Welke lucht koeling past wel samen met high head spreaders werk geheugen? want zover ik weet past Scythe Mugen 2 niet.
Welke lucht koeling past wel samen met high head spreaders werk geheugen? want zover ik weet past Scythe Mugen 2 niet.

het is Heatspreaders en een Scythe Mugen II past prima, alleen past de fan dan niet op de voorkant. De fan kan je ook onderop/achterop de koeler monteren, werkt prima.
I am Alpha and Omega, the beginning and the end. I will give unto him that is athirst, of the fountain of the water of life, freely. Revelations 21:6
- What a Mesh!!! Buildlog -
En welke andere raden jullie me aan?
Vind Zalman CNPS9700 LED wel mooier, zou die passen ook op een 1155?

Wil je een verschrikkelijk goede koeler waar het allemaal prima past, pak de Thermalright 120 Ultra Extreme.![]()
Past een Noctua NH-D14 op de p8p67-m mobo?
Er zit ook high heatspreaders op het werkheheugen zou dat een probleem worden?

Wat kleinere pic van een p8p67 met de noctua.
Antwoord op je vraag:
Hoogst waarschijnlijk wel. Zoals je ziet valt de koeler over 2 ram slots.

Je maakt nu geen gebruik van Dual Channel op dat moederbord. Je RAM zit in 2 verschillende kleuren bankjes. Om Dual channel te gebruiken moet hij in dezelfde kleur zitten.
Dus, het past misschien maar het is niet wenselijk.
Ik heb een Arctic Freezer 13. Deze heeft standaard al de fan aan de onderkant zitten. Geheugen met 1cm hoge heatspreaders past, ook in alle 4 slots.
![]()
mag ik vragen waarom je perse van die hoge heatspreaders wilt op je mem? Of heb je ze al gekocht?
Tis namelijk een beetje raar om jezelf te beperken op cpu koeler door het mem, dan andersom.
De huidige DDR3 geheugenmodules worden namelijk niet echt warm, zelfs als je geen heatsinks erop doet. Dus wat dat betreft hebben die hoge heatspreaders alleen estetische waarde. Ik heb het Kingston Hyper X DDR3-1600 geheugen. Deze moeten op 1.65V draaien, 0,15V meer dan de sandybrdige default van 1,5V en ze worden echt niet warm, slechts lauwig.
Dus wanneer je nog geen mem hebt, kijk dat je je lowprofile mem koopt, dan heb je tenminste wat meer mogelijkheden voor een cpu koeler. Kijk daarbij trouwens eens naar een prolimatech super mega of megahalems. Rete goeie koelers!
N=R*Fp*Ne*Fl*Fi*Fc*L