Sw333t
I Love my NUC
Allereerst een klein stukje inleiding, ik wil in mijn hobby hok een tweede computer neerzetten die puur gericht is op gaming (shooters en Need for Speed achtig spul). Welke games ik ga draaien weet ik nog niet, maar wil zoveel mogelijk kunnen spelen in 2013 en de komende 4 a 5 jaren erna (voor zover mijn gezondheid dat toelaat).
Nu zit ik erg te twijfelen tussen socket 2011 (i7 3930K) of socket 1155 (i7 3770K).
Qua basis componenten voor Socket 2011 ben ik ruwweg uitgekomen op onderstaande:
Mobo: Asus Sabertooth X79
CPU: Intel Core i7 3930K Boxed
RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1866MHz CL9
GPU: 2x EVGA GeForce GTX 660 Ti SC 2GB
Qua basis componenten voor Socket 1155 ben ik ruwweg uitgekomen op onderstaande:
Mobo: Asus Sabertooth Z77
CPU: Intel Core i7 3770K Boxed
Wat is hierin het meeste future proof zonder al te veel meer te hoeven upgraden in de toekomst (buiten wellicht een gpu upgrade).
Tevens ben ik op voor deze hardware nog op zoek naar een strak ogende behuizing met een zo groot mogelijk window (iig het volledige moederbord moet zichtbaar zijn), in de kleur zwart, zilver of wit. De maximale moederbord formaat dat er in komt is ATX, een grotere behuizing is dan ook niet nodig (zoals een Cooler Master Cosmos II of Corsair 800D).
Of ik zoek verkeerd, of ik kom niet de juiste tegen. Ik heb gedacht aan een CaseLabs Merlin SM8, maar vond het front toch niet zo strak.
In het kort de eisen aan een geschikte case (in volgorde van prioriteit):
- groot window (zonder modding),
- zwart, wit of zilver kleurig,
- ruimte voor een Corsair H100i in de top of front (bij voorkeur in de top, vind mesh in het front niet zo mooi),
- USB3 (met mobo connector, dus geen kabel die naar achteren moet),
- maximaal ATX,
- Geen ledfans (doe de standaard fans toch vervangen).
Overige componenten die gemonteerd moeten gaan worden in de behuizing (moet ik nog verder uitzoeken):
2,5" intern: 2 x ssd,
3,5" intern: 3x hdd,
5,25" extern: bluray speler/brander, fancontroller.
Zit nu dus nog met 2 vragen:
Vraag 1:
Welke socket is het beste voor een langdurig gebruik van de pc, waarbij de gebruiksperiode rond de 4 a 5 jaar ligt met daarbij het hoofddoel gaming.
Vraag 2:
Welke behuizing zouden jullie mij adviseren aan de hand van de eisen/wensen die ik heb?
Nu zit ik erg te twijfelen tussen socket 2011 (i7 3930K) of socket 1155 (i7 3770K).
Qua basis componenten voor Socket 2011 ben ik ruwweg uitgekomen op onderstaande:
Mobo: Asus Sabertooth X79
CPU: Intel Core i7 3930K Boxed
Qua basis componenten voor Socket 1155 ben ik ruwweg uitgekomen op onderstaande:
Mobo: Asus Sabertooth Z77
CPU: Intel Core i7 3770K Boxed
Wat is hierin het meeste future proof zonder al te veel meer te hoeven upgraden in de toekomst (buiten wellicht een gpu upgrade).
Tevens ben ik op voor deze hardware nog op zoek naar een strak ogende behuizing met een zo groot mogelijk window (iig het volledige moederbord moet zichtbaar zijn), in de kleur zwart, zilver of wit. De maximale moederbord formaat dat er in komt is ATX, een grotere behuizing is dan ook niet nodig (zoals een Cooler Master Cosmos II of Corsair 800D).
Of ik zoek verkeerd, of ik kom niet de juiste tegen. Ik heb gedacht aan een CaseLabs Merlin SM8, maar vond het front toch niet zo strak.
In het kort de eisen aan een geschikte case (in volgorde van prioriteit):
- groot window (zonder modding),
- zwart, wit of zilver kleurig,
- ruimte voor een Corsair H100i in de top of front (bij voorkeur in de top, vind mesh in het front niet zo mooi),
- USB3 (met mobo connector, dus geen kabel die naar achteren moet),
- maximaal ATX,
- Geen ledfans (doe de standaard fans toch vervangen).
Overige componenten die gemonteerd moeten gaan worden in de behuizing (moet ik nog verder uitzoeken):
2,5" intern: 2 x ssd,
3,5" intern: 3x hdd,
5,25" extern: bluray speler/brander, fancontroller.
Zit nu dus nog met 2 vragen:
Vraag 1:
Welke socket is het beste voor een langdurig gebruik van de pc, waarbij de gebruiksperiode rond de 4 a 5 jaar ligt met daarbij het hoofddoel gaming.
Vraag 2:
Welke behuizing zouden jullie mij adviseren aan de hand van de eisen/wensen die ik heb?