+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: casemod project "red elegance"

Junior Member bunbun is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 06-Aug-17
    Credits
    319
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1

casemod project "red elegance"

zoals sommigen al hadden gezien elders op het forum, ben ik bezig met een casemod voor het eerst in vele jaren.

het doel is om een high end, lucht gekoelde micro atx pc te ontwerpen rondom een oude asus vento 811 behuizing waarin zichtbare kabels tot een minimum worden gehouden.

de casemods bestaan o.a. uit:
    window panel
    rode eislicht modules (3 stuks)
    een complete repaint van de behuizing in zwart (front panels worden donkergrijs)
    binnenwerk wordt ook zwart
    extra fan opties (oud: 1x 100mm, nieuw: 2x 92mm, 2x 100mm)
    3D geprintte kabel management shroud
    temperatuur fan conrol (gebaseerd op een aquaero 5 unit)

tot dusver heb ik wat renders gemaakt van hoe ik wil dat het eruit komt te zien, en om te kijken of alles past.
    voor zover ik weet, zouden alle mods moeten kunnen met een paar haken en ogen*

ook heb ik enkele dingen nagemeten, zoals:
    max voeding lengte: 160mm
    max gpu lengte: 320mm
    max cpu koeler hoogte: 130mm

screenshots van de renders hieronder.
    pc.jpgpc1.jpg
    de 3D print fanshroud highlighted hier:
    pc2.jpg

pc3.jpg

nu ben ik al ietwat begonnen met mijn vader de kast aan te passen.
    waarvan enkele foto's hieronder.
    IMG_20170806_193146.jpg

ik moet de naam "Red Elegance" wel eer aan doen
    IMG_20170805_174608.jpg

IMG_20170806_192559.jpgIMG_20170806_192543.jpg

* = haken en ogen in dit geval:
    onderste dvd bay kan niet gebruikt worden ivm voedings kabels
    3.5" bay kan evenmin gebruikt worden
    de bovenste 3 pci slots kunnen gebruikt worden voor lange insteekkaarten (zoals een gpu), het onderste slot alleen korte kaarten (wlan) ivm de fans op de bodem.
    -
    Laatst gewijzigd door bunbun; 07-08-17 om 17:27. Reden: sessie timed out om meer foto's te uppen >_<

Ingeschreven
    Sun 06-Aug-17
    Credits
    319
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    ik ben zojuist met m'n pa bezig geweest de kast te spuiten in zijdeglans zwart. (nee niet in wit ;P )

enkele pics (niet alle, gezien ik de last op de server bandbreedte een beetje wil beperken)

allereerst begonnen ver de voorkant te spuiten in donkergrijs (eerste van totaal 2 lagen zit er nu op)

IMG_20170809_155938.jpgIMG_20170809_160235.jpg

vervolgens deze aan de kant gezet ter drogen en de binnekant v/d behuizing in de enige laag die ik gepland heb
    IMG_20170809_160551.jpgIMG_20170809_160557.jpgIMG_20170809_160956.jpg

daarna het zijpaneel voor de lol ook maar mooi zwart gemaakt
    IMG_20170809_161412.jpgIMG_20170809_161329.jpgIMG_20170809_161308.jpg

vervolgens ook maar vol spuitwoede de fangrilles en pootjes in anger red gedaan. :P

IMG_20170809_163144.jpg
    IMG_20170809_163300.jpg

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    636.700
    Mentioned
    181 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    113
    Goed bezig!

Ingeschreven
    Sun 06-Aug-17
    Credits
    319
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    ik zal het aan mijn pa doorgeven, hij doet het harde werk tot nog toe.
    also, heeeeel misschien ga ik toch voor een FD Focus G als ik klaar ben mijn oude Asus kast te modden.

reden: betere koeling, mooier dan deze mod uiteindelijk zou worden for sure (of ik moet het hele frontpaneel ook onder handen nemen met een paar 3D prints)

kleine update (en edit van deze post) :
    ik heb zojuist de 3D print request geplaatst van de kabel shroud bij een professioneel 3D print bedrijf.

helaas kost me dan ook weer ruim €68 incl verzending, maar ik heb het ervoor over als het de kabels heel netjes kan wegwerken

kleine update 2:
    paar foto's van de drogende onderdelen zoals nu (alle laklagen zitten er nu op)
    IMG_20170809_183115.jpgIMG_20170809_183131.jpg
    Laatst gewijzigd door bunbun; 09-08-17 om 18:36. Reden: 2x kleine update

Ingeschreven
    Sun 06-Aug-17
    Credits
    319
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    hmm... ik zit me af te vragen, is de huidige voorkant niet ietwat te druk/rond om mooi te zijn?

ben ff in sketchup aan de slag gegaan en het oude frontpaneel vervangen door één met wat ik wil, 1 blu ray bay, en 1 powerknop, plus een 140mm fan intake

casemod new2.jpg
    dit doet met wel behoorlijk aan chieftec kasten denken tbh.

maar de vraag is: past dit bij het thema (en titel) van deze build? (elegantie)

zouden jullie er ideeen op hebben? zo ja, vermeld deze, misschien komt jullie idee wel op deze kast :O

Ingeschreven
    Sun 06-Aug-17
    Credits
    319
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    dus... ik kan nog niet beslissen of ik voor mijn eigen ontworpen frontpaneel ga (gelukkig kan ik wat dat betreft altijd nog kiezen, gewoon 3D printen en verwisselen )

in ieder geval is de bezuizing nu mooi zwart, ook aan de binnenkant.
    IMG_20170810_140353.jpg
    gelijk ook maar eens in het donker getest met de led eislicht modules
    IMG_20170810_141302.jpg
    dit is wat ik mooi vind, dit ga ik dus zo houden

ook ben ik ipv 2x 92mm fans + 1 licht module egaan naar een enkele 120mm fan, met fanfilter, zonder licht module
    die lichtmodule op de onderkant zou anders toch tegen het mobo aankomen en licht zou geblokkeerd worden door de gpu, dus had geen echte meerwaarde. (heb er nu 1 reserve dus~)

eerst was ik ook van plan om een rode streep te plaatsen op de voorkant (van +- 1cm dik), maar ben hier vanaf gestapt ivm dat het anders te druk kan worden (en de term elegantie niet meer nakomt).

ook heb ik de kabelshroud 3D print gecanceld, gezien ik daar enkele foutjes in had ontdekt (gelukkig waren ze nog niet mee begonnen en kon ik nog annuleren!), de foutjes zijn meer visueel, het zou in de praktijk gewoon moeten passen.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    636.700
    Mentioned
    181 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    113
    Als je de mogelijkheid hebt om jouw alternatieve front te maken, gewoon doen
    Je kan pas echt zien hoe het staat als het daadwerkelijk erop is gemonteerd, in werkelijkheid is het vaak net iets anders dan wat je in gedachte had (hopelijk dan in positieve zin ).

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten