+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: High-end muis (tips) gezocht

Kiwi Member Kiwi will become famous soon enough Kiwi's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 17-Aug-11
    Reputatie Macht
    1

High-end muis (tips) gezocht

Na 3 jaar trotse eigenaar te zijn geweest van een Logitech MX510 (versleten) en MX518 (overleden +), ben ik vorig jaar overgestapt naar een Cooler Master (CM) Storm Inferno. Deze laatstgenoemde bevalt nog niet in deze mate dat hij mag blijven. Vooral de reactietijd en de gevolgen van het incidenteel optillen van de muis bevallen mij niet. Met andere woorden: ik ben weer aan het kijken voor een nieuwe muis.

Wat zoek ik in een muis:
    *Palm grip
    *Minimaal 2 duim-knoppen aan linkerkant
    *Absoluut geen grippy/sandpaper oppervlak!
    *Strak/tijdloos ontwerp
    *Niet snel smerig worden
    *Sterke sensor (ik werk nu met 4000 DPI)
    *Moet goed werken op een Steelseries S&S hard kunststof muismat
    *Budget: max 60-70euro

Wat valt naar mijn mening hier binnen:
    *Logitech G9X
    *Steelseries Sensei

Helaas kun je niet zomaar testen met deze muizen. Met een beetje geluk kun je de vorm van de muizen proberen als ze ingepakt zitten in de doos.
    De CM Storm Inferno heb ik ook maar op de gok gekozen via een website...en dit keer wil ik wel een goede keuze maken want ik zit VEEL achter de pc.

Heeft er iemand tips qua muizen? Ik kan 101 reviews vinden van de Xai vs Sensei..maar nergens een G9X vs Sensei. Ook tips met betrekking tot een ander merk zijn welkom!

OUD
    Logitech MX518

CM Storm Inferno

NIEUW?
    G9X

Steelseries Sensei

dsp
    dsp is offline.
    Senior Member dsp will become famous soon enoughdsp will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    mijn persoonlijke keuze gewoon weer een MX-518

Ingeschreven
    Wed 17-Aug-11
    Reputatie Macht
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dsp Bekijk Berichten
    mijn persoonlijke keuze gewoon weer een MX-518
    Heb ik ook al over nagedacht. Heeft alleen 2 nadelen:
    *Slecht verkrijgbaar. Nieuw wel sporadisch te vinden, maar dan voor 45euro of meer. En dat heb ik er destijds incl de Steelseries muismat niet eens voor betaald. Tweede hands zijn ze er ook..maar meestal al tot de chip toe versleten...

*Heb het model eigenlijk wel gezien. Na 5 jaar Ford Focus rijden kun je wel super blij zijn met de degelijkheid, maar je wilt toch ook wel eens iets anders? En de directe opvolgers van de MX518 waren die modellen met schuurpapier aan de bovenkant. De ontwerper daarvan mogen ze van mij part ontslaan.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    De nieuwe Mx-518 is de Logitech G400

Kopenn!!! er is niks beters dan de grip van dat design!
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Wed 17-Aug-11
    Reputatie Macht
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k.3nny Bekijk Berichten
    De nieuwe Mx-518 is de Logitech G400

Kopenn!!! er is niks beters dan de grip van dat design!
    Ik heb die serie al bekeken..maar dan heb je de G300, G400, G500, G700..pffff
    En dan heb ik het idee dat de G400 de low-budget versie is. Ik ga ze toch eens opzoeken.

Aha...
    G300 = low budget, maar mooi ontwerp
    G400 = duidelijk design van MX serie..maar wat enorm saai!
    G500 = schuurpapier-grip?
    G700 = draadloos, en dat heeft voor mij geen meerwaarde

dsp
    dsp is offline.
    Senior Member dsp will become famous soon enoughdsp will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    Laatst gewijzigd door dsp; 25-12-11 om 15:12. Reden: verkeerde link

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    De mx518 is ook lowbudget muis van logitech.

Maar volgens mij had logitech nooit gedacht dat het natuurlijk de ultieme game muis zou zijn,

Ik heb de Mx510-8 mx 1000 en de G5/7 gehad, allemaal van dezelfde serie, maar de controller in de MX510/518 was gewoon geweldig
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

Ingeschreven
    Wed 17-Aug-11
    Reputatie Macht
    1
    Heeft iemand zo een idee of de G400 en G500 wel/niet de ruwe/korrelachtige bovenkant of zijkant heeft?
    Want de specs bevallen me wel.

Super Moderator Johnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud of Johnny's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Jan-08
    Reputatie Macht
    22
    Ik ben in het bezit van een G500, persoonlijk een erg fijne muis!
    Bovenkant is glad, en de beide zijkanten zijn wat ruwer.

Ik wil zelf nooit meer een andere muis hebben
    Always have your stuff when you need it with @Dropbox. 2GB account is free!
    Support mij door op de volgende link te klikken: http://db.tt/fgQ6x3s Je krijgt dan 1GB gratis!!

Ingeschreven
    Wed 17-Aug-11
    Reputatie Macht
    1
    Die ruwe zijkant is niets voor mij. Heb misschien wat veel eisen voor een muis..maar hij mag absoluut geen ruwe grip hebben, mag niet snel smerig worden (vingerafdrukken op een muis..) en met de mat/rubber look van sommige Razer's mogen die ook mooi in de winkel blijven.

Junior Member Kadett is on a distinguished road Kadett's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    3
    Uhm, volgens mij is het zo.

G400 = Opvolger van MX518 maar dan zonder die special design/paint en Optisch
    G500 = Opvolger van G5 en Laser Muis.

Krabbegat bewoner corecrusher will become famous soon enough corecrusher's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 04-Dec-11
    Reputatie Macht
    1
    ik ben zelf in het bezit van een splinternieuwe g500 muis ,na het jaren een mx518 te hebben gebruikt
    vertelde men mij dat dit de ultieme opvolger is van de 518 ,ik kan je zeggen de g500 ligt na twee dagen in de lade en staat op MP
    vieze ruwe zijkant net of je schuurpapier aan je handen hebt ,en in battlefield is het al echt niks ,dus
    ik ga fijn weer zoeken naar een nieuwe 518

dsp
    dsp is offline.
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    3
    heb er inmiddels ook 4 versleten maar waarom iets goeds vervangen zou ze bijna op voorraad willen nemen hahaha
    518 4 life

Junior Member Kadett is on a distinguished road Kadett's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    3
    Enige wat ik eigenlijk mis op de MX518 is een 3de/4de mousebutton bij de duim.
    Gebruik nu in FPS
    Scroll knop indrukken = Grenade
    Scrollen = weapon change
    Eerste duimknop = knife
    Achterste = aan/uitzetten tactical light/laser sight.

Mis nog een knop zodat ik niet op V hoef te drukken om rate-of-fire aan te passen voor de wapens in BF3.

Ingeschreven
    Wed 17-Aug-11
    Reputatie Macht
    1
    @corecrusher: juist ja, zou bij mij ook het geval zijn, maar dan binnen 10minuten.

@kadett: oh ik zou geen assigned key's hebben op de muis..ik game sowieso weinig met de pc.
    Het is meer het Photoshoppen, 3D programma's enz. en gewoon veel browsen.

Shoutboxspammer maomanna is just really nicemaomanna is just really nicemaomanna is just really nicemaomanna is just really nice maomanna's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-May-08
    Reputatie Macht
    10
    Mijn moeder heeft deze muis:

ALTERNATE - HARDWARE - Invoerapparaten - Muizen & Trackballs - Bedraad - Logitech M500

Echt een hele fijne muis!!
    Lick the Rainbow

Senior Member Stephan---pro will become famous soon enough Stephan---pro's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 03-Jun-11
    Reputatie Macht
    1
    ik heb een mionix naos 5000 en dat is echt een top muis met een zacht materiaal erop dat lekker in de hand ligt en je kan er ook gewichtjes in doen en het licht veranderen van kleur etc .

bartklaasse Fall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura about Fall3n's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Reputatie Macht
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stephan---pro Bekijk Berichten
    ik heb een mionix naos 5000 en dat is echt een top muis met een zacht materiaal erop dat lekker in de hand ligt en je kan er ook gewichtjes in doen en het licht veranderen van kleur etc .
    Hier nog een gebruiker van de mionix naos 5000, en ik kan je zeggen dat het een heerlijke muis is
    Steam: Fall3n

Ingeschreven
    Wed 17-Aug-11
    Reputatie Macht
    1
    Die Mionix ook eens bekeken, klinkt ook als een erg nette muis!
    Vooral wat ik reviews lees, dat hij nogal groot is (voordeel) en perfect voor palm-grip (voordeel).
    Ook lijkt mij het kleine 'vleugeltje' aan de rechterkant voor je pink ideaal.

Nadeel is er ook in de vorm van een wel hele pittige prijs. Voor dat geld kun je ook gemakkelijk de veel mooiere Sensei kopen.

Added after 29 minutes:

Wij staan op het punt om te verhuizen (over 3 dagen) dus ik had het idee: als ik nu niet iets kies/bestel..dan gaat er minimaal een maand overheen.

Vandaar toch besteld: de muis die niemand aanraadde (omdat niemand hem heeft?)

[EDIT] Nou heeft dat ook een voordeel! Als hij op tijd binnen is (24uur's zending gekozen) kan er zelfs nog een High-Flow-Review vanaf

Laatst gewijzigd door Kiwi; 26-12-11 om 23:15.

l3p
    l3p is offline.
    Moderator l3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond repute l3p's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Reputatie Macht
    39
    Na zo'n 25 muizen gebruikt te hebben ben ik, ook na de Sensei en Mionix, voor de 8ste keer weer terug gestapt op de G400
    Blijft gewoon een topmuis

De Sensei wilde bij mij niets registreren, zelfs niet op 2-3 Steelseries muismatten.
    De Mionix, ik ben gewend mijn muis af en toe op te pakken ...daar krijg je bij deze muis kramp van in je vingers na een uurtje of 3

Laatst gewijzigd door l3p; 27-12-11 om 00:00. Reden: Ben zeker net te laat :sarc:

All Projects : www.l3p.nl

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten