• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

BaWi's P180 Mini build

Hallo dames en heren ;)

Allereerst een kleine hint :D
DSC02529.jpg


Alweer een P180 Mini? Jup. Alleen 1 verschil, geen waterkoeling ;) Maar het is wel de bedoeling dat die stil gaat worden. Het gaat een langebaanproject worden (dingen worden gekocht zo gauw de portemonnee het toe laat ;)).

Goed, na 6 dagen na bestelling eindelijk mijn producten aangekomen waren ben ik meteen maar begonnen. Helaas was het al vrij donker buiten dus dat komt de foto's niet ten goede ;)

Uitpakken v.d. fans

DSC02531.jpg

Deze fans vallen me 100% mee. Na veel SPCR gelezen te hebben bleken deze fans toch wel 1 van de toppers te wezen. En voor mij is het ook al een topper. Superstil, op 30 cm van je oor weg onhoorbaar en toch nog een redelijke airflow.

Uitpakken v.d. P180 Mini

DSC02532.jpg

"Good things come in small packages" beweert Antec. heel leuk maar small is die package niet. Hij is vrij groot, en de kast ook voor matx. Maar dat mag de pret niet drukken. Hij is superstil, ruim van binnen (voor matx begrippen) en heeft ruimte voor goed cable management.

Fototje van de voorkant (onderbelicht, maar kon niet veel anders).
DSC02533.jpg


Foto van de zijkant met zijpaneel open:
DSC02534.jpg


En de witte belangrijke doos :D Dit doosje bevat alle accessoires (5,25" to 3,5" bracket. Frontplate voor die bracket, driverails, schroefjes, nog meer schroefjes, kabelbinders, standoffs en nog meer schroefjes) :)
DSC02535.jpg


Denk dat ik toch wel overtuigd ben van de kwaliteit van deze behuizing :055: hij is z'n geld wel waard.

Wat er gaat gebeuren? Dat weet ik nog niet precies. Mijn doestellingen zijn een strak uiterlijk en strak innerlijk ;) Jullie gaan mijn beeld daarvan zien deze build ;)
 
entzundern.jpg


Het plaatje verraade het eigenlijk al, maar er is gesoldeerd deze update. Pas nadat ik de fans had uitgepakt (en getest, wat zijn ze stil) zag ik dit:

DSC02536.jpg


't ziet er wat krom uit, maar dat is ook zo. In ieder geval zit de molex tussen de 3pin en de fan waardoor je de molex niet zo maar weg kunt knippen. Daar was een kleine ingrijp met de soldeerbout voor nodig.

DSC02537.jpg

Kabeltjes losknippen en op lengte maken

DSC02541.jpg

Isolatiemateriaal losmaken

DSC02542.jpg

Krimpkousjes op lengte maken en zo ver mogelijk van de hitte afschuiven (ik heb de krimpkousjes tijdens het solderen helemaal bij het frame van de fan gehouden.

DSC02543.jpg

Kabel in derde handje (stuk mdf met wasknijper erop gelijmd :077:) vastzetten.

DSC02544.jpg

Alle kabeltjes van 1 fan gesoldeerd :)

DSC02545.jpg

Krimpkousjes over de gesoldeerde verbinding leggen. Daarna een korte behandeling met dit:
DSC02546.jpg


Toen zat die vast :)
DSC02548.jpg


Resultaat 2 fans zonder molex aansluitingen maar met 3pin aanslutingen en 2x 5cm molex extenders :p

DSC02549.jpg


Morgen maar es kijken of ik ergens plakband kan vinden en da is het sleevetijd :)
 
Updatetijd!

Vandaag druk bezig geweest de kast voor inbouw klaar te maken. Ik heb vooral gesleeved.

Gereedschappen:
DSC02553.jpg

Sleeve, krimpkous, pincet, plakband
DSC02556.jpg

En een rietje

En nu aant werk!
Pinnetjes uit connector halen:
DSC02554.jpg


DSC02555.jpg

En los!

Allereerst maak je een krimpkousje aan het einde van je fan (zodat de kabels op het frame vast blijven zitten)
DSC02559.jpg


Kej, dat gaat goed nu het truukje om je sleeve niet te beschadigen. Rietje om de pinnetjes en daar rijg je de sleeve over.
DSC02558.jpg


Daarna schuif je de sleeve met 2 krimpkousjes (voor over de sleeve aan het begin en eind van de sleeve) over je kabel en maak je nog een ander klein krimpkousje aan de kabel.

Daarna doe je de connector der weer op
DSC02564.jpg


Daarna het laatste geplaatste stukje krimpkousje aan de kant van de connector plaatsen en krimpen.
DSC02565.jpg


Daarna schuif je de sleeve met 1 van de geplaatste krimpkousjes aan de connector kant
DSC02569.jpg


Daarna met je favoriete hitte-genererende apparaat de heatshrink vastzetten:
DSC02570.jpg


Hopteej, daarna de andere kant. En je fan is klaar. Dit heb ik dus 2x gedaan ;)
DSC02571.jpg


Nu de originele fans vervangen.
DSC02573.jpg


Bijna los:
DSC02574.jpg


Los, nu de fancontroller nog ;)
DSC02575.jpg


Fancontroller losmaken (achteraf bleek het beugeltje wat de 2 fancontrollers vasthoud niet eens los te hoeven).
DSC02576.jpg


Nu nog maar 1 tricool in deze kast:)
DSC02577.jpg


Nieuwe fans kunnen gemonteerd worden met antivibratie pieletje. Dus dat ook maar gedaan:
DSC02578.jpg


Die zit vast!
DSC02579.jpg


Onderste HDD kooi weghalen om een fan te kunnen monteren.
DSC02580.jpg


En die zit ook gemonteerd. Eindelijk een fatsoenlijke airflow!
DSC02582.jpg


Maar we zijn nog niet klaar voor vandaag. PWR_ON/RESET/PWR_LED/HDD_LED gesleeved:

Allereerst maar es heatshrinkjes gemaakt op lengte.
DSC02586.jpg


Connectors losmaken:
DSC02587.jpg


Op de helft:
DSC02588.jpg


Alle 4 gedaan:
DSC02589.jpg


Daarna wat gespeeld met de aansteker
DSC02590.jpg


Daarna rest van de kabel sleeven:
DSC02591.jpg


En je ziet niks door de kabel heen. Ondanks dat het AC Ryan sleeve is.
DSC02592.jpg


Laatste ergenis
DSC02594.jpg

Dat, die labeltjes mogen niet in mijn kast :p

DSC02595.jpg

Daar kan de schaar wel wat mee doen.

Morgen meer dames! Systeem inbouwen :)
 
Update: Pauze
Sjow. PC is nu klaar in de eerste fase :p :woot :041:. Nu is het wachten tot er weer geld binnenkomrt en dan freddy rijker maken :) Misschien dat ik binnenkort nog een keer een window maak.

Maar na veel getier en gevloek is die nu af :) Kabels weggwerkt. Stille fans dr in en werkend.

Foto's:
DSC02597.jpg

De binnenkant. Ik vind het cablemanagement er goed geworden. Beter dan ik verwacht had.

DSC02596.jpg

Buitenkant: Dat blauw/gele ding is een Core2Quad casebadge. Ik vind het alleen mooi om een sticker van de cpu familie die je hebt op je case te hebben. Voor de rest hoeft er niet meer op.
 
Zijn mooie foto's alleen kan je witbalans nog wat beter i.m.o. De bladen van je fans lijken nu geel...

Wel nette kabelmanagement en zeker een mooie kast! Ik had een P182 maar dat was toch veruit de stilste kast die ik ooit heb gehad!

Maar ik zou wel de binnenkant van je zijpaneel zwart spuiten. Dat steekt op de laaste foto een beetje af tegen het mooie zwart van de rest van de case ;)
 
Zijn mooie foto's alleen kan je witbalans nog wat beter i.m.o. De bladen van je fans lijken nu geel...

Wel nette kabelmanagement en zeker een mooie kast! Ik had een P182 maar dat was toch veruit de stilste kast die ik ooit heb gehad!

Maar ik zou wel de binnenkant van je zijpaneel zwart spuiten. Dat steekt op de laaste foto een beetje af tegen het mooie zwart van de rest van de case ;)

Dankje, heb jij verstand van photoshop? Want ik snap daar weinig van en bij mij komt er dan altijd een fletse afbeelding uit als ik de witbalans probeer bij te stellen.

Btw, kabelmanagement is te makkelijk in deze behuizing :) Ik kan m aan iedereen aanraden als je matx hebt.

Zijpaneel is een best wel goed idee! Dankje!

Mooie foto van je stock cpu koeler.....

Dankje!
 
Dankje, heb jij verstand van photoshop? Want ik snap daar weinig van en bij mij komt er dan altijd een fletse afbeelding uit als ik de witbalans probeer bij te stellen.

Ik gebruik zelf altijd Lightroom 2.6 (en binnenkort komt 3 uit). Maar daarin kun je met een pipet aangeven wat wit is in je foto, en daar past het dan de witbalans op aan. Ik kan wel wat gaan zitten pielen. Moet photoshop zelf nog installeren. Maar via Lightroom kan het heel makkelijk.

Bij het maken van een foto kun je ook je witbalans laten meten. Dat kan met vrijwel elke camera dacht ik. Heb zelf een 50D en een Canon S3 en daar kan het allebei mee. Werkt erg makkelijk en het scheelt je weer een bewerkingsstap!

Verder zijn de foto's goed! Vooral de sluitertijd is goed genomen, je ziet dat je pc draait en dat maakt de foto beter.

Zit zelf ook naar zo'n kastje te kijken voor m'n ouders. Lekker klein en super goed gebouwd!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
sorry2 P180 mini 200mm rad mod Gallery & Build Logs 15
B [GEANNULEERD] Antec Mini P180 Verkocht 7
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Streacom BC1 V2 & Mini Benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
M Micro-ATX in Mini-ITX behuizing? Cases en Modding 2
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
nicvdv [IN-ACTIVE] ipad Mini Verkocht 3
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
tomasvanderpijl Fractal Design Arc Mini Gallery & Build Logs 17
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
Sw333t White Mini Gallery & Build Logs 29
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
WiSK Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU) Gallery & Build Logs 95
Monster [IN-ACTIVE] 3x Apple Mini Display - Display Cables Verkocht 1
Joren Joren's Mini ITX gaming build Gallery & Build Logs 147
mrsoldier Black beauty (mini project) Gallery & Build Logs 1
tomasvanderpijl [IN-ACTIVE] mini itx Gevonden 0
Sw333t Mini Elite Gallery & Build Logs 187
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
thiesggb Thieske's Mini-Lan-Bak krijgt waterkoeling Gallery & Build Logs 21
Besje Xargeant's Mini Tank Gallery & Build Logs 25
Zwelgje Fractal Design Arc Mini Mod "oranges and lemons" Gallery & Build Logs 78

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan