• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Edwin's Stacker

Edwin

Junior Member
Jaja, weer een stacker. Kan er niks aan doen het is mijn favoriete kast en heb hem al sinds 2005. Maar nu wordt hij toch een beetje saai, en hij kan wel wat betere koeling gebruiken.
Mijn doel van deze simpele casemod, is betere koeling in de kast, beter kabelmanagement. Maar ook een goeie balans tussen stilte en performance. Ik ben niet iemand van de details, het zal geen super mod worden. Maar gewoon simpel.
Kleuren wordt gewoon zwart + blauw, gecombineerd met mooie aluminium buitenkant. Het is een beetje 13 in dozijn kleur, maar ik vind het gewoon mooi. Het wordt zeker geen kermis, ik wil al mijn licht uitdoen in mijn pc met 1 knop. Dus ik ga ook geen led fans gebruiken. Koeling wordt CPU + NB loop, geen videokaart want ik verander tevaak van videokaart.
Ik had al een window gemaakt 2 jaar eerder dus dat hoef ik nu niet meer te doen.

Specs, niks bijzonders maar goed genoeg voor mij.

Binnenin
Coolermaster Real Power M850
GigaByte GA-P35C-DS3R Socket 775 Rev2 Bios F10
Intel Core 2 Quad Q6600 8MB cache @ 8x450 = 3,6Ghz @ 1,48v
Corsair 4GB DDR2 (2X2GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X4096-6400C4DHX)
2x Samsung Spinpoint F1 320GB HD322HJ (SATA II 7200RPM 16MB) RAID 0 | Samsung Spinpoint F1 1TB (7200RPM, SATA II, 32MB)
Sapphire HD4870 1GB GDDR5
Samsung SH-203N

Randapparatuur
BenQ G2220HD 21.5" 1920x1080
Logitech G15 V1
Razer Copperhead @ 400dpi / 1000hz @ Steelpad QcK
Headset Sennheiser PC150
Logitech Z-2300
Canon MP620 all in one

Koeling

D-Tek FuZion v1, quad nozzle, o-ring voor extra buiging. En phobya backplate socket 775/1336
Swiftech MCW30 NB
Swiftech MCP355 + XSPC Acrylic reservoir
Swiftech MCR220 + zelfgemaakte shroud van kapotte 120mm fans.
Alphacool NexXxoS Pro II 240
Fittingen: 4x EK high flow 1/2 G1/4, 1x 90 graden draaibare fitting, 2x Bitspower 90graden fittingen.
3 meter Masterkleer 13/19mm 1/2 slang UV blauw.
Fans: 6x Nexus 120mm fans black white 1000rpm, 1x Yate Loon 140mm 1000rpm.
Fancontroller: Zalman ZM-MFC1 die zwart wordt, alle fans komen erop. 3 voorste Nexus fans op 1 switch, de ander fans op de draaiknoppen. Mijn CCFL's komen op de andere switch.

Overige.
2x Revoltec CCFL UV 30cm
1x Revoltec CCFL blauw
1x Phobya 140mm grill black


Zo was die eerst. Met window.

DSC%5F0366.jpg


Dit is mijn tijdelijke ghetto setup.

DSC_0373.jpg


Ik ben begonnen met het licht schuren van de binnenkant van de kast en ook mijn blauwe Zalman fancontroller die ik ook zwart ga spuiten. Met 600grid schuurpapier.

DSC_0374.jpg


Toen ben ik begonnen met het maken van gaten in het mobotray voor het monteren van waterblock zonder moederbord eruit te halen. Met de slijptol (ja ik hou van brute kracht :p )

DSC_0377.jpg


Daarna heb ik een stuk wegslepen met de slijptol zodat kabels van voeding er makkelijker langs kunnen.

DSC_0380.jpg


Toen heb ik het gat van de 80mm fan bovenop groter gemaakt voor een 140mm fan met een zwarte grill erop, want 80mm fans kan echt niet meer! Ook met de slijptol.

DSC_0382.jpg


Ook gat gemaakt onderin de kast voor de radiator, en toen nog even alles met afgewerkt met de slijptol, zodat er geen randen meer bij de gaten waren.

DSC_0384.jpg

DSC_0385.jpg


Ik ga nu eerst alle gaten nog wat beter afwerken met vijlen/schuren. En nog gaatjes boren voor de grill!

Ik heb al bij de Action 5 spuitbussen gekocht 1x primer 3x mat zwart 1x blanke lak. Was maar 10 euro, maar met genoeg lagen moet het wel goed zijn. Weet nog niet zeker of ik overal blanke lak doet, ligt eraan of erg gaat glanzen.
Sowieso doe ik wel blanke lak op mijn fan controller.

DSC_0375.jpg


Update 1
Update 2
Update 3
Update 4
Update 5
Update 6
Update 7
Update 9
 
Laatst bewerkt:
cool!
Dat is een CM690 toch die ik daar zie? Bevalt hij je een beetje ik ga die ook halen maar dan met windows derin :D

Ja, is goeie kast. Goede koeling, makkelijk kabelmanagement. En ook niet te duur. Ik ga de kast gebruiken voor mijn server in te bouwen als ik glasvezel 100/100mbit hier krijg. Zou al dit jaar zijn maar is helaas uitgesteld tot 2010 :086:
 
ben benieuwd naar het eindresultaat :)

even een paar dingen :)
een slijptol in niet het handigste tool voor die gaten te maken (multitool veel makkelijker) dan heb je ook niet die stukjes dat je net een beetje tever bent gegaan zoals in je mobo tray (is ook makkelijk voor het schuuren)
en verder zal de verf uberhaupt niet zo gaan glimmen want je hebt 3 spuitbussen MAT zwart genomen ;)
 
ben benieuwd naar het eindresultaat :)

even een paar dingen :)
een slijptol in niet het handigste tool voor die gaten te maken (multitool veel makkelijker) dan heb je ook niet die stukjes dat je net een beetje tever bent gegaan zoals in je mobo tray (is ook makkelijk voor het schuuren)
en verder zal de verf uberhaupt niet zo gaan glimmen want je hebt 3 spuitbussen MAT zwart genomen ;)

Ik had een dremel en decoupeerzaag, maar dit gaat veel sneller. Schilt ook wat dremel schijfjes, want dat metaal is best dik.
Ik weet gat in moederbord ziet er niet super uit, maar dat geeft niet, gaat vooral om de functie van dat gat :) En met verf er op ziet het er al stuk beter uit. Ik weet dat ik mat zwart heb gekocht, dat heb ik expres gedaan. Maar blanke lak heeft naast dat het de lak krasbestendiger maakt, waarvoor ik het gebruik, zorgt het daarnaast vaak voor wat meer glans. En dat wil ik dus niet, daarom even kijken hoe het eruit ziet op de fancontroller. En als het mij bevalt spuit ik alles in blanke lak.
 
Met dit goeie weer ben ik vandaag weer druk bezig geweest.

Eerst nog foto met grill. Randjes moeten nog wat beter afgewerkt worden.
Fan vastgemaakt met van die rubbers die bij mijn Nexus fans zaten. Dat werkt goed, en ze zijn ook mooi zwart. De 140mm fan past echt net hij komt net niet tegen PSU bracket aan.

DSC_0387.jpg


Ben vandaag ook begonnen met spuiten.
Eerst de primer.

DSC_0404.jpg

DSC_0403.jpg


Toen 3 uur gewacht, kon het goed uitharden in de felle zon.
En toen alles zwart gespoten.

DSC_0406.jpg

DSC_0408.jpg

DSC_0409.jpg


Vind het redelijk goed gelukt, verf kwaliteit viel me niet tegen voor die 2 euro per bus. Ga later deze week frame nog spuiten en dan zal ik weer een update posten :)
 
Laatst bewerkt:
Heb nog niet veel weer gedaan, ben vooral van het weer genieten.
Heb wel blanke lak getest op fancontroller. Ik vind dat het iets teveel glans geeft. Dus denk niet dat ik blanke lak op mijn andere onderdelen doe.
Heb ook wat foto's gemaakt van aantal onderdelen.

DSC_0437.jpg


Toen het droog was heb ik mijn fancontroller weer in elkaar gezet. Ik vind het een stuk mooier dan dat blauwe met al die text van Zalman.

DSC_0451.jpg


Ook nog foto van gesleeved kabel, voor de HDD bay.

DSC_0452.jpg


Heb ook nog foto's gemaakt van mijn Masterkleer UV blue slang.
Het lijkt veel, is het ook 6 meter ook voor mijn broer zijn setup.

DSC_0444.jpg

DSC_0439.jpg


De radiators die ik ga gebruiken. Links de Swiftech MCR220, rechts de Alphacool NexXxoS Pro II, met 2x120mm Nexus 1000rpm fans.

DSC_0445.jpg


En de pomp met top XSPC Acrylic reservoir, en een 90 graden fitting. En nog een EK fitting.

DSC_0448.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is een tijd geleden dat ik een update heb gedaan. Maar nu had ik vandaag eindelijk de tijd om er weer aan te werken.

Kast in de grondverf gezet.

DSC_0235.jpg

DSC_0236.jpg


Als het morgen goed weer is en niet teveel wind staat ga ik hem zwart spuiten
 
Laatst bewerkt:
Het was vandaag mooi weer en er stond weinig wind!
Dus weer tijd om verder te werken aan de kast.

Heb chassis zwart gespoten.

DSC_0244.jpg

DSC_0243.jpg


En had nog iets leuks binnengekregen voor mijn pc!

DSC_0242.jpg


Windows 7 ultimate 64 bit erop gezet :) En even hdtune gedraaid.

hdtune.jpg


Volgende halte, de kast weer in elkaar zetten. :)
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan