+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 134

Onderwerp: BaWi's P180 Mini build

Member BlackWhizz is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3

BaWi's P180 Mini build

Hallo dames en heren

Allereerst een kleine hint

Alweer een P180 Mini? Jup. Alleen 1 verschil, geen waterkoeling Maar het is wel de bedoeling dat die stil gaat worden. Het gaat een langebaanproject worden (dingen worden gekocht zo gauw de portemonnee het toe laat ).

Goed, na 6 dagen na bestelling eindelijk mijn producten aangekomen waren ben ik meteen maar begonnen. Helaas was het al vrij donker buiten dus dat komt de foto's niet ten goede

Uitpakken v.d. fans

Deze fans vallen me 100% mee. Na veel SPCR gelezen te hebben bleken deze fans toch wel 1 van de toppers te wezen. En voor mij is het ook al een topper. Superstil, op 30 cm van je oor weg onhoorbaar en toch nog een redelijke airflow.

Uitpakken v.d. P180 Mini

"Good things come in small packages" beweert Antec. heel leuk maar small is die package niet. Hij is vrij groot, en de kast ook voor matx. Maar dat mag de pret niet drukken. Hij is superstil, ruim van binnen (voor matx begrippen) en heeft ruimte voor goed cable management.

Fototje van de voorkant (onderbelicht, maar kon niet veel anders).

Foto van de zijkant met zijpaneel open:

En de witte belangrijke doos Dit doosje bevat alle accessoires (5,25" to 3,5" bracket. Frontplate voor die bracket, driverails, schroefjes, nog meer schroefjes, kabelbinders, standoffs en nog meer schroefjes)

Denk dat ik toch wel overtuigd ben van de kwaliteit van deze behuizing hij is z'n geld wel waard.

Wat er gaat gebeuren? Dat weet ik nog niet precies. Mijn doestellingen zijn een strak uiterlijk en strak innerlijk Jullie gaan mijn beeld daarvan zien deze build
    Q6600 - P5Q-VM - 4x1GB DDR2 XMS2 - MSI 5770 1GB - 640GB HDD - OCZ ModXStream 500w - Aangepaste P180 Mini

Junior Member Duriel will become famous soon enoughDuriel will become famous soon enough Duriel's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 28-Nov-09
    Reputatie Macht
    4
    Succes met de build!
    i5 750, EVGA P55 FTW, EVGA GTX460 1GB SC, Dominator GT

perfectly imperfect Thierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to all Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Reputatie Macht
    12
    Maak er wat van....
    AKA KERENSKY
    Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.

====Killing for peace is like screwing for virginity====

Junior Member Bokkie is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 11-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Suczeven

Bred veur de kop ZwerverRoodbaard has a spectacular aura aboutZwerverRoodbaard has a spectacular aura aboutZwerverRoodbaard has a spectacular aura about ZwerverRoodbaard's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 26-May-08
    Reputatie Macht
    9
    Ik hou van kleine kasten

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3

Het plaatje verraade het eigenlijk al, maar er is gesoldeerd deze update. Pas nadat ik de fans had uitgepakt (en getest, wat zijn ze stil) zag ik dit:

't ziet er wat krom uit, maar dat is ook zo. In ieder geval zit de molex tussen de 3pin en de fan waardoor je de molex niet zo maar weg kunt knippen. Daar was een kleine ingrijp met de soldeerbout voor nodig.

Kabeltjes losknippen en op lengte maken

Isolatiemateriaal losmaken

Krimpkousjes op lengte maken en zo ver mogelijk van de hitte afschuiven (ik heb de krimpkousjes tijdens het solderen helemaal bij het frame van de fan gehouden.

Kabel in derde handje (stuk mdf met wasknijper erop gelijmd ) vastzetten.

Alle kabeltjes van 1 fan gesoldeerd

Krimpkousjes over de gesoldeerde verbinding leggen. Daarna een korte behandeling met dit:

Toen zat die vast

Resultaat 2 fans zonder molex aansluitingen maar met 3pin aanslutingen en 2x 5cm molex extenders

Morgen maar es kijken of ik ergens plakband kan vinden en da is het sleevetijd
    Q6600 - P5Q-VM - 4x1GB DDR2 XMS2 - MSI 5770 1GB - 640GB HDD - OCZ ModXStream 500w - Aangepaste P180 Mini

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Leuke 3e hand
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Junior Member Duriel will become famous soon enoughDuriel will become famous soon enough Duriel's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 28-Nov-09
    Reputatie Macht
    4
    Dudee jouw duimnagel is wel kort
    Maar leuk dat je het stap voor stap verteld, daar kan je altijd het meeste van opsteken!
    i5 750, EVGA P55 FTW, EVGA GTX460 1GB SC, Dominator GT

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duriel Bekijk Berichten
    Dudee jouw duimnagel is wel kort
    Maar leuk dat je het stap voor stap verteld, daar kan je altijd het meeste van opsteken!
    Jup, die is idd kort. Slechte eigenschap van me , nagelbijten. Lukt maar niet om het af te leren .

Ja, en ik was in een fotomaakbui vanmiddag

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Updatetijd!

Vandaag druk bezig geweest de kast voor inbouw klaar te maken. Ik heb vooral gesleeved.

Gereedschappen:

Sleeve, krimpkous, pincet, plakband

En een rietje

En nu aant werk!
    Pinnetjes uit connector halen:

En los!

Allereerst maak je een krimpkousje aan het einde van je fan (zodat de kabels op het frame vast blijven zitten)

Kej, dat gaat goed nu het truukje om je sleeve niet te beschadigen. Rietje om de pinnetjes en daar rijg je de sleeve over.

Daarna schuif je de sleeve met 2 krimpkousjes (voor over de sleeve aan het begin en eind van de sleeve) over je kabel en maak je nog een ander klein krimpkousje aan de kabel.

Daarna doe je de connector der weer op

Daarna het laatste geplaatste stukje krimpkousje aan de kant van de connector plaatsen en krimpen.

Daarna schuif je de sleeve met 1 van de geplaatste krimpkousjes aan de connector kant

Daarna met je favoriete hitte-genererende apparaat de heatshrink vastzetten:

Hopteej, daarna de andere kant. En je fan is klaar. Dit heb ik dus 2x gedaan

Nu de originele fans vervangen.

Bijna los:

Los, nu de fancontroller nog

Fancontroller losmaken (achteraf bleek het beugeltje wat de 2 fancontrollers vasthoud niet eens los te hoeven).

Nu nog maar 1 tricool in deze kast

Nieuwe fans kunnen gemonteerd worden met antivibratie pieletje. Dus dat ook maar gedaan:

Die zit vast!

Onderste HDD kooi weghalen om een fan te kunnen monteren.

En die zit ook gemonteerd. Eindelijk een fatsoenlijke airflow!

Maar we zijn nog niet klaar voor vandaag. PWR_ON/RESET/PWR_LED/HDD_LED gesleeved:

Allereerst maar es heatshrinkjes gemaakt op lengte.

Connectors losmaken:

Op de helft:

Alle 4 gedaan:

Daarna wat gespeeld met de aansteker

Daarna rest van de kabel sleeven:

En je ziet niks door de kabel heen. Ondanks dat het AC Ryan sleeve is.

Laatste ergenis

Dat, die labeltjes mogen niet in mijn kast

Daar kan de schaar wel wat mee doen.

Morgen meer dames! Systeem inbouwen

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Update: Pauze
    Sjow. PC is nu klaar in de eerste fase . Nu is het wachten tot er weer geld binnenkomrt en dan freddy rijker maken Misschien dat ik binnenkort nog een keer een window maak.

Maar na veel getier en gevloek is die nu af Kabels weggwerkt. Stille fans dr in en werkend.

Foto's:

De binnenkant. Ik vind het cablemanagement er goed geworden. Beter dan ik verwacht had.

Buitenkant: Dat blauw/gele ding is een Core2Quad casebadge. Ik vind het alleen mooi om een sticker van de cpu familie die je hebt op je case te hebben. Voor de rest hoeft er niet meer op.

bartklaasse Fall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura about Fall3n's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Reputatie Macht
    4
    Neem aan dat je wel de intel stock koeler verwijderdt?
    Steam: Fall3n

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Komt indd een andere cooler in.

Aleen zn porto is ver leeg.
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartklaasse Bekijk Berichten
    Neem aan dat je wel de intel stock koeler verwijderdt?
    Jup, als de portemonnee het toelaat komt er een andere koeler en een fancontroller.

leven als een prof. vincent has much to be proud ofvincent has much to be proud ofvincent has much to be proud ofvincent has much to be proud ofvincent has much to be proud ofvincent has much to be proud ofvincent has much to be proud ofvincent has much to be proud ofvincent has much to be proud ofvincent has much to be proud of vincent's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 19-Jul-08
    Reputatie Macht
    20
    ik blijf het een mooie case vinden die antec. ziet er goed uit kerel.

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Update: footoows
    Laat in de avond gewapend met camera, halogeenlamp en photoshop heb k deze foto's gemaakt; bijgewerkt.

Wat vinden jullie dr van?

Pannenkoek animal baars is a jewel in the roughanimal baars is a jewel in the roughanimal baars is a jewel in the roughanimal baars is a jewel in the rough animal baars's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 09-Feb-10
    Reputatie Macht
    6
    Zijn mooie foto's alleen kan je witbalans nog wat beter i.m.o. De bladen van je fans lijken nu geel...

Wel nette kabelmanagement en zeker een mooie kast! Ik had een P182 maar dat was toch veruit de stilste kast die ik ooit heb gehad!

Maar ik zou wel de binnenkant van je zijpaneel zwart spuiten. Dat steekt op de laaste foto een beetje af tegen het mooie zwart van de rest van de case

stn
    stn is nu online.
    the best gaylord :) stn has a spectacular aura aboutstn has a spectacular aura about stn's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 17-Dec-09
    Reputatie Macht
    4
    Mooie foto van je stock cpu koeler.....
    Mobo: Evga Classified - CPU: Intel I7-930 - MEM: Dominator GT 3 x 2 GB DDR3 2000 MHz - VID: EVGA GTX 295 - HDD1: Intel X25-M Mainstream Solid State Drive 80GB - HDD2: Samsung 500GB - MON1: Samsung 2443BW 24" - MON2: 22" - BEHUI: RV1000- Koeling:Waterkoeling

Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Reputatie Macht
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door animal baars Bekijk Berichten
    Zijn mooie foto's alleen kan je witbalans nog wat beter i.m.o. De bladen van je fans lijken nu geel...

Wel nette kabelmanagement en zeker een mooie kast! Ik had een P182 maar dat was toch veruit de stilste kast die ik ooit heb gehad!

Maar ik zou wel de binnenkant van je zijpaneel zwart spuiten. Dat steekt op de laaste foto een beetje af tegen het mooie zwart van de rest van de case
    Dankje, heb jij verstand van photoshop? Want ik snap daar weinig van en bij mij komt er dan altijd een fletse afbeelding uit als ik de witbalans probeer bij te stellen.

Btw, kabelmanagement is te makkelijk in deze behuizing Ik kan m aan iedereen aanraden als je matx hebt.

Zijpaneel is een best wel goed idee! Dankje!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victoriaaah Bekijk Berichten
    Mooie foto van je stock cpu koeler.....
    Dankje!

Pannenkoek animal baars is a jewel in the roughanimal baars is a jewel in the roughanimal baars is a jewel in the roughanimal baars is a jewel in the rough animal baars's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 09-Feb-10
    Reputatie Macht
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackWhizz Bekijk Berichten
    Dankje, heb jij verstand van photoshop? Want ik snap daar weinig van en bij mij komt er dan altijd een fletse afbeelding uit als ik de witbalans probeer bij te stellen.
    Ik gebruik zelf altijd Lightroom 2.6 (en binnenkort komt 3 uit). Maar daarin kun je met een pipet aangeven wat wit is in je foto, en daar past het dan de witbalans op aan. Ik kan wel wat gaan zitten pielen. Moet photoshop zelf nog installeren. Maar via Lightroom kan het heel makkelijk.

Bij het maken van een foto kun je ook je witbalans laten meten. Dat kan met vrijwel elke camera dacht ik. Heb zelf een 50D en een Canon S3 en daar kan het allebei mee. Werkt erg makkelijk en het scheelt je weer een bewerkingsstap!

Verder zijn de foto's goed! Vooral de sluitertijd is goed genomen, je ziet dat je pc draait en dat maakt de foto beter.

Zit zelf ook naar zo'n kastje te kijken voor m'n ouders. Lekker klein en super goed gebouwd!

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten