Thread automatically updated every 5 second(s).
Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle
-
Herlaad
-
Member
- Reputatie Macht
- 1
Welke CPU cooler? Rond 60 euro
Daar komt die dan, mijn allereerste vraag.
Ik ben in het bezit van een P8Z68-V moederbord (LGA-1155 socket) met daarin een I7 2600k CPU, op die CPU staat momenteel de bijgeleverde stockcooler. Op internet lees ik in het algemeen weinig prettige verhalen over deze cooler en zelf merk ik ook dat de CPU voor mijn gevoel te snel te heet word, idle rond 30 graden maar bij prime95 al gauw over de 70 graden heen. Dus mijn oplossing: een nieuwe CPU-cooler.
Ik zat een coolermaster V8 of hyper 212 plus te overwegen. Budgetlimiet ligt rond de 60 euro dus vond ik watercooling geen oplossing. Iemand hier ideeën, tips of alternatieven dan hoor ik deze graag.
Groetjes,
Nico
-
Member
- Reputatie Macht
- 2
Dan zou ik kiezen voor een luchtkoeler van Prolimatech, met deze kun je redelijk zwaar gaan overklokken en blijven de temps in een goede verhouding als je ze gaat testen met prime enzo
Prolimatech Megahalems Rev B.

Je moet er juist nog 1 of 2 fans bijkopen (naargelang je push, of push/pull config wilt)
-
Member
- Reputatie Macht
- 1
mooie koeler om te zien ook! maar past hij wel op een 1155 socket, gezien alleen 1156 en 775 worden ondersteund volgens de site? of zit er wat dat betreft geen verschil tussen 1155 en 1156?
-
Member
- Reputatie Macht
- 1
naja, ik heb hem nu bestelt, op de site van coolermaster zelf staat dat 1155 ook gewoon ondersteunt word dus daar ga ik dan maar vanuit. En anders is er altijd nog de retouroptie.
-
de socket van 1156 en de 1155 zijn zowat gelijk aan elkaar qua afstand
-
Niet 'zowat', gewoon helemaal 
Alle 1156 koelers passen ook op LGA 1155.
-
ook goed
-
Of je betaald iets meer en gaat voor de gloednieuwe Zalman CNPS 12X. Komt heel erg goed uit de bus, vooral bij het overclocken weet deze tot hoge wattage zeer goed warmte af te voeren!
Wil je liever iets minder betalen blijft de Scythe Mugen 2 en 3 de beste koeler voor zijn prijs.
-
Member
- Reputatie Macht
- 1
ben uiteindelijk voor coolermaster v8 gegaan, toch omdat die er zo tof uitziet. temps ook wel omlaag gegaan met zo'n 10-15 graden.
-
Member
- Reputatie Macht
- 1
maar je had de Megahelms ook al besteld toch? wat doe je daar nu mee dan
-
Member
- Reputatie Macht
- 1
Nee, ik had het in die post ook al over een v8, daarover was ook nog de twijfel of die op een lga-1155 kon. Maar om dat probleem vast uit de weg te helpen: Hij past, het is even een werkje om hem erop te krijgen maar hij past.
Forum Rechten