Demolisher
Junior Member
Na lang rond gekeken te hebben op HWI/Bit-Tech/casejunkies en ook hier, ben ik zelf ook maar eens gaan kijken wat ik nog met mijn kast kon gaan doen.
Allereerst, even voorstellen. Ik ben Stephan, 20jaaren jong, werk in het ziekenhuis als radiodiagnostisch laborant en dit word mijn 2de mod.
Mijn eerste was niet heel bijzonder. Ik heb een TT Armor en die was te klein naar mijn mening. Ik heb een kap bovenop gebouwd om daar mijn rad kwijt te kunnen en zo toch een nette waterkoeling setup te kunnen maken.
Maarja, das alweer ruim een jaar geleden, en mijn hardware is een beetje veranderd. Dat betekend weer dat ik nu zelfs 2 rads kwijt moet. Nou zijn er genoeg mensen die roepen, zet hem dan VOOR in je kast, intake in de kast, en dat blaas je er zo weer uit. Ja, kan best, maar ik vind het niet mooi. Ook het achter aan de kast ophangen is geen mogelijkheid voor mij. Dus, er moest iets anders verzonnen worden.
Tsja, en dan zie je plotseling op een verkoopsite een TT armor staan, voor nog geen 3 tientjes. Het idee was geboren om er 2 OP elkaar te bouwen. Al dan niet de onderste een stukje inkorten. Toen ik echter die 2 kast op elkaar zetten, inc mijn opbouw, was het een gevaarte van ongeveer 1meter 40 :icon_eyes:
Dat ging het dus niet worden. Al was het alleen maar vanwege het vervoeren ervan naar LAN-party's.
Gelukkig heeft mijn vader af en toe een briljante ingeving. Waarom zou ik ze niet naast elkaar bouwen.... Na lang denken leek me dat wel wat. En zover ik op internet kan vinden heeft nog nooit iemand 2 Armors aan elkaar proberen te bouwen. Het probleem was echter dat ik WEER een kap moest ontwerpen, want die wilde ik absoluut niet kwijt. Maar nu moest hij wel 2 keer zo breed worden.
Nu is het eindelijk zo ver. De bouw is begonnen, de hardware is binnen, de waterkoeling besteld en, niet het minst onbelangrijk, de teaserpics zijn af :025:
Even opsommen wat er aan zit te komen =]
Hardware:
CoolerMaster M850
Asus Rampage II Extreme
Intell Core I7 920
Corssair tripple channel 3x2gig 1800Mhz
Gainward 4870GS 1024Mb :059:
Samsung Spinpoint F1 1TB
Western Digital 750gig green
Seagate 320gig 2x
Samsung Writemaster
en natuurlijk 2 TT armors.
Waterkoeling:
Om alle fittingen op te sommen is misschien een beetje veel van het goede.
Komt er op neer dat het er VEEEEL zijn :icon_mrgreen:
Fill-port Dangerdenn Black
2-bay reservoir DangerDenn
Laing-D5 met EK waterblocks top
2x Thermochill 240 rad (gekoeld door 4 Titan alu 120mm fans)(thanks Freddy )
2 shrouds voor de rads
Swifftech GTZ waterblokje met een backplate voor de I7
Swifftech NB MAX
2 EK 4870GS Nickelplated blocks (thanks Freddy )
heel veel Tygon slang
en nog 5 liter Feser One
En dan nu natuurlijk de pics =]
Eerst even zoals de kast WAS.
en dan nu, zoals hij moet gaan worden.
All credits naar MisterG voor de geweldige tekeningen.
De eerste schets
en al iets verder:
en dan nu, zoals het echt gaat worden
Ik hoop dat jullie het wat vinden.
Laat iig even een berichtje achter, wel zo leuk
More to come verry soon....
Allereerst, even voorstellen. Ik ben Stephan, 20jaaren jong, werk in het ziekenhuis als radiodiagnostisch laborant en dit word mijn 2de mod.
Mijn eerste was niet heel bijzonder. Ik heb een TT Armor en die was te klein naar mijn mening. Ik heb een kap bovenop gebouwd om daar mijn rad kwijt te kunnen en zo toch een nette waterkoeling setup te kunnen maken.
Maarja, das alweer ruim een jaar geleden, en mijn hardware is een beetje veranderd. Dat betekend weer dat ik nu zelfs 2 rads kwijt moet. Nou zijn er genoeg mensen die roepen, zet hem dan VOOR in je kast, intake in de kast, en dat blaas je er zo weer uit. Ja, kan best, maar ik vind het niet mooi. Ook het achter aan de kast ophangen is geen mogelijkheid voor mij. Dus, er moest iets anders verzonnen worden.
Tsja, en dan zie je plotseling op een verkoopsite een TT armor staan, voor nog geen 3 tientjes. Het idee was geboren om er 2 OP elkaar te bouwen. Al dan niet de onderste een stukje inkorten. Toen ik echter die 2 kast op elkaar zetten, inc mijn opbouw, was het een gevaarte van ongeveer 1meter 40 :icon_eyes:
Dat ging het dus niet worden. Al was het alleen maar vanwege het vervoeren ervan naar LAN-party's.
Gelukkig heeft mijn vader af en toe een briljante ingeving. Waarom zou ik ze niet naast elkaar bouwen.... Na lang denken leek me dat wel wat. En zover ik op internet kan vinden heeft nog nooit iemand 2 Armors aan elkaar proberen te bouwen. Het probleem was echter dat ik WEER een kap moest ontwerpen, want die wilde ik absoluut niet kwijt. Maar nu moest hij wel 2 keer zo breed worden.
Nu is het eindelijk zo ver. De bouw is begonnen, de hardware is binnen, de waterkoeling besteld en, niet het minst onbelangrijk, de teaserpics zijn af :025:
Even opsommen wat er aan zit te komen =]
Hardware:
CoolerMaster M850
Asus Rampage II Extreme
Intell Core I7 920
Corssair tripple channel 3x2gig 1800Mhz
Samsung Spinpoint F1 1TB
Western Digital 750gig green
Seagate 320gig 2x
Samsung Writemaster
en natuurlijk 2 TT armors.
Waterkoeling:
Om alle fittingen op te sommen is misschien een beetje veel van het goede.
Komt er op neer dat het er VEEEEL zijn :icon_mrgreen:
Fill-port Dangerdenn Black
2-bay reservoir DangerDenn
Laing-D5 met EK waterblocks top
2x Thermochill 240 rad (gekoeld door 4 Titan alu 120mm fans)(thanks Freddy )
2 shrouds voor de rads
Swifftech GTZ waterblokje met een backplate voor de I7
Swifftech NB MAX
2 EK 4870GS Nickelplated blocks (thanks Freddy )
heel veel Tygon slang
en nog 5 liter Feser One
En dan nu natuurlijk de pics =]
Eerst even zoals de kast WAS.
en dan nu, zoals hij moet gaan worden.
All credits naar MisterG voor de geweldige tekeningen.
De eerste schets
en al iets verder:
en dan nu, zoals het echt gaat worden
Ik hoop dat jullie het wat vinden.
Laat iig even een berichtje achter, wel zo leuk
More to come verry soon....