+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Netwerkinstellingen, welke snelheden bij modem (100mb) -> router (1gb) -> PC's etc.

Shoutboxspammer maomanna is just really nicemaomanna is just really nicemaomanna is just really nicemaomanna is just really nice maomanna's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-May-08
    Reputatie Macht
    10

Netwerkinstellingen, welke snelheden bij modem (100mb) -> router (1gb) -> PC's etc.

Ik heb een "probleempje"

ik heb mn netwerk nu als volgt:
    Modem -(100mbit)-> TV
    -(100mbit)-> Mediaspeler 1
    -(100mbit)-> Mediaspeler 2
    -(100mbit)-> router -(1gbit)-> PC
    ----------------------------------(1gbit)-> NAS

modem geeft ip's uit
    klopt t dat mn files van mijn pc naade de NAS nu via t modem gaan met 100mbit?
    Lick the Rainbow

Senior Member B0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 18-Apr-10
    Reputatie Macht
    7
    klopt inderdaad
    waarom verbind je je nas niet met je router?
    Greetz B0B0

Shoutboxspammer maomanna is just really nicemaomanna is just really nicemaomanna is just really nicemaomanna is just really nice maomanna's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-May-08
    Reputatie Macht
    10
    mmm beetje onduidelijk geschetst, maar de NAS gaat nu via de gbit router.
    In de router staat DHCP uit.

Het mooiste zou zijn dat mijn router de DHCP uitgeeft, maar dat gaat helaas niet omdat mijn modem een ip moet toekennen aan mijn settop boxen voor interactieve tv van KPN...
    Lick the Rainbow

Senior Member B0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of lightB0B0 is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 18-Apr-10
    Reputatie Macht
    7
    ja je kan wel je settop box gewoon via een switch aan de modem hangen (gewoon 100Mbit) en aan die switch ook je router hangen en dan kan je wel NATen
    Greetz B0B0

Uber-prutser :) the_cyberspace is a jewel in the roughthe_cyberspace is a jewel in the roughthe_cyberspace is a jewel in the roughthe_cyberspace is a jewel in the rough the_cyberspace's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 15-Jun-11
    Reputatie Macht
    4
    Is dit geen idee:
    settup boxxen aan je modem hangen, 1 kabel naar je router en de router ip`s uit laten delen op een andere range..

dus modem: 192.168.10.1xx
    router: 192.168.1.1xx

En dan even kijken of de setup box een bepaald ip moet hebben uit een bepaalde range en dan de range voor je router hierop aanpassen.

Dit moet werken naar mijn weten

edit:
    Wat eventueel ook mogelijk moet zijn en je niet afhankelijk bent van telefonie:
    De modem in de bridge modus zetten, dan gaat ie als switch functioneren en gooit ie alles door en laat je alles regelen door je gigabit router. Let wel even op of dit ondersteund word door je modem en eventuele telefonie op je modem zal dan NIET meer werken.
    "Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Ingeschreven
    Sun 18-Apr-10
    Reputatie Macht
    7
    zover ik weet geeft een modem enkel externe ip's uit anders is het ook gewoon een router...
    en je kan geen 2 DHCP servers draaien in 1 netwerk zonder te NATen... want dan wilt elke pc zowel van de "modem" een ip als van de "router" maakt niet uit welke range je instelt
    en aan je edit te zien wil je zeggen dat modem = router wat niet altijd waar is... (hoewel uit ervaring dit in NL blijkbaar wel meer voorkomt dan hier in BE)
    Greetz B0B0

Uber-prutser :) the_cyberspace is a jewel in the roughthe_cyberspace is a jewel in the roughthe_cyberspace is a jewel in the roughthe_cyberspace is a jewel in the rough the_cyberspace's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 15-Jun-11
    Reputatie Macht
    4
    Er zijn modems met een router ingebouwd en die heeft de TS dus in bezit. Wat je met de bridge modus doet is de router functie uitschakelen en hierdoor heb je dus nog een router nodig. En dat is de gigabit router, dus de 2e router (de gigabit versie) neemt dan de functie over van de 1e router die in het modem ingebouwd zit
    "Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Ingeschreven
    Sun 18-Apr-10
    Reputatie Macht
    7
    tja als hij zoveel machtigingen heeft in zijn modem van de ISP kan hij dat doen... meestal werken de settopboxen trouwens op mac passthrough dus als hij al alleen de DHCP van de modem uitzet zou dit ook al voldoende kunnen zijn...
    het is altijd tricky met van die modem/router dingen van ISP's hier wil ik nooit zo'n ding hebben geef mij maar gewoon een modem zodat ik zelf een router kan plaatsen en daar mee kan doen wat ik wil (want de huidige router/modems van Telenet kan je enkel online configureren iets dat nogal moeilijk is als er bv geen internet meer is...)
    Greetz B0B0

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten