+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 68

Onderwerp: 2001 - A Case Modyssey

Senior Member Asphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud of Asphiax's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 28-Nov-10
    Reputatie Macht
    13

2001 - A Case Modyssey

2001 - A Case Modyssey

Kan me nog heel goed herinneren de eerste keer dat ik deze film zag.
    Ik was 11 en de film was al 20 jaar oud !!

Het was op een oude zwart/wit tv met het geluid bijna helemaal uit zodat me ouders niet zouden horen dat ik de film zat te kijken, ik mocht eigenlijk niet zo laat op zijn, lol! Maar dat maakte niet uit ... Ik was daar ... Op de Clavius maanbasis, Ik trok HAL zijn memory modules eruit, ik was de aap die de leider van de rivaliserende apentroep zijn kop insloeg met mij nieuwe werktuig. Dit is DE film die mijn verslaving aan SCIFI heeft gestart. Stanley Kubrick's EPIC interpretatie van de enormheid van de ruimte, de realiteit waarmee de film is geschoten, de 2 minuten zwart scherm intro, de special effects, de vergaande concepten en OMG !!! ... de boeken van Sir Arthur C Clark zijn zelfs nog beter !!!!

Anyway, na de bouw van de USS EURISKO - Intrepid Mark II Class (hij moet alleen nog een verfje krijgen) kwam ik in contact met de modder Nixjuh. We begonnen te praten over onze passie voor SCIFI in de SCIFI OCD group en hij liet me wat van zijn werk zien. Zijn artistieke skills zijn echt wreed en we zaten al snel te praten over hoe we zijn teken en sculpting skills konden gebruiken voor een pc dedicated aan een van onze favoriete films aller tijden.

Dit is wat er uit die sessies is gekomen :

3D model van de binnenkant van de case

De vorm van de case hebben we geprobeerd zo veel mogelijk op de Monolith TWA-1 uit de film. we konden niet de 1².2².3² dimensies aanhouden omdat dat de case enorm hoog (144 cm) of the dun zou maken voor de hardware. Dus hebben we nu de afmetingen van ongeveer 80cm hoog, 45 cm breed en 18 cm diep.

Ok , wat voor lekkers gaat er in de case geplaatst worden : Sommige zijn nog TBD

BlackIce GT Extreme 560 Radiator 6 x 140 mm (4 for 560 rad en 2 for intake)

Motherboard AMD

watercooled AMD 1090T processor

2 x watercooled 580GTX in SLI mode

2 x SSD

Custom reservoir met picture of Arthur C Clark

Bitspower fittings

Aircooled RAM

1200 Watt PSU

De binnenkant van de case is ontworpen om zo veel mogelijk op de binnenkant van de HAL9000 super computer te lijken. De scene waarbij Dave Bowman HAL's memory modules ontkoppeld en hem een liedje laat zingen als bewijs van de factory default reset is gewoon briljant !

Het frame zal gemaakt worden van MDF en Vuurhout. We zouden graag ALU willen gebruiken maar we kunnen dit niet verwerken omdat we niet het jusite materiaal hebben. Er zijn 2 opties mogelijk, of we dekken de hardware af met een plexi plaat of we maken diverse plexi encasings voor de GPU en USB poorten enz.
    Er zullen veel witte of rode plexi plaatjes komen die de HAL9000 memory modules gaan vormen. De kleurstelling zal merendeel zwart/rood en zilver en plexi zijn. lekker strak dus ...
    De dubbele 580GTX zullen een verwijderbare casing krijgen die de HAL9000 interface doet nabootsen.

De buitenkant is waar Nixjuh zijn talenten zal los laten. Custom graveringen van 10 van de meest imposante scenes en voertuigen kan de kap, welke over de binnenkant gezet kan worden, bekleden. De kap zal van zwart ALU (geverft of annodised weten we nog niet) gemaakt worden.
    We hebben iets aparts in gedachten voor de aan/uit en reste knoppen maar daar kunnen we nog niet te veel over zeggen. We kunnen al wel vertellen dat de case op een rotsachtig plateau (net als in de film) komt te staan en het thema ervan is: "The Rise and Fall of man"

We kunnen niet zeggen hoeveel plezier we al hebbn gehad om het hele concept uit te denken en hopen dat jullie even enthousiast erover zijn als wij. Ondanks dat de hele bouw vooraf uitgedacht is hopen we dat het concept nog zal groeien en evolueren en dat jullie daarmee helpen!

Hier is een update van de bouw tot nu toe !

ASPHIAX en NIXJUH

http://www.asphiax.wordpress.com for more SCIFI Crazyness

Senior Member Asphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud ofAsphiax has much to be proud of Asphiax's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 28-Nov-10
    Reputatie Macht
    13
    Ok, hier gaat ie dan ..

Allereerst hebben we toch besloten om het frame te maken van ALU ipv MDF. En wat een verschil heeft dat gemaakt ! Ik had el een groot deel van het frame gebouwd maar het voelde niet goed, te licht, te zwak en dus na wat huiswerk en aanschaf van diverse tools toch maar begonnen met de ALU bouw. En ik ben zo blin dat we dat gedaan hebben. Wat een materiaal, ik denk dat ik niet meer in MDF ga bouwen (behalve als er een hele goed reden voor is, lol)

Anyway , hier is het MDF / PINE frame

Het uitgebreide 3D design dat ik heb gemaakt kwam nu gode van pas. De afmetingen waren eenvoudig te halen uit het design en naar de ALU boer gestuurd.

Dus wat hebben we ... 12x12 mm vierkantstaf

En 2mm ALU plaat ..

Allereerst een van de belangrijkste elementen goed uitgemeten. De EXTREEM grote BlackIce GT 560

Het zou moeten passen als de 3D tekening goed klopt. We will see ...

Ik heb al een groot deel van de hardware in huis , dus even een test fitting !

Ik had alleen groene 120mm enermax fans liggen, deze gaan vervangen worden door rode 140mm fans !

Een van de lastigste dingen is het correct bepalen van de fanholes en schroefgaten ... (tenminste vind ik)

Uurtje en heel veel zagen en vijlen later ..

Weer een paar uur later, man wat werkt dat ALU lekker !!!

En de finale staat voor gisteravond. Morgen naar NIXJUH (30km dus best te doen) om wat te photosoepen en verder te werken aan het frame. Hij heeft de Fall of Man uitgewerkt ... Oh Yeah ....

En de Monolith is born. Stel je hem in geheel zwart met een 4 rode enermaxen erachter voor , kan best ok zijn volgens mij !

Laters !

Ingeschreven
    Sun 28-Nov-10
    Reputatie Macht
    13
    Heren moderatie, is het mogelijk om een 2e topicstarter toe te voegen ?

perfectly imperfect Thierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to all Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Reputatie Macht
    12

HAL!!!!

Ik zie het al... dit is er 1 om te volgen...
    AKA KERENSKY
    Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.

====Killing for peace is like screwing for virginity====

Ingeschreven
    Sun 28-Nov-10
    Reputatie Macht
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thierry Bekijk Berichten
    HAL!!!!

Ik zie het al... dit is er 1 om te volgen...
    Thanks! Blijft een extreem dikke film ook al is ie 43 jaar oud!

Junior Member Nixjuh is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 10-Dec-11
    Reputatie Macht
    0
    Hallo iedereen,
    Ik zal mezelf eerst een beetje introduceren en vertellen over mijn plek in deze build. Ik ben Asphiax tegengekomen toen ik naar de EURISKO kwam kijken. We begonnen toen wat te praten over onze interesse voor SCI-FI en kwamen op het idee voor deze build. De eerste paar weken hebben we alleen maar gebrainstormd om met een goed en uniek concept op de proppen te komen. Zoals jullie kunnen lezen in de post van Asphiax hierboven, heeft Asphiax te gekke 3D renders gemaakt en is hij begonnen met het bouwen van de kast. Deze heb ik gisteren voor het eerst mogen aanschouwen en wat een vakmanschap en kwaliteit! Het doel van deze build is natuurlijk een hoop lol hebben en nieuwe skills leren.

Hier kom ik kijken, ik zal het meeste van het design van de buitenkant van de kast doen. In totaal zullen er 10 graveringen op de kast komen, welke allemaal een scène uit de film zullen bevatten. Ook zullen er een paar echte 3D aspecten komen. Maar dat is iets voor later (vandaar de censuur op de foto) Uiteraard zullen de kleuren en schaduwen niet gegraveerd worden.

We willen Simon Atkinson extra bedanken voor het beschikbaar stellen en het mogen gebruiken van zijn tekeningen. Hij is echt goed in het modelbouw, tekenen en andere kunst! Vergeet niet zijn website te checken.

Vandaag zullen we jullie onze plannen voor de graveringen laten zien, dus hier gaan we!

Dit is een 3D render van de kast inclusief de buitenste kap.

Aan de voorkant komt een gravering van de aap die de monolith aanraakt en de astronaut in de tunnel.

Op de bovenkant komt een gravering van de Discovery 1.

En aan de achterkant komen de de aarde de zon en de maan, en de astronaut in de centrifuge van Discovery 1

Nu nog de twee grootste panelen.
    de plaat aan de achterkant van het mobo zal een gravering van de aarde, het sterren-kind en station V met het Orion ruimtevaartuig bevatten.

De laatste kap zal een Plexiglas window hebben in de vorm van gescheurd metal. Dit heeft te maken met ons eigen hersenspinsel, in welke de aap het voor elkaar krijgt de monolith the slopen. Vandaar het thema “The rise and fall of men”. Ook heeft deze kant een gravering van de EVA pod.

Hier nog een lay-out van alle graveringen bij elkaar, zodat jullie een beetje een idee kunnen krijgen.

En de laatste feature blijft nog een verrassing voor nu, maar we houden jullie op de hoogte!

Senior Member mystiqu will become famous soon enoughmystiqu will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Thu 21-Apr-11
    Reputatie Macht
    3
    Ziet er supergoed uit zeg... En die hardware mag er ook wel wezen. Bookmarked, just like the Eurisko.

Offtopic: Doe je ook custom graveringen, of is het puur hobbyistisch? Want als je bovenstaande kunt realiseren in detail heb ik misschien (over een flinke tijd) wel interesse.
    Intel Core i7-2600K
    Asus HD5850 CFX
    8 GB G.Skill Cl7.7.7.21
    Antec Lanboy Air
    MSI P67A GD65(B3)

Ingeschreven
    Sat 10-Dec-11
    Reputatie Macht
    0
    In eerste instantie is het puur hobbyistisch, maar als ik al deze graveringen gedaan heb dan zal ik er ondertussen wel een beetje handig in geworden zijn..

Laat maar weten, mijn mail staat in mijn profiel. En vragen staat altijd vrij he!

Ingeschreven
    Sat 10-Dec-11
    Reputatie Macht
    0
    Daar zijn we weer met een nieuwe update!

We wilden een kleine verrassing blijven houden, in plaats van alles weggeven in de eerste post.
    De monolith zal op een grondplaat komen te staan. Op deze plaat, op de plek waar het “censored” staat in het design van de kap komt een aap.

Nu zie ik jullie denken..... een aap?!? Herrineren jullie je de scene waarin de aap evolueert doordat hij de monolith aanraakt? Het idee achter de aap en de scheur in de monolith komt van de menselijke aard om dingen kapot te maken die we niet begrijpen. Kubrick en Clark beelden Dave Bowman af als ambassadeur in het buitenaardse, maar wat als we de monolith daadwerkelijk kapot hadden kunnen maken......??

Asphiax vond dit geweldige plaatje online, en we moesten deze gewoon op de een of andere manier gebruiken.

In de ene hand zal hij een stuk steengereedschap houden (welke zal functioneren als de power knop van de pc) en in de andere houdt hij een gebroken bot.
    Om het model te gaan bouwen, hebben we een wireframe gekocht en deze gevormd naar het model.

Toen heb ik stukken klei erop gedaan om de basisvorm vast te leggen. Dit was de eerste keer dat ik met klei werkte, en op dat punt dacht ik echt “waar ben ik aan begonnen?”

Maar na een paar uur werken begon het de vorm te krijgen die ik wilde.

Hierna heb ik de handen en het bovenlichaam gemaakt.

En als laatste het hoofd erop gezet.

Hier gaat de draad van de powerknop naartoe.

En hier is het uiteindelijke model, het moet alleen nog geschilderd worden voordat we het op de grondplaat kunnen zetten.

Vandag ben ik ook nog naar de bouwmarkt geweest, en heb gereedschap gehaald om te beginnen met graveren! Ik weet nog niet precies wat ik ga gebruiken, dus heb ik zowel tools voor de Dremel multitool gekocht als een speciale graveermachine. Dit weekend gaan we hieraan beginnen!

Tot de volgende update!

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Reputatie Macht
    31
    Epic thema voor een PC behuizing!

Het censored label begreep ik al niet helemaal. Top idee om die aap ernaast te zetten!

perfectly imperfect Thierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to allThierry is a name known to all Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Reputatie Macht
    12
    De eerste keer met klei zegt hij... nog ff oefenen en je maakt zo een venus van Milo
    AKA KERENSKY
    Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.

====Killing for peace is like screwing for virginity====

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36

echt ziek !
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Sun 28-Nov-10
    Reputatie Macht
    13
    Hi All,

Hier is weer een build update !
    Maar eerst wil ik een paar sponsors aankondigen !

Asus gaat ons helpen met een Corsshair IV Formula motherboard

EKWB gaat ons helpen met een full cover setup inclusief mobo, CPU, RAM en de 2 GTX580's

My favo webshop voor watercooling supplies Highflow gaat ons ook helpen! Thanks Freddy !

Lamptron gaat ons helpen met het leveren van de krachtige Touch fan controller, 30w per kanaal is niet mis!

De beste group op Facebook voor jouw SCIFI Obsessive Creation Disorder! We hebben meer dan 40 Star Wars, Star Trek, BSG, Alien en veel meer andere SCIFI mods. Join us and start sharing your SCIFI Creations !!!

Ok en nu naar de build !!!

The Enermax fans zijn gearriveerd! 140mm of Red eyecandy !

De gehele rad/fan combi in de kleine ruimte geplaatst die ik ervoor ontworpen had. past op de mm

Ik zal de fan cables moeten verlengen maar daar had ik al op gerekend!

Ik ben op zoek naar een bedrijf dat voor mij een 560 fangrill kan laseren met een ontwerp dat ik gemakt heb!

De volgende uitdaging, Ik moet de precieze locatie van de fanholes bepalenzonder dat ik precies kan meten. ben er een behoorlijk tijdje mee bezig geweest !

Hier zijn de kamers voor de PSU (links) en de intake fans (rechts)

Met de fan holes erg ruw uitgezaagd, belsoot ik even een snelle test fitting te doen om te zien hoe het geheel er uit komt te zien.

de 2 x GTX 580 hebben de waterblokken nog niet gemonteerd, hoop dat ikze snel binnen heb!

Even een tijdelijk mobo en een stapel boeken voor het reservoir gebruikt

Het echte mobo wordt door ASUS ASAP naar mij gestuurd!

Get set, ready .... GO !!! Klaar voor een paar uur vijlen en schuren

Nom, Nom .... Enermax !!!

Even een snelle test omte kijken of ze het allemaal doen , en dan kan de rad chamber dicht !

En de finale status voor vandaag! Ik moet nog een berg M4 schroeven plaatsen om het geheel lekker strak sluitend te krijgen maar dat is voor de volgende keer, nu eerst een paar biertjes pakken !

Oh ja, hier nog een pic om te laten zien hoe het plexiglazen raam geplaatst gaat worden. Zonder de kap is er dus een ongehinderd zicht op de binnenkant !

Tot de volgende update !

ASPHIAX
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails ocd11.png  
    Laatst gewijzigd door Asphiax; 22-12-11 om 20:01.

Senior Member marksw will become famous soon enoughmarksw will become famous soon enough marksw's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 04-Apr-10
    Reputatie Macht
    4
    wow ziet er super vet uit echt respect voor jullie
    ga ik volgen natuurlijk

Mark wwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond repute wwwicked's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Reputatie Macht
    49
    Respect Ashpiax en Nixjuh.

BoB (Best of Both).

Ingeschreven
    Sun 28-Nov-10
    Reputatie Macht
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marksw Bekijk Berichten
    wow ziet er super vet uit echt respect voor jullie
    ga ik volgen natuurlijk
    Thanks man!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wwwicked Bekijk Berichten
    Respect Ashpiax en Nixjuh.

BoB (Best of Both).
    Lol, thanks Mark !

Bite my 8-bit metal ass Cygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant future Cygnitr0n's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 01-Jun-11
    Reputatie Macht
    17
    Hoe kewl is dat! Zag HAL ook meteen

Bite my 8-bit metal ass Cygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant futureCygnitr0n has a brilliant future Cygnitr0n's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 01-Jun-11
    Reputatie Macht
    17
    Trouwens is dit niet wat voor je HAL? Aqua-Computer Filter G1/4 Stainless Steel Mesh, Ball valves and mounting plate

Heb hem hier gezien met LED erachter
    casemodhighflow800x600.jpg

Ingeschreven
    Sat 10-Dec-11
    Reputatie Macht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cygnitr0n Bekijk Berichten
    Trouwens is dit niet wat voor je HAL? Aqua-Computer Filter G1/4 Stainless Steel Mesh, Ball valves and mounting plate

Heb hem hier gezien met LED erachter
    Bijlage 3695
    Dat is eigenlijk best een goed idee, weet alleen niet of we daar genoeg ruimte voor hebben, want hij zou dan tussen de twee videokaarten komen te zitten. Halve bol van plexiglas erover heen en je hebt een mooi effect..

Thanks voor het delen van dit goede idee! zo horen we het graag.

Ingeschreven
    Sun 28-Nov-10
    Reputatie Macht
    13
    Das idd wel een goed idee man !
    Ruimte gaat wel een issue worden maar zoals Nix al zei, keep em comin!

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten