nog niet te verkrijgen

Member spacecabbie is on a distinguished road