• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CIP] ----- Parvum Toxic -----

SpaVet

New member
[CIP] ----- Parvum Toxic - X99 - 5930k -----


Welkom


Wie ben ik ?


Ik ben Bart Kessels, een jongen van 16 jaar die in België woont. Ik studeer Industriële wetenschappen en hou me graag bezig met computers.


Mijn design


De foto's die ik heb toegevoegd zijn de renders van mijn volgende computer. De case zal gemaakt worden door Parvum Systems, de bouwmaterialen voor de case zijn acrylic en staal. Waarom staal?Ten eerste voor de stevigheid want de kast is best wel groot, maar ook omdat het bij het thema past. Zoals u kan zien op de voorkant van de case ziet het symbool van radiatie, dit symbool doet mij meteen denken aan tsjernobyl waar veel verroest staal ligt. Door dit samen te combineren met acrylic kreeg ik dus het eindresultaat. Het kleurenschema zal geel/zwart zijn. (Het is mogelijk dat de componenten niet overeen zullen komen met de werkelijkheid)


Componenten


Main components

  • Intel core i7 4770k --- Intel Core i7 5930K
  • Msi z87 MPower --- Asus X99 Deluxe
  • 16 Gb ddr3 dominator platinum ---ddr4 (nog geen idee welk)
  • Msi gtx 780 Ti
  • Samsung 840 evo 250 Gb ---2 x Plextor ssd m6s (gesponsord)
  • 2 Tb seagate HDD
  • corsair ax760
  • some peripherals
Watercooling components
De renders

Front



Left



Right



Top



Sponsor(s)

Ik ben zeer blij met het feit dat vanaf vandaag mijn build gesponsord zal worden.

Noiseblocker

Bij deze wil ik dus meneer Niels Polenz bedanken voor de fans die hij zal sponsoren!!

Bitfenix

Dankzij @ROGRichard word ik nu door Bitfenix gesponsord !! Alvast bedankt voor alle spullen.

Plextor

Ondanks dat ze normaal niemand sponsoren, mag ik toch één v/d gelukkigen zijn en mag ik 2 Plextor m6s ssd's in ontvangst nemen. Alvast bedankt.


Ik hoop dat ik jullie snel een update kan bezorgen,


Bart
originele buildlog: [Sponsored Buildlog] ----- Parvum Toxic - X99 - 5930k -----
 
Laatst bewerkt:






UPDATE #2


Hallo iedereen! Heb het de laatste tijd druk gehad met school en dit is ook de oorzaak waarom er weinig/niks in dit topic gebeurde. Ondanks de drukke week heb ik toch pakketjes kunnen ontvangen. Wat zat er in deze pakketjes? Mijn moederbord, processor, RAM, ssd's en fans.
Nogmaals wil ik mijn sponsors bedanken om dit project te helpen realiseren.
Hey guys! I know its been a while since I posted, but I've been busy with school and stuff. Despite the busy week I could still receive some packages

The fans

The fans zijn gewoonweg geweldig. Ik gebruik ze momenteel in mijn 'oude' pc and omg wat is dat een verschil in vergelijking met de h100i stock fans. Ze zijn vele male stiller en performen ook beter :icon_lol:












Plextor ssd 's

Deze 2 ssd's draaien in raid 0 en halen een schrijf- en leessnelheid van respectievelijk +/- 630 MB/s en +/- 950 MB/s.











Asus X99 Deluxe

Ik vind het persoonlijk een zeer mooi moederbord en ben er in het algemeen zeer tevreden over. Minpuntjes: de AI Suite 3 software vind ik niet fijn om te gebruiken en jammer dat er geen leds op het moederbord zitten (in een donkere case zie je het moederbord bijna niet)























Van mijn processor en RAM ben ik wel foto's vergeten te maken omdat ik deze snel nodig had, had namelijk mijn vorige processor sneller verkocht dan ik had verwacht. Mijn processor loop stabiel op 4.6Ghz @1.3V


Overig nieuws

Parvum systems is bijna klaar met een grote bestelling en zouden vervolgens aan mijn case kunnen beginnen.
Ik kan niet wachten!!!

Ooh ja, voor die die geïnteresseerd zijn, Parvum systems geeft 20% korting op al hun artikelen www.parvumsystems.com/products

 
OWbEh97.png






UPDATE #3

Hallo iedereen! Deze week een pakketje ontvangen van Bitfenix!


PSU

Op het begin wist ik niet eens dat ze PSU's maakten, maar omg wat ziet dat ding er toch mooi uit!
De voeding komt ook met set van fully braided cables die volgens mij geweldig zijn
Ik weet niet of ze nog een 1000W versie gaan maken, maar ik ben zeker geïnteresseerd!




















Fancontroller

Het enigste nadeel van de fancontroller vind ik bundel met kabels aan de achterkant, maar voor de rest is dit een prima fancontroller





Enkele extra's


Sleeved sata cable





LEDstrip




Kennen jullie misschien iemand die goed staalplaten kan bewerken of een profielwals in bezit heeft?

Bart
 



Update #4

Hier zijn we weer, na een lange pauze heb ik genoeg tijd gehad om over de kast na te denken en heb ik besloten om het design aan te passen. Het begon allemaal toen we met school een bezoek aan een nucleair afvalverwerkingsbedrijf brachten. Ik kwam op het idee om het volgende te maken:



Het toxic logo zal uiteindelijk een custom reservoir worden. Na het ontwerp verschillende keren aan te passen heb ik eindelijk iets kunnen maken.

Graag zou ik mijn nieuwe sponsor Team Group willen bedanken die deze build zal voorzien van DDR4 Ram.
In de tussentijd heb ik mezelf al een aquacomputer D5 pomp met EK top aangeschaft. De EK top wil ik nog polijsten, dus mocht er iemand tips hebben hiervoor, zijn ze altijd welkom


Team Group Dark DDR4














Aquacomputer D5








De kast







Zoals zichtbaar op de bovenstaande foto's heb de kast ook voorzien van een 5.25 in bay die oorspronkelijk niet op de render staat, maar toch van pas zal komen. Voor de rest van de kast hang ik van Parvum af aangezien zij meer ervaring met acrylic hebben dan mezelf.


Bart
 
HexDW6l.png


Update #5

Na een lange tijd te wachten, heb ik toch besloten om de kast zelf af te werken. Het gebrek aan communicatie tussen Parvum en mij heeft mij matig geïrriteerd. Ik weet niet of andere mensen dit ook hebben, maar het is misschien iets om rekening mee te houden?

Dus laten we verder gaan met deze build. Gelukkig studeer ik op een technische school dat beschikt over de juiste apparatuur om de kast af te maken. Ondertussen heb ik het reservoir en de voorkant van de kast gemaakt. Ook heb ik wat acrylic gekocht en damm wat is die glow nice!

ryrD7dM.png


nj7p0vXl.jpg


Ik moet het reservoir wel nog even polijsten, maar ik denk dat het er zo ook al best nice uitziet. Het reservoir was CNC gefreesd door een vriend van mij. Het is gemaakt uit 10mm dik clear acrylic. Het enige nadeel was dat de stofzuiger niet echt zijn werk deed … dan maar wat plastic sneeuw op de vloer.

WeH9fUHl.jpg


DqDDo3Ul.jpg


KopT4Val.jpg


DEHu7jP.png


dVTaxPj.png


De voorkant van de kast heb ik met de lasersnijder op school gesneden. Dit was gewoon een test om te zien hoe het er uit zou zien vandaar dat het gemaakt is van triplex.

uigM4SG.png


Ja de triplexplaat was net te klein …
Op naar de volgende update

Bart
 
Laatst bewerkt:
http://i.imgur.com/HexDW6l.png[/img

Update #6

Back at it again with another update :p Eens kijken wat we gedaan hebben sinds de vorige update … Ooh ja. Ik heb de acrylic plaat waarop het moederbord bevestigd zal worden laten frezen. Jammer genoeg, was de freesboor een beetje versleten waardoor de gaten voor de bevestiging niet 100% overeen kwamen. Binnenkort zal ik een nieuwe plaat moeten bestellen en deze even opnieuw laten frezen. De 24-pin kabel zal later vervangen worden door die van Bitfenix.





Persoonlijk vind ik het erg mooi om te zien hoe het moederbord gelijk loopt met de acrylic plaat.



Ook heb ik de pomp-top en het reservoir gepolijst, helaas ben ik vergeten een foto te maken van het reservoir. Bij de pomp top moet ik wel nog even de resterende polijstpasta verwijderen.





In de tussentijd heb ik ook een voet voor de kast ontworpen. Voor diegene die geïnteresseerd zijn hoe deze gemaakt is: eerst maakte ik een ruwe schets in Inventor 2016. Hierna opende ik deze in Autodesk 123d make. Dit programma snijdt het object in verschillende laagjes, je kunt instellen hoeveel lagen je wilt of onder welke hoek het gesneden moet worden en etc. Ten slotte heb ik deze laagjes met de lasersnijder uitgesneden en gemonteerd. Ik ben nog steeds aan het denken over hoe ik het zou afmaken (verven, etc.), maar dit weet ik nog niet precies. Elk idee is natuurlijk meer dan welkom!!





Op school heb ik twee metalen ringen op de kast laten lassen zodat ik hier later de voorkant en de achterkant van de kast op kan bevestigen. Aan de binnenkant hebben we ook een bevestiging gelast waarop de plaat met het moederbord zal komen.



En een paar random foto’s …



 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
k.3nny [CIP]Aciddreams Gallery & Build Logs 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
S [CiP] DeskMod by Solidseal Gallery & Build Logs 11
vincent [CIP] Frits Gallery & Build Logs 43
vincent [CIP] gemene machine Gallery & Build Logs 38
PasLis [CIP] Merlin SM8 Gallery & Build Logs 7
alain-s [CIP] Eden Gallery & Build Logs 55
Zwelgje [CIP] Kweet niet Gallery & Build Logs 90
ProAce [CiP]Nice Soil Gallery & Build Logs 23
Sw333t [CIP] Nebula RGB Gallery & Build Logs 20
toosgrandioos [CIP] TG Mods - Powermac G5 Gallery & Build Logs 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
S [CIP] Reactor Meltdown Gallery & Build Logs 99
kier [CiP] Corsair Carbide MbK Gallery & Build Logs 35
Ianovski [CIP] the Cube Gallery & Build Logs 40
S [CIP] Pro-Bit Gallery & Build Logs 0
S [CIP] The eYe Gallery & Build Logs 26
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
M [CIP] FraG Gallery & Build Logs 12
88Gamer88 [CiP] The Black Mozart Restyle Gallery & Build Logs 68
E [CIP]The Hardest Ever Gallery & Build Logs 8
Timmeh [CIP] Billyboekenkastmod Gallery & Build Logs 11
kier [CiP] MCE MbK Gallery & Build Logs 23
Ianovski [CIP] Shirokuro Gallery & Build Logs 38
alain-s [CIP] Bel Air Gallery & Build Logs 112
DieHard [CiP] The Devil's Den Gallery & Build Logs 33
kier [CiP] Caselabs Magnum M8K Gallery & Build Logs 120
Meelobee [CiP] Project pǝʇɹǝʌuı Gallery & Build Logs 310
alain-s [CIP] CM Silencio Limited Edition Gallery & Build Logs 56
kier [CiP] Silencio 550 MbK Gallery & Build Logs 24
T [CIP] Storm Trooper Gallery & Build Logs 24
Mexel Gezocht voor een CIP Advies Waterkoeling Setup 1
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
R [CiP] The Black Panther Gallery & Build Logs 13
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
ChrisdeW [CIP] Chrubus Gallery & Build Logs 105
baretsu [CIP] The Quaternion Project Gallery & Build Logs 43
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
wâldpyk [CIP] think pink Cases en Modding 23
tomcatt [CIP] Little HD Gallery & Build Logs 6
R [CiP] green antec 1200 Gallery & Build Logs 19
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
J Parvum S1.0 by Joey Gallery & Build Logs 9
M Mossel Parvum s2.0 Gallery & Build Logs 2
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower Parvum cubes HighFlow Computer Cooling Shop 16
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
Zwelgje Parvum Systems - MODDING CUBE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
k.3nny [VERKOCHT] Parvum Systems 1.0[140INCL] Verkocht 7
parvumsystems Parvum Systems Project Magnus Gallery & Build Logs 139

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan