+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: 480mm radiator in een CM HAF X

Senior Member DBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to behold DBRichard's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15

Talking 480mm radiator in een CM HAF X

Ik ben onlangs begonnen met het inkopen van onderdelen voor mijn Custom waterkoeling setup voor in mijn HAF X

Ik heb tot nu toe:

EKWB Supremacy Nickel/Plexi (Polished)
    Mayhems X1 Blood Red Coolant
    2x Aquatube reservoir (ben nog niet zeker of ik deze ga gebruiken
    en een HardwareLabs Black Ice Sr-1 480mm radiator (en ja die moet er wel in kunnen)

Ik zal hier laten zien wat ik aan mijn HAF X gedaan heb/ga doen om de 480mm radiator erin te kunnen krijgen en tegelijkertijd zo min mogelijk aan het uiterlijk te veranderen.

Senior Member DBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to beholdDBRichard is a splendid one to behold DBRichard's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Ik ben begonnen met het meten van de ruimte tussen de achterkant en de voorkant van het frame, dit komt uit op 519mm en aangezien het metaal 1mm dik is heb ik dus binnenin zo'n 517mm ruimte

Radiator besteld
    2014-04-01 16.08.44.jpg

Voorbeeld van hoe een HAF X frame er normaal van boven uitziet (Niet mijn foto)
    p7150178.jpg

Voordat ik begin met metaal wegsnijden maar even gekeken of ik mijn front I/O nog kon behouden, het antwoord was helaas nee
    2014-04-02 12.37.18.jpg

Zelfs de kunstof ribben aan de achterkant van het bovenstuk moesten wijken
    2014-04-02 12.37.09.jpg

Tijdelijke GhettoBench voor mijn rig
    2014-04-02 15.22.50.jpg

Eerste snedes zijn gemaakt om te 2 tussen stukken voor een normale 240mm radiator aan te hangen eraf te krijgen en ben meteen doorgegaan met een stuk van de achterkant afhalen
    2014-04-02 16.04.48.jpg

En aan de voorkant moet natuurlijk ook een deel weg
    2014-04-02 17.49.35.jpg

Nog een beetje bijschuren zodat ik geen krassen maak op de radiator
    2014-04-03 18.19.45.jpg

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Zoals ik al zei zal die net moeten passen
    2014-04-03 17.13.21.jpg

De achterkant en de voorkant een beetje glad geschuurd voor nog minder kans op krassen
    2014-04-03 18.47.04.jpg
    2014-04-03 18.47.43.jpg

HET universele modders gereedschap
    2014-04-03 18.48.05.jpg

Even passen en ja hoor mijn metingen waren helemaal goed past perfect en zit lekker snug tussen de voorkant en achterkant
    2014-04-03 18.51.14.jpg

Toen ik de bovenkant erop probeerde te zetten werd mijn voorgevoel bevestigd, de achterkant is te dik en ik moet er wat uitsnijden, geen zin in alles te meten dus freestyle dremel werk2014-04-03 19.45.27.jpg
    2014-04-03 19.45.27.jpg

Shot van het lege I/O (heb al een ideetje wat ik ermee ga doen ) en de in en uitgang van de radiator (heb het voorin geplaatst voor optimale airflow door het mesh gedeelte bovenin)
    2014-04-03 19.34.36.jpg

Toen was het tijd om wat brackets te gaan fabriceren om de radiator 18mm omhoog te houden (hoger kan niet anders moet ik mijn power, reset en fan led knoppen missen)

Ik ga de oude brackets van de 240mm rad mount gebruiken om nieuwe te maken
    2014-04-03 20.22.42.jpg

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Ik heb beide brackets rond afgeslepen
    2014-04-03 20.28.54.jpg

Ik heb de brackets beide in 2 stukken gesneden, de verf op het buigpunt weggeslepen en een beetje metaal weggehaald om het netjes met de hand te kunnen buigen

Het resultaat
    2014-04-04 12.39.05.jpg

Heb de brackets op de radiator vastgeschroefd om te kijken of ze goed genoeg gebogen zijn om de radiator 18mm hoger te hangen en recht

Beetje bijbuigen en nu zijn ze goed
    2014-04-04 13.41.45.jpg

Ziet er goed uit van boven
    2014-04-04 13.42.26.jpg

De clips waarin de push knoppen voor power, reset en fan led horen raken de radiator net wel of net niet, in ieder geval past het precies
    2014-04-04 13.45.56.jpg

Morgen een nieuwe boor kopen (oude is kapot door mijn broertje :/ ) 4 gaten boren en de brackets met bouten en moertjes vastzetten
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    79
    welkom he

ben echt benieuwd!
    Long time lurker

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Nieuwe boormachine
    2014-04-07 17.30.02.jpg

Alles lag al klaar
    2014-04-07 17.30.29.jpg

Alles zit vast
    2014-04-07 18.30.27.jpg

Moet de brackets nog rond afslijpen en misschien verf ik ze nog wel
    2014-04-07 18.30.38.jpg

En zoals ik al zei wil ik niks veranderen aan het algemene uiterlijk (naast het I/O dan) en kun je de bouten niet zien aan de binnenkant je moet je best doen om de kop te kunnen zien straks
    2014-04-07 18.31.21.jpg

De brackets passen nu sowieso op elke 480mm HWL radiator door dezelfde layout misschien zelfds wel op andere 480mm radiatoren

Ik draai ze straks bij het in elkaar zetten zo strak aan dat de brackets semi-permanent worden en de radiator makkelijk te vervangen is voor een GT Extreme of de nieuwe Nemesis van HWL

Binnenkort de fans bestellen, 4x Corsair PWM SP120 en dan aansluiten op de Swiftech PWM splitter scheelt weer een fan controller en hiermee kan ik de handige Fan Xpert 2 software gebruiken op mijn Asus Maximus VI Formula
    2014-04-01 16.28.04.jpg

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    1.936
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    121
    Wel opletten dat de fan aansluiting op je moederbord echt een 4-pins pwm aansluiting is, Asus wil wel eens een 4-pin header plaatsen en het pwm pinnetje niet aansluiten .

Kom je gauw genoeg achter, als de fans niet langzamer willen draaien met die Swiftech PWM Splitter, dan is de header op je moederbord niet echt een pwm aansluiting .

De google glazen bol laat me denken dat je wel eens hetzelfde gaat hebben als ik (en dus is enkel de CPU Fan aansluiting een volwaardige pwm aansluiting).

Die fansplitter heeft echt een pwm signaal nodig, wil hij goed werken. De draaisnelheid regelen door middel van voltage verlaging werkt dus niet in combinatie met deze splitter.
    Voor elke oplossing is wel een probleem te vinden

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Klopt helemaal Sw333t

Ik heb van te voren opgezocht (en ook voor de zekerheid getest) welke headers PWM ondersteunen
    Sommige hebben alleen een 4 pin om de connector op te plaatsten zonder functie en die moet ik niet hebben

De CPU FAN header maakt inderdaad (als enige) gebruik van PWM en die zal ik dan ook gebruiken

Ik ga waarschijnlijk zaterdag de fans halen voor de radiator indien ze op voorraad zijn

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    1.936
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    121
    Heb hetzelfde met een H81I-Plus, zwaar irritant vind ik het van Asus.
    Voor elke oplossing is wel een probleem te vinden

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Ik vraag me af of het bij andere merken ook zo is

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Heb gisteren de fans opgehaald

4x Corsair SP120 PWM Edition
    2014-04-13 17.15.55.jpg

Corsair maakt zeker mooie fans
    2014-04-13 17.23.36.jpg

Maar die blauwe ring moet echt weg dus maar even vervangen voor die rode vastgeschroeft en wel
    2014-04-13 18.04.12.jpg

Het hangt er allemaal netjes in zeg zo te zien kan ik ook de CPU 8 en 4 PIN er nog net tussen krijgen als ik straks de Formula erin zet
    2014-04-13 21.17.59.jpg

Even een plaatsje gezocht waar de 8-Way PWM splitter moet komen, daarvoor boor ik komende week nog wel een keer 2 gaatjes, er is genoeg ruimte tussen het side panel en hier lopen helemaal geen kabels langs dus perfecte plek
    2014-04-13 18.14.27.jpg

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Ik heb de rest van de onderdelen besteld, helaas was niet alles op voorraad en de geschatte levertijd is een weekje
    Ik heb ook nog niet alle fittingen en de acrylic tubes besteld dus dat moet daarna nog gebeuren

Mijn H100i is 2 dagen geleden kapot gegaan dus ik wil zo snel mogelijk deze loop afmaken

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Ik ben de laatste 2 updates vergeten online te gooien op dit forum maar hier zijn ze, dit is deel 1 van de 2

Mooi nieuw spul

GPU Block voor de ASUS GTX780 DCII OC

Pump Top voor de MCP655

De pomp zelf (Laing / Swiftech D5-MCP655)

De derde Aquatube die ik heb, love these things

Backplate voor de GTX780 DCII OC

Drie stop fittings, een voor het reservoir en 2 voor de GPU SINGLE link die binnenkort binnenkomt!

2 Fittings gekocht om te zien hoe ze eruit zien, de resterende worden de volgende keer meebesteld, zien er geweldig uit, moet alleen de zichtbare O-ringen omwisselen voor zwarte

De Phobya 20 LED's MODboard/station

2x 5mm LED plug voor het reservoir

Een paar extra badges

Dat was de unboxing en nu naar het echte werk....POLISHING ALL THE BLOCKS!!!

pomp top van te voor

losse pomp zonder de standaard

Voor polijsten

Polishing time!!!

En erna

Ervoor

Na 2 keer polijsten eindelijk helder, het vage deel is wat overgebleven polijst dat ik daarna heb weggepoetst

De hele familie bij elkaar

GPU Block erop gooien

Normaal

Mooi eraf gekomen, wel veel pasta ASUS!!

Nice and clean

Thermal Pads

Klaar

En het CPU block dat ik al gedaan had

Ervoor

Erna

Mayhems bloed rood

Volgende bestelling is geplaatst

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    CPU Block erop zetten met de Direct Die cooling kit van EKWB

Ideetje om het reservoir te plaatsen

Eerste buis klaar

Ik kwam erachter dat ik veel meer buizen nodig heb dan verwacht, gelukkig heb ik samen met mijn goede vriend Fred in The UK en E22 (Nate George) een mooie deal kunnen sluiten

Heb zo'n 8-10 meter gekregen en een bending cord van 9.5mm (veel beter dan die van Monsoon (die bij de 13mm kit zit), in ruil hiervoor ontwerp ik voor Fred een 3D model en renders voor zijn volgende project/casemod

Laatste fittings, vulfles en kabel extensies zijn binnen

De extensies (had geen tijd om het deze keer zelf te sleeven)

De nieuwe fittings 2x Fillport fitting, 2x mini male to male G1/4 connections, 2x 90* degree G1/4 fitting, 1x 90 degree enhance fitting, 1x 500mm extension voor de fill port en een Bitspower badge waar ik nog niet mee weet wat ik ga doen

Geprobeerd alle fittingen bij elkaar te zoeken voor een foto, helaas missen er hier nog een stuk of 4

Twee gaten geboord in de bovenkant van de HDD cage, reservoir opgehangen aan de fillports en male to male connectoren, ik heb het zelf nog nooit zo gezien en vond het er wel goed uitzien

De PSU cover/midplate is hier nog lang niet en ik wil mijn pc wel alvast kunnen gebruiken dus heb ik tijdelijk de pomp op de onderste plaat gemonteerd (Met een stuk rubber tussen de pomp en bodem)

De moeilijkste buis ging in een keer goed

Past perfect, ik moet alleen wel een plastic plaatje ertussen leggen zodat de sticker niet beschadigd (En de sticker raakte alsnog beschadigd omdat ik het vergeten was -_-)

Moet ook nog wachten op de LED's maar wilde wel zien hoe het eruitziet dus even een rgb led erbij gepakt (de LED's hiervoor worden 2x 5mm white LED)

Weer in elkaar gezet met alle buizen

Ik heb na het maken van deze foto nog wat gewijzigd, de buis loopt nu via de voorste poort van het reservoir zodat de lucht niet blijft circuleren

Gevuld met Mayhems Pure H2O om even te spoelen,paar dagen de pc gebruikt en de temperatuur is veelste hoog, ik denk dat er vuil in de Liquid Ultra zat en het contact slecht is, ik zal het tijdelijk even vervangen totdat er nieuwe Liquid ultra binnen komt

Ziet er al toppie uit maar de met Mayhems X1 Blood Red zal het er nog beter uit zien

Alles is nu wel doorgespoeld dus alle buizen schoonmaken, de slechte Liquid Ultra vervangen (er zaten klontjes in -_-) met AS5 totdat de nieuwe Liquid ultra binnenkomt, alles weer aansluiten en vullen met Bloed...Rode coolant
    *Foto's zijn gemaakt vlak na het vullen dus er zit nog veelste veel lucht in de vloeistof

Plastic folie eraf halen en dan zijn die krasjes ook weer weg

Lucht uit de radiator halen

Een paar Semi-proffesionele foto's

Begonnen met editing

Dit is alles totdat de PSU cover/Midplate, LED's en nog wat andere kleine dingetjes binnenkomen

Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    1.936
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    121
    Hoewel rood niet mijn ding is, ziet het er wel erg gaaf uit .

gevorderd prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    11.168
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    36
    Netjes hoor, mooi gedaan.

gr sander

Senior Member vincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond repute vincent's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 19-Jul-08
    Credits
    1.249
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    51
    super mooi gedaan, zou hem zo van je kopen voor 4500euro

Junior Member Fighterrules is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 25-Jul-13
    Credits
    11
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    vet!

Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.581
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sw333t Bekijk Berichten
    Hoewel rood niet mijn ding is, ziet het er wel erg gaaf uit .
    Thanks, hoop hem binnenkort nog af te kunnen maken, ligt nu al even stil

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hightower Bekijk Berichten
    Netjes hoor, mooi gedaan.

gr sander
    Dankje Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincent Bekijk Berichten
    super mooi gedaan, zou hem zo van je kopen voor 4500euro
    Jammer dat ik hem nog niet kan verkopen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fighterrules Bekijk Berichten
    vet!
    Thanks

+ Plaats een Reactie