+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Welke geheugen snelheid nieuwe pc

Senior Member Robin is on a distinguished road Robin's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 13-Jun-08
    Reputatie Macht
    4

Welke geheugen snelheid nieuwe pc

Ik ga volgende jaar in april 2012 dus een nieuwe computer in elkaar steken..

Momenteel heb ik het volgende:

AMD Phenom II X4 955BE
    3GB kingston geheugen
    DVD-rom spelers notebook formaat
    2x 6950 -> 6970
    128MB corsair SSD
    250GB x2 in raid 0
    Coolermaster haf932 behuizing..
    Zit momenteel geen voeding in.

Ik ga dit hele systeem omgooien omdat ik er niet tevreden mee ben, blijft vaak hangen, reageerd niet zo vel. En de processor is totaal niet zuinig..

Dit gaat eruit>

- Kast
    - Geheugen
    - processor moederbord
    - Behuizing (ga voor een veel betere kijken, misschien de cm storm trooper of wat anders..)
    - moet nog een nieuwe voeding kopen.
    - de 2x 250GB schijven gaan eruit, hoop hiervoor een 512GB SSD ervoor terug te doen..
    - De 128GB ssd gebruik ik voor een ander systeem, hoopte hier 250GB versie voor terug te doen.

Dit komt erin:

Ben nog een beetje aan het twijfelen op de nieuwe generatie wat AMD gaat brengen(in de huidige bulldozer geen trek in), maar denk dat het een nieuwe Ivy bridge 3770K gaat worden.

En de huidige videokaarten en dvd-rom lezers neem ik mee naar me nieuwe build.

Ik wil op tijd nog een geheugen setje ervoor aanschaffen... Wat voor snelheid zal ik ervoor nodig hebben..

Zie ik enig voordeel van 1866mhz geheugen tegenover de 1600 mhz versie..? Ocen ga ik wel doen, maar heb er denk ik geen snel geheugen ervoor nodig..

Senior Member wemmetje1 is a jewel in the roughwemmetje1 is a jewel in the roughwemmetje1 is a jewel in the rough wemmetje1's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 03-Dec-11
    Reputatie Macht
    3
    hoger mhz ram ga je effect van ervaren indien je dingen doet zoals video-editing en photoschop met zeer grote bestanden
    indien je het gebruikt voor te gamen zou ik zoeken naar ram met de beste cas-timings,ook wel latecies genoemd
    ik zou zoeken naar een 1600 mhz kitje met timings rond 7-7-7-20--1t of ietsje hoger

Ingeschreven
    Fri 13-Jun-08
    Reputatie Macht
    4
    Ik zit daarnaast ook met een ander probleem.

Ik heb opzicht wel intresse in die G.skill X F3 cas 7 dacht ik. Die kosten alleen al 100 euro.. Als je al beseft dat je voor dat geld ook 16GB aan geheugen kan kopen, niet dat het geheel zinvol is... Die nieuwe corsair modules heb ik geen intresse in, die schijnen niet echt goed te overklokken zijn, en ook niet helemaal goed stabiel te lopen.. Dus ik weet eigenlijk niet wat ik moet kiezen..

P.S Ik snap niet dat er al 25 mensen mijn topic gezien hebben en er maar 1 gereageerd hebben.
    Of is mijn vraag nogal stom ofzo?

CEO Trieste Panda Inc. JeanPaul is a splendid one to beholdJeanPaul is a splendid one to beholdJeanPaul is a splendid one to beholdJeanPaul is a splendid one to beholdJeanPaul is a splendid one to beholdJeanPaul is a splendid one to behold JeanPaul's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 09-Feb-10
    Reputatie Macht
    9
    Ja en Nee .
    Ik weet niet waar je de pc voor wilt gaan bouwen voor gamen of andere zaken . Voor gamen dan is een lager Cas timing indd prettiger . Maar nogmaals dit ga je niet op het oog merken . Wil je overclocken , dan komt er ook een zwaar moederbord bij kijken en een processor bij kijken . En dan val je wel duurder uit dan 100 euro .
    Bulldozer is in ogen niks mis mee. Dat nu de software het nog niet volledig ondersteunt is een ander verhaal .
    Intel is een flink stuk sneller maar betaal je ook een flink pak meer . De keuze is aan jou

Senior Member wemmetje1 is a jewel in the roughwemmetje1 is a jewel in the roughwemmetje1 is a jewel in the rough wemmetje1's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 03-Dec-11
    Reputatie Macht
    3
    100€ ,je moet niet denken dat degelijk ram goedkoop is hoor
    High end ram is nog altijd duur,ik heb maar liefst 250€ betaald voor een 16 gb corsair dominator gt 2133 kit betaald
    Corsair gt ram is zeer goed ram aangezien ze andere chips gebruiken dan normaal dominator ram
    En deze overclocken ook beter

Ingeschreven
    Fri 13-Jun-08
    Reputatie Macht
    4
    Zoals ik al zei ging ik waarschijnlijk wel voor de nieuwe ivy bridge processors.. Dus niet de sandybridge_E maar de mainstream processors. Dus socket 1155. Meeste word het systeem uiteraard voor games gebruikt. En een beetje het normale werk, dus internetten, muziek luisteren..

Betreft de bulldozer, die verbruik mij teveel stroom, en presteren minder dan de phenom II serie.. Aangezien ik een phenom II heb zie ik niet te noodzaak in om voor de bulldozer te kiezen.. Als ik sneller wil, wil ik wel een duidelijk verschil kunnen merken.. Ik ga niet voor 2 stapjes meer 500 euro voor een systeem uitgeven.. Van Phenom II X4 955 125watt naar ivy bridge 3770K 77 watt is een duidelijk verschil.. Tuurlijk ben ik het met hier boven eens dat echt beter geheugen ook duurder kost.. Maar om daar nou 100 euro voor neer te tellen als het met 50 euro ook wel een goede set aan te schaffen is.. Dan koop ik voor die 100 euro liever 16GB dan dat het maar een fractie sneller werkt..

Is het verschil met sneller geheugen eigenlijk wel merkbaar? Of is dit alleen maar aan de cijfertjes te zien?

En een ` zwaar` moederbord is echt overdreven.. Ligt eraan wat men ` zwaar` noemt.. Socket 2011 is zwaar ja.. ook in je stroom rekening.. Reken maar dat je voor ivy bridge best wel een leuk goed bord te vinden zal zijn voor niet gigantisch veel..

Daarnaast vind ik dat dominator GT geheugen nogal overtrokken.. Het is aan te bevelen als je die-hard wilt gaan ocen en je dus echt records wilt gaan verbreken.. Maar voor een 24/7 pc vind ik het nogal erg nonsense.. Je betaald alleen maar de naam, zoals coca cola. PEpsi, nike, noem het maar op.

Senior Member chicken has a spectacular aura aboutchicken has a spectacular aura aboutchicken has a spectacular aura about chicken's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 23-Feb-11
    Reputatie Macht
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin Bekijk Berichten
    P.S Ik snap niet dat er al 25 mensen mijn topic gezien hebben en er maar 1 gereageerd hebben.
    Of is mijn vraag nogal stom ofzo?
    Mensen die geen goed antwoord kunnen geven op je vraag zullen niet snel antwoorden. Houdt het forum een beetje schoon

Senior Member marcel87 is on a distinguished road marcel87's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 01-Oct-10
    Reputatie Macht
    2
    Volgens mij heb je niet perse CL7 nodig. Hier (pagina 4 t/m 7) en hier (pagina 3 t/m 7) zie je wat benchmarks met de verschillen tussen CL7/8/9 vanaf 1333MHz tot 2133MHz. Het zijn geen zware reallife benchmarks, maar ik heb al vaker gehoord dat bijvoorbeeld bij gebruik van Photoshop o.i.d. het beter is om voor hetzelfde geld meer RAM op bijv. 1600MHz dan perse een dikke kit van CL7 of perse een kit van 2133MHz. Als je toch een zak geld over hebt kan je natuurlijk makkelijk een snelle kit nemen met strakke timings, gewoon omdat het kan, maar of je het in reallife echt merkt? mwah....

Op Anandtech staat een goede conclusie beschreven, maar geldt alleen voor LGA1155 (dus huidig SB en waarschijnlijk ook IB). In het kort samengevat lijkt het neer te komen dat het zonde van het geld is om ver boven de 1600MHz te gaan zitten en dan ook nog met lage latencies.

Op moment van schrijven geldt in de T.net PW voor 8GB kits (2x4GB) het volgende:
    - een 1600MHz C7 kit van 8GB vanaf 75 euro
    - een 1600MHz C8 kit van 8GB vanaf 65 euro
    - een 1600MHz C9 kit van 8GB vanaf 40 euro
    - een 1866MHz C9 kit van 8GB vanaf 65 euro
    - een 2000MHz C9 kit van 8GB vanaf 70 euro
    - een 2133MHz C9 kit van 8GB vanaf 95 euro

Dan lijkt me nu op dit moment een 1866MHz kit het meest logisch en is ook wat sneller dan 1600MHz C7! Of voor het minste geld een 1600C9 kit uiteraard, welke toch weer sneller en goedkoper is dan een 1333MHz C7 kitje vanaf 47 euro.

Ingeschreven
    Sat 03-Dec-11
    Reputatie Macht
    3
    gelijk mark zegt
    op socket 1155 is al gebleken dat er bitterweinig performance winst is wanneer je boven de 1600 mhz uit gaat
    dus indien je het nodig hebt zou ik zeggen haal je 16/32 gb 1600 mhz ram,je zal dan al genoeg moeite hebben om het op cas 8 of lager te krijgen

Ingeschreven
    Fri 13-Jun-08
    Reputatie Macht
    4
    Ik ben inmiddels al voorzien. Ben toch maar voor me gevoel gegaan een setje G.skill F3 Ripjaws 12800 cas 7 8GB genomen, en die liggen al sinds een paar dagen in de la wachtend op het nieuwe systeem. Bedankt allen..

Had ze nou gekocht omdat de prijzen zouden gaan steigen, dus wou dat nog even voor zijn.

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten