• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Blackruby

Senior Member
Updates:
Update 1: Introductie Waterkoeling
Update 2: Voorbereiden op inbouw
Update 3: Inbouwen en Lektest
Update 4: Pakketje van Cooler Master
Update 5: Pakketje van HighFlow
Update 6: Moederbord-koeling
Update 7: HighFlow Casebadge Contest

Hierbij ga ik jullie een verhaaltje vertellen over mijn computer:

Cosmos i7 (bij gebrek aan een betere naam)

Het begon allemaal een tijd voordat de Core i7 (toentertijd "Nehalem") uitkwam. Ik wist al vanaf het begin dat ik een computer wou met deze processor erin.

De release kwam dichterbij en ik begon met het samenstellen van mijn set-up, ik had een budget van € 2000,- en daar ben ik iets over heen gegaan. Uiteindelijk was het zover en heb ik op 14 november 2008 mijn eerste computer gekocht.

Dus ik meerdere keren per dag checken op Azerty of er weer wat voor mijn bestelling was binnengekomen. En uiteindelijk, na 12 dagen, hadden ze alles binnen. Ik kreeg 3 mailtjes voor 3 verschillende pakketten. Een dag later kwam de postbode (hele aardige mevrouw) met 2 pakketten aan. En nam ze €2000,- van me af (rembours), terwijl het €2146,86 moest zijn. Ik mocht niet van tevoren de dozen openmaken om te kijken of alles erin zat. De postbode bleef wel wachten of alles klopte.

Even mijn lijstje erbij gepakt of alles wel klopte. En toen miste ik mijn kast, dus ik helemaal in paniek. Wel zaten er 3 producten in die ik helemaal niet besteld had, dus ik dacht dat ze het verwisseld hadden. De postbode moest weg, maar die heeft wel netjes een handtekening gezet dat ik €2000,- betaald had. Gelijk Azerty gebeld (uur in de wachtrij zoals gewoonlijk) en die zeiden dat TNT niet meer dan €2000,- mag aannemen, en dat ze het daarom in 2 zendingen hebben laten doen. Daar zat ik dan met mijn hardware, en ik kon het niet inbouwen. Dus ik heb het de hele avond lopen bewonderen en wat foto's gemaakt.

(Die extra producten heb ik netjes terug gestuurd, en ik kreeg niet eens een kortingsbon of bedankje.)

image009uo.jpg

2X Western Digital 320GB

image012vd.jpg

Samsung SH-S223F

image014s.jpg

OCZ 1333MHz CL7 6GB

image015oj.jpg

Logitech X-230

image016w.jpg

Cooler Master Real Power M850

image017xm.jpg

Logitech G15

image018zzf.jpg

Razer Diamondback 3G, Flame Red

image019kw.jpg

Een doos van een EVGA GTX 260, let goed op!

image020u.jpg

Waar een EVGA GTX 260 Core 216 in zit! (Scheelt weer wat money's)

image021r.jpg

Asus P6T Deluxe

image022s.jpg

Nog een keer

image023r.jpg

Core i7 920

image024mo.jpg

Samsung T240

(Sorry voor de slechte kwaliteit, maar deze foto's zijn in de avond met een HTC Touch Pro gemaakt, ik had ze nog op mijn computer staan.)

Dus de volgende dag komt de postbode weer, lachend: "Hier is je kastje", terwijl ze dat hele ding meesleepte. En eindelijk kon ik beginnen aan de bouw. Hier heb ik de hele avond aan gezeten, en rond 1 uur was hij af. Dus ik mijn hele familie bijeen geroepen om de eerste boot van mijn systeem mee te maken. En hij zei inderdaad, zoals ze in die video's beweerden, pliep! Ik helemaal blij en gelijk Windows Vista geïnstalleerd.

image028hs.jpg

image027ct.jpg

image026vr.jpg

image025i.jpg

image061v.jpg

image060.jpg


Na een tijdje merkte ik dat mijn 200mm fan niet meer draaide. Dus ik haalde mijn zij-paneel eruit en toen bleek dat de fan afgebroken was. Een mailtje naar Cooler Master, en binnen een week had ik een nieuwe.

image059o.jpg

image058h.jpg

image057b.jpg


Toen waren er 90 dagen voorbij en heb ik mijn videokaart door middel van step-up ingeruild voor een GTX 285.

Mijn geheugen bleek niet op 1333MHz te lopen, dus die heb ik (samen met mijn moederbord en toetsenbord) teruggestuurd. Ik ben toen met bijbetaling gegaan voor 6GB Corsair Dominator 1866MHz, een Asus Rampage II Extreme en een G19 (waar ik een paar weken op moest wachten).

Bij het openen van de Rampage zag ik dat deze al eerder gebruikt was en deze heb ik weer teruggestuurd en mijn geld teruggekregen, van dit geld heb ik een EVGA X58 SLI gekocht.

Toen vond ik het nogal storend dat mijn voeding een hoop geluid maakte, dus deze heb ik ook teruggestuurd en ze zouden me een nieuwe toesturen. Ik kon al op de factuur zien dat ze me de niet-modulaire versie terugstuurden en ik heb het pakket dus ook geweigerd. Ik kreeg mijn geld teruggestort en heb daarvan een Corsair HX1000 gekocht.

Eindelijk kwam mijn G19 binnen.

image003gd.jpg

image0182s.jpg


En zo zag mijn computer er toen uit:

image029t.jpg

image0302.jpg

image0312.jpg

image0322.jpg

image0332.jpg

image0342i.jpg

image0352.jpg

image0362.jpg

image0372.jpg


Weer bijna 90 dagen voorbij sinds ik mijn moederbord gekocht had, en ik wou een step-up doen naar een EVGA X58 Classified, maar die stond niet beschikbaar in Europa. Dus toen heb ik een topic geopend en een aantal mails gestuurd zodat ze hem, 1 dag voordat mijn step-up eindigde, toch toegevoegd hadden.

Voorbereiding op mijn moederbord (alles eruit):

image123.jpg

image124h.jpg


En daar issie dan:

image127.jpg

image128i.jpg

image129.jpg


Even kijken wat mooier staat:

image130.jpg

image131t.jpg

image132.jpg

image133.jpg


Ondertussen heb ik mijn 2de G19, omdat ik gek werd van het geluid van de adapter (maakte hoog piepgeluid). Helaas heeft mijn nieuwe het ook, alleen dan iets minder.

Vorige week heb ik een nieuwe processor gekocht, namelijk een Intel Core i7 920 D0. En tegelijk de upgrade naar Windows 7 genomen.

Hierbij een lijstje met wat allemaal vervangen is:
Videokaart: EVGA GTX 260 Core 216 -> EVGA GTX 285
Geheugen: 6GB OCZ 1333MHz CL7 -> 6GB Corsair Dominator 1866MHz
Moederbord: Asus P6T Deluxe -> Asus Rampage II Etreme -> EVGA X58 SLI -> EVGA X58 Classified
Voeding: Cooler Master Real Power M850 -> Corsair HX1000
Toetsenbord: Logitech G15 -> Logitech G19 -> Logitech G19
Processor: Intel Core i7 920 C0 -> Intel Core i7 920 D0

De enige onderdelen die nog origineel zijn, zijn mijn behuizing, monitor, boxen, harde schijven en DVD-brander. De DVD-brander gaat eruit, want die gebruik ik toch alleen voor het installeren van Windows. En de harde schijven worden waarschijnlijk in de toekomst vervangen door een SSD + 1TB harde schijf.

Zo ziet mijn computer er nu uit:

dsc03638s.jpg

dsc03639iw.jpg

dsc03641j.jpg

dsc03642b.jpg

dsc03643c.jpg

dsc03646t.jpg

dsc03645cy.jpg

dsc03647y.jpg

dsc03648.jpg

dsc03649n.jpg


Maar dat gaat morgen veranderen, want jullie is vast opgevallen dat ik nog een stock-koeler op mijn processor heb zitten. Morgen komt (als het goed is) mijn waterkoeling-setje binnen. (Als ik teminste niet nog veel langer aan deze build-log zit en voor 16:00 bestel).

Binnenkort dus een update met waterkoeling, de onderdelen hou ik nog even "geheim", maar die zijn ergens op dit forum terug te vinden.

Updates:
Update 1: Introductie Waterkoeling
Update 2: Voorbereiden op inbouw
Update 3: Inbouwen en Lektest
Update 4: Pakketje van Cooler Master
Update 5: Pakketje van HighFlow
Update 6: Moederbord-koeling
Update 7: HighFlow Casebadge Contest
 
Laatst bewerkt:
HOI ruby,

geile hardware hoor! :|

ik heb ongeveer dezelfde onderdelen als jij enkel dom = dom GT, GTX 285 = GTX 285 2gb FTW, en de harde schijven ;)

Ik heb ook al een koolance blokje liggen voor de waterkoeling,
een lap-set voor de cpu, alle mogelijke uitbreidingen voor mijn loop (extra rad, temp sensor, slang, ...) noctua-fans,... Als ik tijd heb zal ik eens een buil-log openen. Dan komt er misschien meer vaart in de veranderingen!

Bolt lekker toch hé! Op welke snelheid en instellingen draai je je 920 op de classified?

Je bent nu wel aardig over je budget hé!
Mijn budget lag op €3600 daar zit jij ook niet gek ver meer vanaf!
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen jouw gekochte prijs en de prijs die je volgens EVGA betaald voor je nieuwe videokaart/moederbord. (Meestal hoger dan winkelwaarde) En dan nog 12 euro verzendkosten. (Meestal ben je duurder uit als je je videokaart/moederbord 2de-hand verkoopt.)
 
Teaser:
dsc03685w.jpg


Gister heel de dag bezig geweest, ben nu bezig met lektesten. En ik wacht op mijn 2e pakketje (van Cooler Master). Ik heb nu meer dan 40 foto's.

(PS: Als mijn pc weer in elkaar zit zal ik de foto's in mijn startpost wel even resizen.)
 
Update 2: Voorbereiden van inbouw

Voordat je dingen in kan bouwen moet je natuurlijk wat dingetjes veranderen. Zoals bijvoorbeeld een andere top op je pomp, dit bleek nog niet zo simpel te zijn want er wordt een vreemde schroef gebruikt. Ik moest dus weer helemaal naar de gamma om een ander bitje te halen.
dsc03675.jpg


Uiteindelijk gelukt om de nieuwe top te bevestigen.
dsc03676y.jpg


Processor schoonmaken met ArctiClean. (Dat spul werkt echt fantastisch, ver boven mijn verwachtingen)
dsc03677h.jpg


Processor terug in de socket (en backplate geïnstalleerd).
dsc03678.jpg


Heatkiller erop.
dsc03679.jpg


Mijn nieuwe fan.
dsc03680g.jpg


Installatie van radiator en fans.
dsc03681ft.jpg

dsc03682g.jpg

dsc03683z.jpg

dsc03683y.jpg


Testje.
dsc03684v.jpg

dsc03685u.jpg

dsc03686.jpg


Pomp op fan gemonteerd.
dsc03688.jpg


Binnenkort installatie en vullen!
 
Update 3: Inbouwen en Lektest

Pomp erin:
dsc03689o.jpg


Moederbord terug:
dsc03690r.jpg


Slangen uitmeten:
dsc03691.jpg

dsc03692.jpg


Random shots:
dsc03693s.jpg

dsc03694d.jpg


Vullen maar!:
dsc03696b.jpg


De chaos (zie eerdere foto's voor hoe het er hoort uit te zien):
dsc03697s.jpg


Lektest:
dsc03699.jpg


Computer tijdelijk aangesloten (er moeten nog wat dingetjes gebeuren)
dsc03700.jpg

dsc03701as.jpg


Volgende keer pakketje van Cooler Master!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Q Cosmos C700P Gallery & Build Logs 4
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
Dave-V Cooler Master Cosmos 2 Gallery & Build Logs 36
arwin74 [CLOSED] Cosmos S(RC-1100) 5.25" drive bay cover Gesloten 2
Aequitis StrikeZero - Coolermaster Cosmos II Gallery & Build Logs 32
L Coolermaster Cosmos S Gallery & Build Logs 6
Asphiax Borg cosmos ii Gallery & Build Logs 152
R [CLOSED] Cooler Master Cosmos S Gesloten 4
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
Thieutje CM Cosmos II windowed side panel komt eraan !!! Cases en Modding 6
C Cosmos II fan control probleempje? Cases en Modding 0
L Phobya Gchanger 280 in Cosmos 1000? Cases en Modding 3
N Cooler Master Cosmos II RC-1200-KKN1 BLACK radiator vraag snel INFO gevraagd!! Advies Waterkoeling Setup 4
C [IN-ACTIVE] Cosmos CSX Wraith Verkocht 2
kier Cooler Master Cosmos II MbK Gallery & Build Logs 226
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
Sw333t Vraag over Cosmos top paneel Cases en Modding 5
S Cosmos-S zij paneel Cases en Modding 4
S CM Cosmos 1000 en Swiftech MCR320-QP 360 rad Waterkoeling 7
R Cosmos S, AMD X6 advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3
Z doorzichtig zijpaneel cosmos S HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Z Touch knop cosmos s Hardware & Software 37
D 2 radiators in Cosmos S mogelijk? Waterkoeling 7
Harjo Harjo zijn "Cosmos S" Black and Red Gallery & Build Logs 75
M5rvii Cosmos S, welke kleuren zal ik spuiten? Cases en Modding 15
M5rvii cosmos s window Cases en Modding 4
D Cooler Master Cosmos s modding Cases en Modding 4
Dark-NighT Black & white Cosmos Gallery & Build Logs 112
Blackruby [INACTIVE] Cosmos S + veel accessoires! Verkocht 7
R cosmos s By LuigiS italian Style design Gallery & Build Logs 37
RRPhantom [VERKOCHT] Cooler Master Cosmos 1000 Verkocht 7
M5rvii Welke Radiator past in de Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black? Waterkoeling 6
adje ad's classy cosmos Gallery & Build Logs 81
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
JeanPaul Rebuild v2 black cosmos S Gallery & Build Logs 21
S [Waterkoeling] €500 a 750, i7 920, P6T, 2x HD5870, Cosmos S Advies Waterkoeling Setup 38
VuXX Vuxx's +* VuXXinator *+ [Quad SLI GTX295's and Cosmos S] Gallery & Build Logs 73
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
H Cosmos H2O Gallery & Build Logs 3
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8
R EXTREME COSMOS S by luigis Gallery & Build Logs 17
Legendary1985 Lego - Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Even voorstellen ! Bokkie, project Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 35
Nightrazr Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black op voorraad? HighFlow Webshop 2
D H2O Cosmos S Gallery & Build Logs 2
D Cosmos S Keuze Set Waterkoeling 25
M The Dark Cosmos S Gallery & Build Logs 8
K0G3L K0G3L's Cosmos S Build Gallery & Build Logs 26
B Cooler Master Cosmos S Vragen? HighFlow Product Reviews 9
K0G3L Vraag Radiator Cosmos S Waterkoeling 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan