+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: HTPC advies

Junior Member HailBaal is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 08-Oct-09
    Reputatie Macht
    3

HTPC advies

Hoi!

Ik had een media center maar helaas is enkele maanden geleden mijn moederbord kapot gegaan. om die reden heb ik het volgende al liggen:

Antec Fusion computerkast
    harde schijven (heb nog 4x2TB liggen)
    Voeding (400Watt denk ik)
    intel gigabit kaartje

Ik ben niet bepaald rijk maar wil wel wat kunnen doen. Aan de ene kant is een standaard media center kastje (zoals de bekende popcorn) die je zo kan kopen wel handig en kost ook relatief weinig geld. Voor enkele tientjes kan ik al zo'n soort apparaat kopen. Ik wil deze echter ook als download machine gaan gebruiken zodat ik daarmee mijn pc (met intel atom) kan ontlasten. ik geef liever iets meer uit als ik daar ook meer mee kan doen. Daarnaast is vind ik XBMC echt geweldig werken.

Wat ik wil kunnen met een HTPC:
    XMBC (heb er al veel gebruikt maar dit is echt de enige die tot nu toe aan mijn verwachtingen voldoet)
    op een normale snelheid kunnen downloaden (12 tot 14MB/s)
    full HD bekijken zonder enige vorm van haperingen, wat voor formaat ik er ook tegenaan gooi. dit is echt het belangrijkste, desnoods niet downloaden tegelijkertijd, zolang het kijken van films maar goed is. Wil de beste kwaliteit kunnen zien met alle opties aan.
    het liefst zou ik een stuk of 6 schijven aan willen kunnen sluiten.

iemand een idee wat voor configuratie voor mij goed zou zijn? ik heb zo'n 150 euro te besteden. als het mogelijk is om dit goedkoper te doen is het goed, als ik beter door kan sparen wil ik dit ook graag eerlijk weten. ik heb zelf te weinig ervaring met mediacenters. mijn vorige had ik zo gekocht via via en liep niet helemaal soepel met Full HD. koeling hoeft er niet bij, zal eerst de stock plaatsen als deze er bij zit en anders ga ik zelf kijken wat ik nodig heb.

wat zouden jullie doen met een klein budget? mogelijkheden als eerst minder geheugen kopen etc vind ik ook goed. iets goedkoper en overklokken uiteraard ook. het liefst wel iets dat niet echt veel gebruikt zodat ik deze 24/7 aan kan laten staan.

Junior Member CrizCroz is a jewel in the roughCrizCroz is a jewel in the roughCrizCroz is a jewel in the rough
    Ingeschreven
    Thu 20-May-10
    Reputatie Macht
    5
    zou kijken naar een I3 CPU met ingebouwde GPU mogelijkheid.
    je kan er altijd een videokaart bij doen om betere graphics te krijgen.
    de mobo moet je dan afstellen op je cpu en zorgen dat er genoeg sata aansluitingen zitten.
    met memory is 2x2gb meer dan genoeg om te downloaden en om films te kijken.

ben zelf momenteel ook bezig op een HTPC samen te stellen.

Junior Member HailBaal is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 08-Oct-09
    Reputatie Macht
    3
    Processor Intel Core i3 2100 € 98,40
    Processorkoeling Scythe Shuriken Rev. B € 22,50
    Moederbord Asus P8H61-M PRO (B3) € 73,80
    Geheugen Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G € 10,99

als ik dat pak (van de BBG van tweakers) kom ik al over de 200 euro uit. is hier geen goedkopere oplossing voor of is het het beste hiervoor te gaan?

Senior Member marcel87 is on a distinguished road marcel87's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 01-Oct-10
    Reputatie Macht
    2
    Je kan ook eens kijken naar een bord met een Brazos CPU met IGP wat het AMD Fusion platform is. De IGP hierin is een stuk sterker dan die in de i3 en in de Atom bordjes en de hele set is lekker zuinig (veel zuiniger dan een i3 set waarschijnlijk), de IGP zit ter hoogte van de HD6xxx serie t.o.v. de IGP op een i3, dat is namelijk een HD3000 maximaal. In principe heb je vanaf 90 euro al een bord+CPU+IGP+koeling, dan hoef je alleen nog een kast, PSU, HDD en RAM te hebben. Als je het goed doet kom je met alles in het totaal rond de 250-300 euro uit denk ik (dus met kast en alles). Sommige borden hebben ook grote passieve koelers, dan heb je ook nog eens een zeer stil systeem.

In eerste instantie had ik niet gedacht dat een dergelijk Brazos bord voor HTPC kon dienen, maar ik zag laatst dat AMD Fusion werd genoemd in de BBG HTPC van maart 2011 op T.net.

Kijk hier maar eens: Brazos selectie.

Natuurlijk kan je ook goedkoop een oud systeem met een Core 2 Duo uit de V&A trekken, al zou dat natuurlijk een stuk minder zuinig zijn (wel de meest goedkoopste optie waarschijnlijk).

EDIT!!!
    Hm, ik had niet begrepen dat het om een download+media pc ging. Misschien is dan een i3 toch een beter plan inderdaad.

Junior Member CrizCroz is a jewel in the roughCrizCroz is a jewel in the roughCrizCroz is a jewel in the rough
    Ingeschreven
    Thu 20-May-10
    Reputatie Macht
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HailBaal Bekijk Berichten
    Processor Intel Core i3 2100 € 98,40
    Processorkoeling Scythe Shuriken Rev. B € 22,50
    Moederbord Asus P8H61-M PRO (B3) € 73,80
    Geheugen Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G € 10,99

als ik dat pak (van de BBG van tweakers) kom ik al over de 200 euro uit. is hier geen goedkopere oplossing voor of is het het beste hiervoor te gaan?
    aangezien je de rest van de parts al hebt lijkt mij dat het beste.

ik ga zelf iedergeval voor iets.
    je kan ook voor 2e hands onderdelen kijken op tweakers.

beetje doorsparen en je hebt een leuke HTPC.
    maar je kan ook kijken bij de AMD die zijn wat goedkoper dan INTEL.

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten