• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Thermal Pads vervangen

AskJerome

New member
Beste mede forumleden,

Ik ben alweer 2jaar in het bezit van Gigabyte HD6970 met een standaard koeler.
Gezien hij al een tijdje gebruikt word lijkt het me een goed idee een keer de koelpasta en thermal-pads te vernieuwen, daar begint nu net mijn probleem.

Welke Thermal-pads moet ik gebruiken voor het geheugen en VRM? Zelf zat ik aan de Thermalpad Ultra te denken, iemand een suggestie?


Alvast bedankt,

Jeroen
 
wat is de reden dat je het wilt vervangen? oud worden doet het niet (echt) dus het is in principe uit dat oogpunt niet nodig.
het enige wat je er mee kan winnen is als je het nog nooit hebt gedaan dat je met top notch koelpasta een paar graden gaat winnen op de gpu zelf
 
Beste Dopestuff,

Sinds jaar en dag vervang ik de koelpasta van CPU's en GPU's eens per 1-2jaar omdat ik de ervaring heb dat deze minder effectief word over de tijd heen(al zijn de pasta's wel beter geworden). Daarmee heb ik ook de ervaring opgedaan dat als ik de GPU koelers los haal de pads over het algemeen niet netjes blijven, vandaar dat ik graag wil weten wat voor dikke en type pads ik het beste kan gebruiken voor mijn videokaart.

Alvast bedankt,

Jeroen
 
Bese Jerome

Ik heb zelfs pc's met 10 jaar oude thermalpaste gehad en dat werkte prima (uiteraard kan het beter met moderne).
Verder ken ik ook niemand die dit periodiek doet (zoals jij).
Als je het aan mij vraagt zit er een grotere temperatuur variabele in een keer je koelblok opnieuw mounten als het verschil in verse paste.

Jammer genoeg kan ik je echter niet de dikte vertellen
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Boemelke iChill 1080TI X3 thermal pads / paste Overige Koeling 11
Jason Gelid Solutions GP-Ultimate lijn Thermal Pads HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Thermal pads HighFlow Product Reviews 0
Freddy Fujipoly Thermal pads, professionele thermal pads nu beschikbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
stigma Beste Thermal pads Overige Koeling 1
jev09 Thermal pads Waterkoeling 1
R Thermal Pads folie/beschermlaag verwijderen? Waterkoeling 2
BETA911 [INACTIVE] Swiftech MCRES-Micro + thermal pads... Gevonden 6
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
Jason Thermal Grizzly - Remove 10ml & Shield 5ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Thermal Grizzly Kryonaut Extreme - 2G HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R EK Ectotherm thermal compound HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
volcom GELID Solutions GC Extreme Thermal Compound 3.5g HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B thermal compound Waterkoeling 2
Tath Test thermal compound (Artic Silver 5 e.d.) Handleidingen en Installatie Tips 3
A Thermal Compound Shoot out! HighFlow Product Reviews 6
Legendary1985 [GEVONDEN] Thermal PAD 1mm Gevonden 1
Thierry [IN-ACTIVE] Thermal adhesive tape Gevonden 0
J Thermal pad ramp Waterkoeling 2
M Indigo Xtreme Thermal Interface HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
arwin74 Thermal Pad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sparky Installatie Koolance Chipset blok: Welk thermal stripje moet waar?? Waterkoeling 3
P Non Conductive Thermal Paste nodig for GPU waterblok??? Waterkoeling 3
P Zalman Thermal Adhesive HighFlow Webshop 4
H Ek Thermal Pad 1mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Miesepies Thermal pad / spacer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
M Hoe goed koelen pads? Overige Koeling 18
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
M Ledstrip vervangen msi RTX 2080 Seahawk EK Waterkoeling 2
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
S Magicool pomp Reservoir tube vervangen Waterkoeling 4
S Pomp vervangen. Waterkoeling 2
the_cyberspace Vervangen Exchange Hardware & Software 14
P rad vervangen ? Waterkoeling 1
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
SynthaxBE corsair 800d vervangen door een enthoo primo? Cases en Modding 26
W radiator hergebruiken/vervangen Waterkoeling 11
S wel of niet vervangen na 2 jaar. Waterkoeling 5
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
G Fan vervangen op NVIDIA® GeForce GT 640 1 GB DDR5 grafische kaart Overige Koeling 4
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
P LianLi vervangen Cases en Modding 0
Stephan---pro vraag over antec kuhler 920, vervangen van fans Overige Koeling 4
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
S Koelvloeistof vervangen Waterkoeling 14
P Waterkoeling slang vervangen of niet Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan