• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CORSAIR 600C MbK

kier

Member
Hierbij het begin van een nieuwe MbK build



Sponsored by



Specificaties van deze build worden:



Pakjes en unboxing tijd

De Corsair Carbide 600C:











Deze kast is uitgevoerd met een reversed / inversed ATX layout. moederbord on the other side ondersteboven





Onder ruimte voor een 360 rad



Aan de voorzijde kan men een 240 rad kwijt



Boven in een cover voor de PSU en ander spul



Met een los gedeelte met het mooie logo



Meer Corsair goodies later. Tijd om te modden:

Als eerste wil ik de radiatoren in één lijn hebben



Aftekenen en stukje uitzagen/ slijpen



Een plaat met fanholes van een andere kast hergebruiken



360 rad en 240 rad geplaatst en even aankoppelen voor de maat en looks



De Gigabyte Z170X-Gaming 7 even geplaatst om verder te brainstormen



Meer zeer spoedig!
 
Laatst bewerkt:
Update!!!

Sponsored by


Voor de volgende aanpassing heb ik een groot stuk wit acryl afgetekend en gezaagd



Na wat zagen en vijlen heb ik een custom cover overgehouden







En ook een cover voor over de radiator waar straks nog sleuven ed. in komt



Niet te vergeten komt hier een mooi setje Corsair Vengeance LPX in:

32GB (4x8GB) DDR4 DRAM 2666MHz C16





En voor wat flow en om te koelen in de kast een aantal mooie Corsair SP120 Quiet Edition fans







Nu bijna alle hardware aanwezig is word het tijd om alvast over de loop na te denken

Wat weer met mooie gebogen PETG gaat worden, en na wat puzzelen er zo gaat uit zien:











Voor het reservoir heb ik een oude bayres gebruikt welke ik nog hat liggen en hier wat gaten in getapt voor fittingen op de juiste plaats









Als laatste heb ik nog een drainport aan de onderzijde gemaakt vanuit de pomp



En voor een filport de front cover wat aangepast om bij port van de reservoir te komen







To be continued!
 
Update!!!

Sponsored by


Gelijk maar een nieuwe update wat betreft het vullen en nog wat ander klein grut.
Maar om te beginnen eerste een filmpje hoe de side cover tot stand kwam:


Na deze cover op maat gemaakt te hebben, heb ik een laag zwart mat vinyl aangebracht en wat randen eruit gesneden







Zoals op deze foto's te zien is heb ik ook nog 2 windows aan dit stuk gemaakt voor zicht op het reservoir en de voeding: de Corsair RM1000i





Met de standaard flat cables:



Hier heb ik voor in de plaats een mooie sleeve kit, de DC Cable Kit, Type 3 (Generation 2), BLACK, heb gekozen.







Hier later meer over!

Terug naar de cover en rad plate. Hier heb ik een gedeelte weggezaagd en een soort radgrill welke ik nog had liggen aangepast. En met logo versiert!







En toen was het toch echt weer tijd om te vullen....



Ik ga hem weer afvullen met Mayhems pastel red

Hier heb ik uiteraard een filmpje van:


Wat na afloop weer mooie plaatjes oplevert. Hier een preview plaatje... rest volgt ;)

 


Sponsored by



Final photo shoot

Voel me aardig stom nu!
Was wat aan het browsen in m'n fotootjes en toen gebeurde het!... heb een tijdje geleden de final shoot gedaan van de CORSAIR 600C MbK maar nooit gepost :(

Mijn welgemeende excuses, maar... beter laat dan nooit :p

























Heb nog wat vinyl met Corsair logo en teksten aangebracht:



















Lights on!















That's it!

Kier out
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
the_cyberspace Corsair Crystal 280X Hardware & Software 0
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
Hightower corsair ll fans rgb 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan