• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Joren's Mini ITX gaming build

Joren

New member
Joren's Mini ITX Gaming Build

Terug van weggeweest. Sinds dit een buildlog is laat ik de persoonlijke verhalen maar even achterwege.
Waar het op neer komt is dat ik een stille Mini ITX game pc wil bouwen. Geen top-of-the-line maar gewoon een leuke snelle pc.


Specificaties:
  • Intel Core I5 2500K
  • Zotac H67-ITX c-e
  • 8Gb Corsair XMS3
  • MSI 5850 Twinfozr II
  • Antec Truepower 750 watt
  • 30Gb vertex + 2x 500gb ( word 120gb ssd + 2Tb )
  • Cooler Master E-lite 120 Advanced

Uiteraard zal er gebruik worden gemaakt van waterkoeling. Hiervoor wil ik beginnen met de volgende onderdelen:

169848.jpg

Voor het plaatsen van de radiator en pomp ga ik de hardeschijf bays verwijderen, misschien ook nog een gedeelte van de dvd bay. Het is wel de bedoeling mijn Scythe kaze master te blijven gebruiken.
Radiator komt dus met push/pull voorin te zitten, met recht daarvoor de pomp. Om deze te kunnen bezichtigen wil ik de rechterkant van de case voor de helft voorzien van een window.
Het is ook de bedoeling dat er aan de linkerkant, recht voor de videokaart, een window komt, maar ivm luchtkoeling is dit nu nog niet mogelijk.
De voeding wil ik gaan omdraaien zodat deze lucht van boven het moederbord naar buiten zuigt, wat nu dus niet het geval is. Hierdoor word het ook mogelijk de bovenste ventilatie gaten van de case af te dichten, of juist een fangrill te plaatsen met bijvoorbeeld 2 slim fans.

Als laatste wil ik de voorkant gaan bestickeren met carbon-folie. De bedoeling is ook om deze carbon accenten subtiel terug te brengen in de case zelf.

Special thanks to:

Bas
Voor deze 2 mooie fangrills.
2is775v.jpg


Wwwicked
Voor ledstrips die onder de case komen (teaser)

CIMG6464.jpg


Coolfris
Voor de enige echte coolfris prijs van de WC parts.
JordyJoren.JPG
 
Laatst bewerkt:

Thanks!
Maar de fittingen op de H50 zitten toch gewoon direct aan de radiator enzo vast gesoldeerd? Dus die eraf slijpen en schroefdraad tappen? Of zijn het toch wel gewoon fittingen die je erin schroeft?

vincent :eusa_doh:

Edit; waarschijnlijk word vanavond alle pc meuk verkocht waar ik nog vanaf moet, dus kan ik lekker gaan bestellen :D
 
Ziet er goed uit. Orginele fittingen dus gewoon houden.. Het gaat me niet zo echt om de looks, meer omdat me die slangetjes zo restrictief lijken.. Ivm koeling waarschijnlijk toch niet de mogelijkheid veel windows erin te maken..
Ik wil heel er graag een window recht voor de videokaart. Weet nog niet of dat mogelijk is ivm de videokaart ook lucht moet krijgen. Als er genoeg ruimte tussen de videokaart en het zijpaneel zit is er eventueel wel via een fan frisse lucht aan te voeren denk ik. Desnoods een soort windtunnel bouwen om zo een overdruk te creeëren op de videokaart.

Maargoed, eerst de harde waren maar eens bestellen, dan gaan puzzelen.
 
Als er genoeg ruimte tussen de videokaart en het zijpaneel zit is er eventueel wel via een fan frisse lucht aan te voeren denk ik.
Bij mij kon er geen window tussen gpu en zijpaneel in ;). Wordt dus uitbouwen (mompelt iets over een Koolance radshroud op het zijpaneel, krijg je 3 cm extra speling. Kan je een flink window in kwijt met eventueel een radial fan voor de gpu) of de gpu elders plaatsen (al is een window dan bij je gpu ook weer een oplossing op zich).
 
Bij mij kon er geen window tussen gpu en zijpaneel in ;). Wordt dus uitbouwen (mompelt iets over een Koolance radshroud op het zijpaneel, krijg je 3 cm extra speling) of de gpu elders plaatsen (al is een window dan bij je gpu ook weer een oplossing op zich).

Hmm shit. Uitbouwen is niks voor mij, wil de case gewoon zo laten, misschien het een en ander eruitslopen, maar geen totale verbouwing.
Een window kan eventueel wel aan de buitenkant, randen mooi rond schuren en dan vast zetten met van die mooie inbus boutjes. Creëer je ook weer 2mm extra ruimte ofzo tussen de videokaart en zijpaneel, maar of dat genoeg is om lucht aan te zuigen..

Edit:
De volgende producten zijn voor u verzonden:
ZOTAC INT mITX S1155 H67 wireless
Zodra ik geld heb de case bestellen, dan kan ik alvast een beetje passen.

Edit2: Whahaha. Prijs van dat moederbordje is dus altijd 120 euro geweest, sinds gister even 55 euro, en nu weer 105 euro. Mooi even geluk gehad :D
 
ook ik doe een bijdrage aan de build!
omdat joren dat mooi vind maar een beetje skeer is!:icon_cool:
Astublieft:D
 

Bijlagen

  • acr-rg20946_500x500.jpg
    acr-rg20946_500x500.jpg
    46,4 KB · Weergaven: 310
  • 240stripes1.jpg
    240stripes1.jpg
    33 KB · Weergaven: 310
@ Thierry; Dit bordje heeft ook gewoon overclock functies :) Bovendien kon ik dit bordje voor 55 euro krijgen in plaats van 120..

Kreeg net trouwens wat leuks binnen :)

rjr247.jpg


w2g9yc.jpg


1jta9e.jpg


Dus het begin is er al :woot:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Joren Joren's Kawasaki KX250 1999 Overige Builds 4
Thierry Gefeliciteerd Joren Felicitaties 8
Joren Joren's Honda CR Overige Builds 16
Sw333t Gefeliciteerd Joren Felicitaties 11
Joren Joren's Doos-pc Gallery & Build Logs 42
Joren White n' Black by Joren Gallery & Build Logs 18
Fedmas Gefeliciflowstaart ‎Jownaz & ‎Joren! Felicitaties 5
Joren ATCS 840X by Joren Gallery & Build Logs 20
Joren Joren's XLR8 Gallery & Build Logs 197
vincent gefeliciteerd Joren Felicitaties 14
Joren Joren's Lanbox Gallery & Build Logs 228
Strict pr0n voor joren :P Algemene Discussies 123
Joren j0ren - Joren Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 31
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Streacom BC1 V2 & Mini Benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
M Micro-ATX in Mini-ITX behuizing? Cases en Modding 2
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
nicvdv [IN-ACTIVE] ipad Mini Verkocht 3
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
tomasvanderpijl Fractal Design Arc Mini Gallery & Build Logs 17
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
Sw333t White Mini Gallery & Build Logs 29
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
WiSK Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU) Gallery & Build Logs 95
Monster [IN-ACTIVE] 3x Apple Mini Display - Display Cables Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan